Schoonmaken keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46
Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van een keyboard? Heb gehoord dat je het in een wasmachine kan doen, maar wel eerst een nylon kous er omheen. Klopt die? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 12:46
Nee joh, een nylon kous laat water door!
Moet je in een lieslaars doen, die is waterdicht! :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9076

Heel simpel...uit elkaar halen, pcb (printplaat) eruit halen, en dat ding op 30 graden wassen...toetsies er ook bij, beetje wasverzachter erbij voor een lekker geurtje. hehe
Nee, hoe ik het altijd doe, keyboard uit elkaar halen en de toetsen en het frame schoonmaken met een beetje warm water en allesreiniger, werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 02:47
In de wasmachine?
Lijkt me niet zo handig. Of wil je gewoon dat hij schoon is en maakt het je niet zo uit of je em nog kunt gebruiken? ;)

Maar wil je alleen de toetsen schoonmaken of ook het ding zelf?
Ik zou zo lang mogelijk wachten met uit elkaar halen. Losse zooi kun je ook met een stofzuiger tussen je toetsen vandaan halen. Aleen cola en ander plakspul niet.

Toetsen kun je gewoon met een vochtig doekje met wat schoonmaakmiddel reinigen (niet druppelen!). Even laten drogen en tweakeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2488

Als je gewoon een standaard toetsenbord hebt:

Kijk even uit bij de enter, spatie etc. Die zitten met wat extra ijzertjes vast. Doe dus niet zoals ik: Grote schroevendraaier eronder en kracht zetten. Dan is ie nl kapot :)

Ach een nieuw bord kost 13,85 dus echt druk maak ik me er niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ja, maar een Natural Keyboard is een tikkie duurder , en nu ik eenmaal aan zo'n ding gewend ben wil ik echt NOOIT meer een ander ! :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik maak m altijd open en schud het bordje omstekop eens flink op en neer. Werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

De manier zoals ik het deed: nieuw keyboard kopen :) Een gaar oud heerlijk ingeramd keyboard van een jaar of 10 oud was altijd het beste dat je kon hebben: je kan er mee gooien op gaan staan enz zonder dat er iets kapot gaat. En als er iets kapot gaat heb je voor 5 piek een andere als je niemand kent die er een over heeft.

Maar nu heb ik de Logitech Cordless Desktop Pro...daar ga ik niet op staan....die maak ik ook niet vies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

ik heb het gedaan met een cherry keyboard kostte toen der tijd nog 80 piek deed het daarna ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 20:45

uibeltje

Idiotheque

Ik heb ooit alle toetsjes eraf gesloopt en in de wasmachine gestopt, heerlijk schoon! Tegenwoordig maak ik hem nooit meer schoon, is toch zo weer vies en ik wil binnenkort toch een cordless van Logitech (dat wordt dus wel schoonmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46
Ik heb een multi media keyboard, de knopjes zijn erg vies..... Ik ga proberen het printplaatje eruit te krijgen en de kale casing met knopjes douw ik gewoon in de wasmachine..... kijk wel of het lukt Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/puh2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7713

Voorzichtig de toetsen eraf halen en vervolgens in een kussensloop duwen. Die op 30 graden in de wasmachine met een tikkeltje wasmiddel. Ff wachten en je toetsen zijn heelkijk schoon. Altijd al gedaan, altijd blijven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Dan moet je wel eerst je keyboard onder de scanner leggen, anders weet je nooit meer waar alle 101 toetsen zitten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7713

Ff een pic van maken met de digicam werkt ook. En past er helemaal op. Keyboard past niet onder mijn handscanner :)
Pagina: 1