Nieuwe HP laptop - Draadloos internet valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:
  • 5.743 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135610

Topicstarter
Hallo,

Probleem kort uitgelegd:
Het draadloze internet valt regelmatig uit en de enige oplossing is om de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden met de router, dan werkt het internet weer "voor eventjes". Er zit niets in de weg, andere, oudere laptops hebben op dezelfde plaats wel draadloze internetverbinding zonder problemen.
Internet met kabel werkt wel zonder problemen.
Het ligt ook niet aan de kaart zelf aangezien een werkende USB-draadloze-netwerkkaart ook niet werkt (nog minder dan de internet kaart).

Specs:
Laptop:
HP DV9520eb
Moederbord:
CPU Type Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7300, 1983 MHz (10 x 198)
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Pavilion dv9500 Notebook PC
Moederbord Chipset Intel Crestline-PM PM965
Systeemgeheugen 2x1048 MB
BIOS Type Phoenix (08/17/07)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 8600M GS (256 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 8600M GS (256 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600M GS
Monitor LG Philips LP171WP4-TLB1 [17.1" LCD]

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC268 @ Intel 82801HBM ICH8M - High Definition Audio Controller

Opslag:
IDE controller Intel(R) ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850
IDE controller Ricoh Memory Stick Host Controller
IDE controller Ricoh MMC Host Controller
IDE controller Ricoh xD-Picture Card Controller
IDE controller Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller
Opslag controller Microsoft iSCSI-initiator
Harde schijf WDC WD1600BEVS-60RST0 ATA Device (149 GB, IDE)
Harde schijf WDC WD1600BEVS-60RST0 ATA Device (149 GB, IDE)
Optische Station Slimtype DVD A DS8A1H ATA Device
SMART Status harde schijf OK

Invoerapparaten:
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis Synaptics PS/2 Port TouchPad

Netwerk:
Netwerkkaart Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Netwerkkaart Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN (192. [ TRIAL VERSION ])
Netwerkkaart Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Modem Motorola SM56 Data Fax Modem

Het probleem:

Het eerste probleem dat ik tegenkwam toen ik mijn laptop voor het eerst aanzette was dat mijn internet (via een draadloos netwerk) zeer goed werkte in het begin, maar na een aantal internetpagina’s verder er plots geen verbinding meer kon gemaakt worden (terwijl er wel nog een verbinding was met de router, rechts onderaan stond er: lokaal en internet met 4 van de 5 streepjes, een goede verbinding dus).
Ik heb er niet veel aandacht aan besteed aangezien ik dacht dat dit wel tijdelijk zou zijn of met windows update ofzo zou verholpen zijn.

Erna heb ik Norton Anvirus verwijderd, computer herstart, windows updates uitgevoerd (inclusief optionele updates, hier was een nieuwe driver voor de draadloze netwerkkaart bij), computer herstart en NOD32 geïnstalleerd. Het probleem met het draadloos netwerk was met de driverupdate nog steeds niet over.
Er kan ook niets in de weg zitten tussen de laptop en de router aangezien ik het getest heb met 2 andere laptops (een Medion en een Fujitsu-Siemens), die geweldige prestaties leverden op vlak van internet op dezelfde plaats.
Ik heb de router herstart, de modem herstart, ik heb met het netwerk van de buren verbonden,… Allemaal hetzelfde resultaat. De enige oplossing is om de verbinding te verbreken en weer te verbinden, waarna het internet weer gaat “voor eventjes”.

Ik dacht dus dat het aan de draadloze kaart moest liggen, dus heb ik deze uitgeschakeld in apparaatbeheer en heb ik een draadloze kaart onder vorm van een usb-stick geïnstalleerd.
Deze draadloze netwerkkaart (USR 5421) kon helaas alleen “lokaal” een verbinding maken met de router (USR 5461), hij was heel de tijd bezig met identificeren. “Repareren” (windows vista wizard) had geen effect. Een lokale verbinding had hij eigenlijk ook niet, aangezien ik niet in het adminpaneel van de router kon geraken.
De draadloze netwerkkaart werkt normaal gezien perfect, ik heb hem uitgetest op de Fujitsu-Siemens laptop (tevens Windows Vista Home Premium) en dit ging zonder problemen.

Wanneer ik de laptop met de router verbindt via een kabel, dus zonder gebruik te maken van wifi, werkt het internet wel zonder problemen.

Tijdens het heropstarten voor de eerste keer kreeg ik een tweede probleem, nl.: na het aanmelden kwam er een zwart scherm tevoorschijn en dit voor 2 volle minuten. Na deze 2 minuten werd alles plotseling geladen, het is precies of hij telkens even stil valt. Ik kan de muis bewegen en kan naar taakbeheer gaan, maar dat is dan ook alles.
Ik heb toen de nieuwste videokaartdrivers van HP geïnstalleerd, geen effect.
De nieuwste videokaartdrivers van Nvidia zelf, maar dan gemodificeerd, geïnstalleerd, geen effect.
Laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen via HP Recovery Manager zorgde voor geen oplossing voor geen van deze problemen.

Ik heb de supportafdeling van HP gecontacteerd en al mijn problemen keurig uitgelegd maar heb geen antwoord gehad na een week (terwijl ze beloven in hun standaardreply dat ze het meestal de dag zelf nog beantwoorden).

Ik was het toen echt beu, ik had een zeer dure laptop gekocht die niet werkte. Hij ging daarnaast ook traag, maar de schuld daarvan ligt waarschijnlijk meer bij Windows Vista zelf.
Ik moest ook niets meer weten van HP Wireless manager, HP mediaplayer, HP dit, HP dat,... aangezien ik dacht dat deze programma’s de problemen veroorzaakten. Dus ik wou een cleane installatie van Windows Vista zonder allerlei programmaatjes die zogezegd de gebruiksvriendelijkheid verhogen. Dus ik formatteer de schijf "C" (op "E" staat de recovery file, dus ik dacht: ik kan altijd nog teruggaan) en zet er via de DVD van mijn eigen Fujitsu-Siemens laptop “Windows Vista Home Premium” op met de productcode van de HP laptop en heb het dan geactiveerd via telefoon.

De laptop startte supersnel op, geen problemen meer met het zwarte scherm en de internetconnectie leek ook te werken, maar helaas... Nog steeds dezelfde problemen met het draadloos internet.
De problemen met het zwarte scherm waren wel opgelost.

Ik heb HP opnieuw gecontacteerd, deze keer via HP Chat en ik heb toch iemand aan de chat gehad.
Deze zei dat de problemen bij HP inderdaad bekend zijn, maar dat deze opgelost zijn met Norton te verwijderen en met de bios up te daten.. Ok, Norton stond er al zeker niet meer op door het formatteren en de BIOSversie was reeds up2date met de laatste versie. Hij kon mij echter niet verder helpen, aangezien ik niet meer de originele windows vista van HP had.

Dus ik dacht, ok, ik ga terug naar fabrieksinstellingen.. Gaat dit toch wel niet meer zeker, ik heb hiervoor namelijk HP recovery manager nodig, het programma die de imagefile op schijf D opent en restored. Ik vroeg dus achter HP recovery manager, echter kon de supportmedewerker dit niet apart leveren. Ik kon wel een recoveryDVD bestellen voor welgeteld 40 euro... Hij zei dat ik maar een hersteldisc had moeten maken met HP recovery manager alvorens te formatteren. Nu moet ik echt zeggen dat dit helemaal niet duidelijk was dat dit moest gebeuren! Er werd zelfs geen handleiding bij mijn laptop geleverd, ja toch wel, een handleiding van 6 pagina’s.

Ik weet echt niet waar het probleem aan kan liggen... Ik dacht dat het probleem gewoon aan een defecte draadloze netwerkkaart ligt, helaas is het blijkbaar niet zo “eenvoudig”, aangezien een andere netwerkkaart (die normaal wel werkt) ook niet werkt. Ik hoop ten zeerste jullie mij met dit probleem kunnen helpen..

Alvast bedankt..!

Ik kan de laptop altijd "laten herstellen" (hoop ik toch, hij is toch nog in garantie door die softwarewijziging?), maar dan zie ik hem waarschijnlijk de komende maand niet meer terug...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 135610 op 22-11-2007 21:30 . Reden: Verduidelijking van het probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien de 24uur (faq) verstreken zijn kick ik deze omhoog met de hoop dat iemand hier een antwoord op weet... :|

Topicstarter
Ik heb de probleemsituatie duidelijker uitgelegd met de hoop dat er iemand nu iets van begrijpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
http://h20000.www2.hp.com...n&cc=US&swItem=ob-51976-1

ik stuitte hierop na het zelfde probleem... hopelijk lukt het hiermee, groetjes, Wes

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251576

Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop van Hp en exact hetzelfde probleem. Prima internet verbinding, maar na een tijdje klapt hij eruit... Je reset de router en hij pakt het signaal weer op, maar na een aantal minuten is het signaal weer weg... Via kabel bijft internet gewoon beschikbaar.. Had je intussen al een oplossing gevonden?

Ik heb geen idee wat ik er mee aan moet??????

Graag hulp

Groet,

Sjano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203227

Hallo, is dit probleem intussen opgelost?
Ik heb exact hetzelfde en ben al uren en uren aan de gang om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:18
Staat er niet 'toevallig' ergens bij apparaat beheer dat Windows Vista/XP het netwerkapparaat uit mag schakelen voor stroombesparing aan ofzo? Verder nogal een raar probleem, heb zelf een simpele HP laptop die prima verbinding heeft en houdt.

Misschien handig om te vermelden of je Vista of XP draait, anders even beide proberen mocht je de kans hebben :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jongens het is 2009 ipv 2008 ;). Kick van meer dan een jaar :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over Netwerken hoorden anno 2008 ook al in Netwerken, anno 2009 is dat ook zo.

Ik verplaats iig dit topic, dan mogen de NT mods oordelen of het open blijft en of de behoorlijk inzetloze kick van aaaeng eraf gesplitst wordt of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een probleem uit 2007 is wel verouderd denk ik.

Wat je zou kunnen doen is je Wireless op een ander kanaal laten werken. Verder zijn driver updates meestal aan te raden.

Mocht je er nog niet uitkomen, dan stel ik voor dat je zelf een nieuw topic maakt.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.