Toon posts:

PC100 geheugen overklokken... maar tot hoever?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu:

ASUS P3B-F
P3-500 @ 550 (5 x 110)
128MB PC100 (op 110)

ik heb gister mijn P3-500 overgeklokt naar 550 door de Fsb van 100 naar 110 te zetten, (werkt prima) getest met 3Dmark2000 en heb nu 300 3dmarks meer, en met BCM-diagnostics vindt ie geen fouten.

volgens mij kan ik de Multiplier niet verhogen, maar hoever kan ik gaan met het opvoeren van mijn FSB met PC-100 geheugen?

mijn CPU was op 500Mhz +/- 40graden
en nu op 550Mhz is hij +/- 50graden
is 50graden te warm of wordt het verstandig om een extra fan erbij te zetten? zoja.. watvoor kan ik het best erbij nemen??

(ik kan/ga de fan van m'n P3 er niet afslopen)

bvd, dave

Verwijderd

bij mijn ene pc ging mijn pc100 geheugen tot 124 verder ging die niet:( en als ik jou was beter koelen of koelprut onder je proc dumpen:9

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Als je verder wilt gaan heb je dus een andere koeler nodig. Nu heb ik geen verstand van koelers voor PIII's Maar je zult wel een SLot hebben en geen Socket. Je kunt doorgaan met het opvoeren van je FSB. Je merkt vanzelf wel als ie onstabiel word. De multiplier is helaas gelocked in de PIII. En die is volgens mij niet unlockbaar omdat je dan in de CPU zelf moet zijn en dat gaat dus niet. Maaja je zei al dat je niet van plan was je cooler eraf te halen, dus dan heb ik weinig tips. Gezien je temp zou ik niet veel hoger gaan.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

Mijn PC100 RAM werkt stabiel op 126 Mhz en CAS3.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Mijn pc100 ram loop stabiel op 140Mhz het is dan ook 6ns maar toch. Kan er mee booten op 155Mhz. Denk dat een extreme uitzondering is maar toch.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mijn geheugen (128 mb pc133 en 128 mb pc100) heb ik tot nu toe maximaal op 133 mhz kunnen laten lopen. Verder heb ik nooit geprobeerd maar dit zal wel ongeveer het maximum zijn.

106 mhz op CAS2 lukte ook.

Divide and conquer.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Mijn PC100 DIMM draait nu op 139 Mhz. bij snelheid 'medium' in bios met cas 3

Hij kan op 140, maar dan vind mijn proc het net niet leuk meer.
Hoger heb ik nog niet geprobeerd.

UNOX: The worst operating system

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op dinsdag 13 februari 2001 18:52 schreef Peltier het volgende:
Mijn pc100 ram loop stabiel op 140Mhz het is dan ook 6ns maar toch. Kan er mee booten op 155Mhz. Denk dat een extreme uitzondering is maar toch.
Mijn PC100Chippies zijn 8nano en die doen het prima op 125Mhz
Ennuh mijn PII400 had 4ns cachechips8-) maar de core ging 'slechts' tot 460MHz *D

Powered bij meergranenbrood.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
ikad had pas een pc66 chippie die het op 140mhz cas2 deed....
die is was zijn tijd ver vooruit :)

Verwijderd

Topicstarter
OWKEE, ik kan dus nog wel verder proberen te gaan wat het geheugen betreft, maar mijn CPU wordt nu dus 50 graden, en zou dat graag wat koeler zien! wat voor koeler kan ik er het best bij zetten?

(ik weet niet of dat de werkelijke temp is, maar dat geeft ie in de BIOS aan (Award op Asus P3B-F),

• Wildfire
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

Je wou toch geen koeler vervangen (zie jouw eerste post)?

Maar afijn... www.globalwin.com.tw kijk maar eens naar de GlobalWin VOS32. Retegoed ding!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel met 'erbij zetten' dus een extra fan aan de achterkant van m'n kast ofzo, maar ik kijk zelf wel wat ik waar ga plaatsen ;)

thnx voor de link :)

ow, enehhh ik weet nu wel genoeg, ik ga zo wel ff een nieuwe proc halen (P3-800), en die mischien wat opvoeren >:)

want aan een P3-500 @ 550 is ook niet echt te merken datie sneller is dan op 500 loopt... :(

allemaal bedankt

THIS CASE IS CLOSED! (wat mij betreft ;))
Pagina: 1