DVD speelt niet op standalone DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mdcroon
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik weet dat deze vraag regelmatig terugkomt en ik heb allerlei postings doorzocht, gegoogled op het internet en vooral heel veel geprobeerd maar ik kom er gewoon niet meer uit.

Mijn probleem is dus dat ik een DVD die ik op mijn pc heb gebrand met een Lite-on LH-20A1H niet op een standalone speler kan afspelen. Ik heb diverse merken DVD's geprobeerd (zowel + als -) op verschillende standalone spelers maar niets helpt. Overigens zijn de DVD's die ik ondertussen heb geprobeerd wel allen af te spelen op de pc. Het lijkt er dus op dat de brander wel ok is maar dat er iets mist waardoor de DVD op een standalone speler niet wordt herkend.

De DVD brander is pas nieuw. Hiervoor had ik een NEC 3500 maar deze heeft de geest gegeven en dus vervangen door de Lite-on. Met de NEC kon ik altijd wel zonder problemen DVD's kopieeren met bv DVDShrink. Ook branden met bv Nero werkt niet.

Heeft iemand nog ideeen over wat ik kan proberen, controleren, ......?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
"Ook branden met bv Nero werkt niet." Nero updaten, misschien kent hij jou brander niet!!!!

Je kan proberen om te branden met bitsetting, zie www.cdfreaks.com (ga naar het forum), daar vind je tools voor je brander.

Verder kun je na het branden de dvd's testen, zie www.cdfreaks.com, daar vind je een beschrijving en voorbeelden met je brander.
Dan weet je meteen of je dvd of speler niet goed werkt.

• mdcroon
Branden met bitsetting geeft geen resultaat. De DVD speler is wel wat langer bezig maar kan nog steeds de film niet afspelen.

Het testen van de DVD ga ik vanavond even proberen. Tevens haal ik vandaag even een andere DVD brander op om te kijken of het daar wel mee lukt.

• mdcroon
Het heeft allemaal geen effect gehad. Andere DVD writer, andere media, andere software, klooien met bitsettings, het mag allemaal niet baten.

Het lijkt er gewoon op dat de standalone speler iets mist waardoor die niet weet dat het een DVD is.

Iemand nog goede ideeen?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Het kan ook liggen aan je standalone speler. Vooral de duurdere merken lezen zo secuur dat een gebrand DVD-tje wel eens wil problemen wil geven. Mocht je een goedkoop allesetertje hebben kan je proberen die te cleanen met een cleandisk.

Verder qua branden, als je nero hebt kan je de service IMAPI van windows uitschakelen. En heb je al eens geprobeerd te branden met ImgBurn (freeware). Misschien geef je een verkeerde regio aan je dvd's mee en is je dvd-speler regiobeveiligd. (dat hebben vooral oude standalonedvd-spelers)

• mdcroon
Mar2zz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:13:
Het kan ook liggen aan je standalone speler. Vooral de duurdere merken lezen zo secuur dat een gebrand DVD-tje wel eens wil problemen wil geven. Mocht je een goedkoop allesetertje hebben kan je proberen die te cleanen met een cleandisk.
Mijn standalone werkt prima. Gisteravond nog geprobeerd met een DVD gebrand door mijn broer.
Mar2zz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:13:
Verder qua branden, als je nero hebt kan je de service IMAPI van windows uitschakelen. En heb je al eens geprobeerd te branden met ImgBurn (freeware). Misschien geef je een verkeerde regio aan je dvd's mee en is je dvd-speler regiobeveiligd. (dat hebben vooral oude standalonedvd-spelers)
ImgBurn ken ik niet. Ik zal het eens downloaden en proberen. Ook de IMAPI service ga ik even proberen.

• mdcroon
Het werkt weer!!!!!

Uiteindelijk heb ik wmfdist.exe uitgevoerd. Na installatie hiervan werkte alles weer. Waarom dit van mijn systeem is verdwenen weet ik niet maar het belangrijkste is dat het weer werkt.
Pagina: 1