Toon posts:

nVidia GeForce GO 5700 defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop staan van Acer, de 1522WLMi, waarvan de videokaart defect is. Deze is vervangbaar, ik heb hem er al uit gehad.
Het gaat om een nVidia GeForce GO 5700 met 64 megs.

De eigenaar wil zo goedkoop mogelijk weer beeld krijgen. Ik heb al op de bekende veilig/koopjes-sites gekeken maar een dergelijk kaartje lijkt niet aan te komen. Via Acer zal wel weer richting de 200 euro gaan. De laptop heeft hij tweedehands gekocht voor 100 euro...

Iemand met een oplossing voor weinig?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel Acer eerst eens voordat je aanneemt dat het wel weer 200 euro gaat kosten. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 19-11-2007 20:45 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 17:15

Cidious

The Bloody Gent

mag ik vragen hoe je het zo zeker weet dat de videokaart kapot is? heb je de laptop al met een andere videokaart getest?

geen beeld kan namelijk vanalles zijn.. kapotte proc.. kapot mobo... pas als de laptop succesvol opstart met een vervangende videokaart kun je met zekerheid zeggen dat de oude kapot is.. tenzij er natuurlijk op de oude videokaart zichtbare schade is.. (kapotte condensatoren enz enz)

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:43:
Ik heb hier een laptop staan van Acer, de 1522WLMi, waarvan de videokaart defect is
Misschien is het scherm(verbinding) zelf kapot ?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Zeker dat je de videokaart er uit hebt kunnen halen?? In die tijd waren vervangbare notebookvideokaarten echt zeldzaam(geloof zelf dat een 5700 go dit niet eens had)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de videochip zo uit zn slot halen. Ik kan een foto maken als jullie willen.

edit

Gevonden op eBay (wat dus te duur is gezien de aanschafprijs vd laptop):

http://cgi.ebay.de/NVidia...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

En ik krijg wel beeld maar dat is volledig corrupt. Niet het beeld dat je krijgt als een LCD stuk is maar gewoon groene strepen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 21:52 ]

Verwijderd

Misschien kan je GPU schoonmaken, terugplaatsen, zeker maken dat koeling werkt en nieuwe drivers installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Koeling werkt, fans draaien, koelpasta op GPU is nog netjes. Drivers installeren wordt hem niet. Ik zie totaal NIETS behalve dus corrupte groene lijnen. Is geen Windows of BIOS scherm uit te halen; niets.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 17:15

Cidious

The Bloody Gent

ziet er idd uit als dode GPU.. had ik namelijk ook met mijn 6800LE

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

het komt er gewoon op neer dat het vervangen van een MXM module zoals je plaatje laat zien (nvidia.com --> MXM) een prijzige zaak is. er zijn enkele sites die die dingen verkopen, en je betaald je scheel en hebt niet echt veel kans op garantie.

en dat is dus ook het grote nadeel aan een laptop, gaat er iets kapot, dan zit je met de gebakken peren omdat slechts enkele delen vervangbaar zijn. En die dingen gaan nu net niet vaak kapot (behoudens het geheugen).

misschien dat je op laptopvideo2go.com een site kunt vinden die zo'n kaart nog verkoopt of hier op vraag&aanbod een vraagje kunt doen naar een oude brakke laptop met zo'n videokaart (of iets vergelijkbaars).

succes iig!

-_-

Verwijderd

kijk op de markplaats.
Daar heb ik voor 50euro een ati 9600pro gezien voor een laptop.
Foto staat er bij en kan je dus vergelijken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:32:
kijk op de markplaats.
Daar heb ik voor 50euro een ati 9600pro gezien voor een laptop.
Foto staat er bij en kan je dus vergelijken.
nu zal dit nog best kunnen passen, verwacht geen wonderprestaties of gemakkelijke installatie. Ook moet je goed kijken of het fisiek wel past, en je nieuwe kaart niet veel warmer wordt dan je oude. Dan zou je nog wel eens hitteproblemen kunnen krijgen.

-_-

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M2M schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:18:
[...]

nu zal dit nog best kunnen passen, verwacht geen wonderprestaties of gemakkelijke installatie. Ook moet je goed kijken of het fisiek wel past, en je nieuwe kaart niet veel warmer wordt dan je oude. Dan zou je nog wel eens hitteproblemen kunnen krijgen.
MXM is MXM toch? Zal toch fysiek dan wel passen. En, een 9600Pro is sneller dan de huidige GF5, dat was geen al te beste serie.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
Exorcist schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:04:
[...]

MXM is MXM toch? Zal toch fysiek dan wel passen. En, een 9600Pro is sneller dan de huidige GF5, dat was geen al te beste serie.
MXM is niet MXM, je hebt 3 verschillende types
bron http://www.mxm-upgrade.com/types.html
(hier kun je dacht ik ook kaarten kopen!)
Pagina: 1