ASUS EPU, "Energy Processing Unit", ervaringen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een P35 moederbord kopen, voor de opkomende 45nm processoren. Na een tijdje zoeken en vergelijken is mijn oog gevallen op de Asus P5K Pro.

Nu is deze voorzien van een zogeheten Energy processing unit.
ASUS EPU
Enables the Most Energy Efficient Motherboard in the World
The ASUS EPU utilizes innovative technology to digitally monitor and tune the CPU power supply with improved VR responses in heavy or light loadings. It automatically provides power for higher performance or improve efficiency by 7% when the PC is running low intensity applications. Working together with AI Gear 3, this can help you attain the best possible power efficiency and energy savings up to 58.6% to help save the environment.
Heeft hier iemand ervaring mee? En wat haalt het uit in de praktijk? Merken jullie eventuele verminderde prestaties etc?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik vermoed dat het marginaal is wat er bespaard wordt. En uit dit kleine testje blijkt dat het hooguit om een paar procent gaat. :)

[ Voor 56% gewijzigd door _the_crow_ op 20-11-2007 11:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Aha, die 58,6% lijkt me ook wel heel erg optimistisch. Het ging mij er meer om of er negatieve eigenschappen aanzitten, ik zag in het artikel dat de vcore omlaag gaat? :? Klokt die EPU zoals EIST de processor terug oid?

Stroomverbruik interesseert me vrij weinig, het gaat me meer om prestaties/compatibility en prijs. Je zou kunnen zeggen, dat zie je terug op de eletriciteitsrekening. Maar dat vind ik onzin, als je kijkt naar alle apparaten in mijn huis ( meerdere PC's, Tv's, magnetron de hele meuk ), draagt mijn PC echt weinig bij aan het stroomverbruik.

Ik denk dat ik dit moederbord ga kopen. Ik neem aan dat je die EPU wel uit kunt schakelen in de Bios, mocht het toch problemen opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 20-11-2007 14:28 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[Ervaringen]-topics horen alleen geopend te worden als je zelf ervaringen hebt en die wilt delen. Zoek je ervaringen? Gebruik de search. Niets gevonden? Goed mogelijk bij zeer nieuwe zaken. Dan is het een kwestie van geduld hebben (of reviews lezen)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.