Versterker/receiver gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van mijn huidige 5.1 setje en zit er aan te denken een losse versterker aan te schaffen en daarbij een tweetal losse speakers te nemen. Maargoed, hier gaat het over de versterker. Mijn eisen:

- Input voor de computer. Ik heb op mijn Mac 3,5mm stereo of een optical aansluiting.
- Input voor iPod Dock. Op de Dock zit een 3,5mm aansluiting.
- Output naar speakers
- Output naar koptelefoon. Momenteel moet ik telkens stekkers verwisselen en dat is behoorlijk irritant. Het zou mooi zijn als dat met een knopje kon. Koptelefoon heeft een 3,5mm aansluiting (Sennheiser HDR 120)
- 200 a 250 Euro

Wat extra inputs voor een TV/DVD-speler is ook mooi voor als ik binnenkort op kamers ga (wat wel gebeurt met uiterlijk 2 jaar, denk ik). Ik had van een kennis begrepen dat je de koptelefoon gewoon op de tape out kon aansluiten, wat 99% van de versterkers wel hebben. Klopt dat? Dezelfde persoon had mij verteld dat een receiver ook gewoon met een stuk koperdraad als antenne kan werken. Als dat ook zo is, dan is een receiver in plaats van een versterker misschien ook wel handig, want dan kan ik hier ook nog eens de radio aanzetten (zit op de 1e verdieping zonder kabelaansluiting).

De reden van dit topic is dat ik even wat advies wil, voornamelijk wat de aansluitingen betreft. Ik zit momenteel dus met 3,5mm en eventueel optical aan de bronapparatuur. Ik ben nog geen versterkers met 3,5mm aansluitingen tegen gekomen, maar met optical heb je ze wel. Is het handig daar op te filteren, of zou voor mijn eisen een 3,5mm>tulp converter handiger zijn? Voor die 3,5mm van de Dock zal ik sowieso zo'n converter nodig hebben.

Een ander probleem is dat ik door de bomen het bos niet echt meer kan zien. Ik heb al bij wat merken gekeken: Onkyo (online productaanbod is redelijk beperkt t.o.v. wat in de winkels verkocht wordt), Harman Kardon (Geen versterkers, wel receivers), Denon. Zijn er nog meer merken die jullie aan kunnen raden?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Er zijn verloopstekkertjes van mini jackplug naar grote jackplug.ik heb zelf een snoer met aan de ene kant 3.5 plug en aan de andere kant 2tulp.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 19:02
3,5 mm naar tulp kabels is heel normaal, dus ik zou niet weten waarom je de moeite zou willen doen om op zoek te gaan naar receivers met 3,5 mm aansluitingen. daarnaast heeft iedere Versterker/receiver zo'n beetje een koptelefoon aansluiting dus ook dat moet geen probleem zijn.
Als laatste wordt bij beina elke receiver een antenne kabel mee geleverd zodat je gewoon FT en AM kan ontvangen.
En als allerlaatst heeft iedere versterker/receiver tegenwoordig toch wel een input of 5, dus genoeg voor TV+dvd speler er later bij.

Dus koop iets wat jij leuk vind klinken of voor jou een goede prijs heeft. Maar dit had je ook zo met de search of op google kunnen vinden.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23
Mei schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:02:
- Input voor iPod Dock. Op de Dock zit een 3,5mm aansluiting.
Dat ding is wel 3.5mm je moet even het bijbehorende kabeltje halen dan krijg je gewoon een RCA aansluiting welke op elke versterker ingeplugged kan worden

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Elke a/v receiver heeft tegenwoordig optisch/coax ingang, hoofdtelefoon uitgang, speakers A/B schakelbaar en een verloopje koop je voor 1 euro.

Loop eens bij een winkel binnen zou ik zeggen.

Verder wil ik je nog even wijzen op Audio en HiFi forum policy - Het regime

Wise enough to play the fool

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat jij zoekt is niet zo moeilijk te vinden. Vrijwel iedere receiver voldoet namelijk aan die eisen. Wil je later surround, neem dan gewoon een surround receiver. Sowieso heeft je dat meer keuzemogelijkheden binnen je budget.

Ga dus gewoon naar de winkel en laat je informeren over de mogelijkheden, en ga vooral met je favo muziek lekker luisteren naar de verschillende producten. Hoofdtelefoonaansluiting hebben ze vrijwel allemaal, en je ipod en computer kun je inderdaad aansluiten via een mini-jack naar RCA kabel. Ook daar kunnen ze je in de winkel prima bij helpen.

Lees ook even de policy m.b.t dit soort "wat moet ik kopen" topics door: Audio en HiFi forum policy - Het regime

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.