FTP van PC naar Mac (via Firewire)

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 13:31
Hallo,
Ik heb gathering helemaal afgezocht en google maar nergens kan ik een lekkere oplossing vinden.

Ik wil mijn oude PC bestand overzetten naar mijn nieuwe MacbookPro. Het gaat hier om nog wel wat gig dus ik dacht dat firewire uitkomst zal bieden. Het idee is dus om de twee computers rechstreeks met elkaar te verbinden.

Ik heb al geprobeerd:
  • Firewire Disk-mode van Macbook (T on boot) Hiermee herkent Windows de schijf wel maar ik krijg een foutmelding.
  • pcmaclan, ik wordt hier niet veel wijzer van, misschien door mijn onkunde
  • Ip en gateway handmatig ingesteld en via een FTP-client geprobeerd (het lijkt mij dat dit wel zou moeten kunnen werken, maar blijkbaar doe ik iets fout, misschien met username en password, ik heb wel enig ftp ervaring)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet gaan doen...

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom niet gewoon een utp kabeltje ertussen?

• Guids
Aloys schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:55:
Waarom niet gewoon een utp kabeltje ertussen?
utp kabel of firewire maakt in principe niet uit. Beide maken ze verbinding en staan onder netwerkverbindingen

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 21:20
Gewoon cross kabel tussen, handmatig IP's instellen in dezelfde range + dezelfde subnetmask. Daarna kun je gewoon bestanden delen op je PC en op je Mac zoeken naar een SMB share of natuurlijk gewoon FTP service op Mac aanzetten en via PC erop komen.

Verwijderd

Heel makkelijk...

PC aan, firewall uit.
Mac aan, firewall uit.

Firewire kabel ertussen.

PC: IP 10.20.0.1, subnet mask 255.255.0.0, andere velden leeg laten
Mac: IP 10.20.0.2, subnet mask 255.255.0.0, andere velden leeg laten

Op de mac: Finder -> Go -> Connect to server
typ in: smb://10.20.0.1/c$, log in met een administrator account

Als 't goed is kan je zo bij al je bestanden...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Guids schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:41:
• Firewire Disk-mode van Macbook (T on boot) Hiermee herkent Windows de schijf wel maar ik krijg een foutmelding.
Mjah, begin eens met het vermelden van welke foutmelding? En zoals ik zelf kan vinden:
Apple's special Firewire Targeted Disk Mode
Apple does not support firewire networking but it does have a nifty feature for transferring files between computers quickly. First connect two Mac's with a firewire cable. Then boot up one of the computer while holding down the 'T' key till the firewire icon appears. This computer is now a slave 400Mbps 'firewire hard drive' to the other fully booted computer. COOL eh?
Heb je daar dus niet gewoon twee Mac's voor nodig?

Als je verder niet vermeldt waaróp je gezocht hebt kunnen we ook niet echt helpen...

Zo is dit bijvoorbeeld de eerste hit op "file transfer over firewire between mac and pc", een snel ingetikte zoekquery. De tekst:
IP over firewire is, to me, the best. Firewire 400 gives you 400Mbps and Firewire 800 gives you 800Mbps. Both Windows XP and Mac OS X.3+ support IP over firewire natively. You just have to add the connection yourself in windows and in OS X, it'll be under the area where you select 'built-in ethernet', 'airport', 'modem', etc...

Give one an IP of 192.168.x.y and give the other an IP of 192.168.x.z and you'll be set. Use whatever filesharing method you like the most.

I use it for transferring files between my windows desktop (xp sp2) and my powerbook (os X.3) all the time.
Duidt toch op een eenvoudig te creëren oplossing. Even IP's instellen, mapje delen / FTP-server instellen en gaan met die banaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op de Mac voer je bij Network >> Built-In FireWire >> TCP/IP >> Configure IP4 op Manually, IP address bijvoorbeeld uit de 192.168.1.x reeks en Subnet Mask op 255.255.255.0
Onder Windows zelfde laken het pak, kan het me even niet zo helder voor de geest halen. FireWire kabeltje ertussen en knallen, gaat een stuk rapper dan UTP.
Ik neem aan dat je weet hoe FTP te configureren.

edit: hmm ben te langzaam met tiepelen

[ Voor 5% gewijzigd door tonyisgaaf op 19-11-2007 21:14 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Guids
hallo, bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik heb dus op beide ip's toegewezen en subnet masks. wanneer ik dan probeer te connecten met Finder krijg ik deze foutcode

De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in 'smb://10.20.0.1' niet kunnen worden gelezen of geschreven (foutcode -36)

@qclone
wat bedoel je eigelijk met c$? voorbaat dank

waar kan ik in windows mijn username en password vinden. volgens mij ken ik hem wel uit mn hoofd maar weet niet zeker of die ook daadwerkelijk goed is. Ik ben de enige gebruiker op de pc en daarmee ook admin (ik kan echter neit mijn wachtwoord veranderen).

[ Voor 25% gewijzigd door Guids op 19-11-2007 22:04 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Guids schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:01:
@qclone
wat bedoel je eigelijk met c$? voorbaat dank
C$ is onder Windows (XP Pro) de administrative share van de C schijf, die staat standaard gedeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door marcieking op 19-11-2007 22:05 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Het idee is: je maakt een netwerkverbinding tussen de twee computers, en dan gebruik je daaroverheen een protocol om bestanden uit te wisselen. Je kunt de windows filesharing gebruiken, maar blijkbaar is dat nu niet goed geconfigureerd. Je kunt ook andere protocollen gebruiken, ftp, sftp, http, kan allemaal. Persoonlijk zou ik voor sftp gaan, je moet dan alleen ssh toegang op je mac aanzetten, en dat zou ik toch doen. Als jij geen flauw idee hebt wat dat is kun je misschien beter ftp gebruiken. Stel je mac in als ftp server, en connect daar vanaf windows naartoe, met explorer, of liever met een meer full-featured ftp client.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Zorg wel even dat bestand en printerdeling voor microsoft netwerken geinstalleerd is in de netwerkeigenschappen van je windows pc, anders kun je er niet bij..

Anders doe je 't via ftp of scp (winscp bijvoorbeeld) vanuit windows naar je mac

• Guids
Ik ben eruit!
bij smokalot begon er een lichte te branden
eigelijk ongelovelijk dom. Had de ftp instellingen bij sharing niet goed staan, verkeerde ip.
ik heb he nu zo gedaan
allebei ip toewijzen en gateway
ftp server op mac ingesteld
op pc met client inloggen met ip van mac en username + pass
allen bedankt!
Pagina: 1