[Geheugen] voor de 3de keer pech?

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Mensen het verhaal als volgt.

Ik heb ~ half jaar geleden XP2-8500 2x1GB geheugen van mushkin aangeschaft. Was bekend - om zijn super goeie overklok prestaties en stabiliteit. Nou ik weet wel beter (in mijn geval) ;(

Heb het setje 5maanden ofzo probleemloos gedraaid, toen op een dag me pc niet meer wou booten.

Om een lang verhaal kort te maken - Het was dus mijn geheugen. Ik terug rma gestuurd (via me stageplek) na 6 weken eindelijk weer een nieuw setje gekregen. Thuis gekomen, werkte het perfekt. Mooi dacht ik.

1.5 tot 2 maanden later, weer pc die niet wil booten.
Om groot verhaal klein te maken - Het was weer mijn geheugen. Na RMA gestuurd te hebben (nogmaals via me stageplek) gevraagd, het verzoek ingediend een nieuw setje/merk te kiezen..omdat k het merk gewoonweg niet meer vertrouwde :P

Nou vandaag dus de OCZ Flex gekozen, PC-9200 geheugen, ook 2x1GB. Stop ik ze in me pc net, zie ik maar 1GB |:( . Ik zal toch geen 2x512MB gekregen hebben (dacht ik gelijk).
Kijk ik in windows, zie ik maar 1 latje (spd) aangegeven in CPU-Z. ;(

Om een lang verhaal kort te maken - Ook van dit splinternieuw setje is dus 1 Latje dood ;( ( heb nieuwste bios update (P5B-dlx) gedaan etc, verschillende slots, default settings etc.. )

Nou denk ik serieus dat het aan me mama-plank kan liggen, aangezien dit al de 3de setje is die gebreken heeft... Andere kant weer niet, aangezien ik nu met PC-6400 geheugen prima kan werken. 8)7

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zet je je voltage wel hoog genoeg? Om mijn Muhkin xp2-8500 modules goed te laten werken hebben ze echt 2,3 volt nodig.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:03
icecoolsniper schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:21:
Zet je je voltage wel hoog genoeg? Om mijn Muhkin xp2-8500 modules goed te laten werken hebben ze echt 2,3 volt nodig.
dan hoort die het toch vanaf het begin niet fatsoenlijk te doen, niet pas na 5 maanden en na 2 maanden.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Fanatic_FS schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:52:
[...]

dan hoort die het toch vanaf het begin niet fatsoenlijk te doen, niet pas na 5 maanden en na 2 maanden.
Hoe langer jij je pc hebt, hoe meer geheugen hij meestal gaat gebruiken. Je installeert wat programma'tjes, je draait zwaardere games/programma's.. Dus je geheugen wordt meer gebruikt. Dikke kans dat hij dan te kort aan stroom komt als er teveel weggeschreven moet worden.

• yassine

yassine

Topicstarter
icecoolsniper schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:21:
Ja daar ben ik uiteraard van op de hoogte.
Gamepie56 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:57:
[...]

Hoe langer jij je pc hebt, hoe meer geheugen hij meestal gaat gebruiken. Je installeert wat programma'tjes, je draait zwaardere games/programma's.. Dus je geheugen wordt meer gebruikt. Dikke kans dat hij dan te kort aan stroom komt als er teveel weggeschreven moet worden.
Ik vat je niet :?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

A sa7bi,

Kijk in de QVL van je moederbord. ;) Wil je geheugen die bijna zeker werkt met je mobo, pak dan de Crucial Ballistix -tracer- CL4 6400.

PS:
Kan net niet aan je mobo liggen?

Om een kort verhaal lang te maken:

Suc6 ;)

Gulfstream G650

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Als jouw pc maar 500 mb van z'n geheugen gebruikt na het opstarten.. en jij start een spel op, dan gaat het geheugen gebruik naar 1,5 gig.. als je geheugen te weinig volt krijgt valt je pc uit..

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gamepie56 schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:29:
Als jouw pc maar 500 mb van z'n geheugen gebruikt na het opstarten.. en jij start een spel op, dan gaat het geheugen gebruik naar 1,5 gig.. als je geheugen te weinig volt krijgt valt je pc uit..
Dat heeft dus niks met de hoeveelheid geheugengebruik te maken; geheugen dat te weinig volt krijgt zal altijd problemen gaan geven; met of zonder "veel geheugengebruik".

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• yassine

yassine

Topicstarter
bedankt iedereen voor de support.. :)

Geheugen RMA gegaan vandaag. Morgen neem ik me systeem mee naar me stage zodat we die grondig onder loep kunnen nemen..

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 13:03
lijkt me dus dat het aan je moederbord zal liggen of aan je voeding, misschien zit er iets in je geheugenbank of je voeding is niet lekker en geeft soms een flinke stoot stroom wat toevallig 3x je geheugen gemolt heeft en niets anders. succes met oplossen in ieder geval :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Welk voltage draaide je? 2.3+V?

Hoog voltage is slecht voor je geheugen, zeker als je het lange tijd draait. Je geheugen gaat dan achteruit, je hebt een hoger voltage nodig voor dezelfde snelheid en uiteinderlijk houdt je ram er helemaal mee op. Zoek maar is op electromigration.

De fabrikanten zetten die hoge voltages binnen de specs omdat ze een race naar de hoogste snelheid icm strakke timings hebben. Daarvoor hebben ze hoge voltages nodig, en om zeker te weten dat het werkt doen ze er soms nog een beetje bij ook. Het probleem is dat het heel slecht is voor je geheugen en daarom ook snel stuk gaat. Van die superhoog geklokte setjes moet je gewoon niet verwachten dat ze jaren mee gaan, ze zijn er gewoon om mee te patsen tussen de fabrikanten.

En dat je nu 1 dode hebt is gewoon pech, kan gebeuren.
Pagina: 1