Altec Lansing FX-4021 VS FX-6021

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
Heb n.a.v. alle lovende reacties op het internet de Altec Lansing FX-4021 aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://images.kbench.com:8080/kbench/article/2007_03/k39163p1n4.jpg

Op Het Beste Product wordt het zelfs als nummer 1 gezien... Ik weet niet of die heren daar wel goed hebben geluisterd, maar een nummer 1.. nooit.
Bij elektronische muziek klinkt het wel gewoon super strak, maar rock / metal gaat gewoon echt niet (Tool, Isis, Riverside, Muse). Hij begint erg snel te kraken, en klinkt het erg vlak. Net alsof hij niet met de middentonen overweg kan.
Dit ligt overigens niet aan de kwaliteit van de muziek, aangezien ik erg veel nummers heb geprobeerd.

Nu ben ik aan het twijfelen om deze set om te ruilen voor Altec Lansing FX-6021.

Afbeeldingslocatie: http://www.alteclansing.co.kr/img/FX6021good_500.JPG

Simpelweg omdat ze een stuk duurder zijn en dan aanneem dat deze beter zullen zijn.

Herkent iemand het probleem dat ik omschrijf bij 4021 en heeft iemand ervaring met de 6021?
Denken jullie dat dit een verstandige keuze zou zijn of raden jullie mij een compleet ander setje aan?
Prijsklasse <250.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Als je harde rock luistert zijn er weinig pc-speakersetjes die dat op hoog volume aankunnen. Op zich maakt Altec Lansing wel mooie producten, maar misschien is een tweedehands versterker met speakers wat voor je?
Of misschien 2x een Dali Concept 1 á 200 euro samen en een tweedehands versterker. Eventueel later nog een sub erbij voor de echt diepe bassen :P Een Kef Cresta 2 is ook al voor 79,- per stuk te koop.
Op zich schijnen die Logitect setjes ook wel hard te gaan met harde bas, maar ik ben persoonlijk minder te spreken over de balans van de setjes. Die vind ik bij Altec Lansing wel wat beter, minder bonkerig.

[ Voor 26% gewijzigd door mac1987 op 19-11-2007 23:33 ]