Toon posts:

[XP]Windows reinstall via recovery discs

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Sony Vaio van mijn vriendin gaf gister plots een Disk Read Error melding en wou niet meer naar windows booten. Nu we vandaag haar data van haar schijf gehaald hebben (hd via een 2,5" bay aangesloten op linux pc) wouden we een recovery uitvoeren met de Sony cd's die ze bij aanschaf gekregen heeft.

In het recovery menu staan twee opties;
- restore c drive
- restore complete system

De "restore C drive" optie wil niet werken met de volgende fout melding: your system drive is too small or may not exist. Select Restore complete system to preform a complete system recovery.

en de "Restore complete system" geeft weer een andere fout melding: error 220 occurred when restoring the system. Cannot continue

Valt dit nog op te lossen met alleen de recovery discs?
Is hier namelijk in huis niemand met een normale windows xp disc en het netwerk is beveiligd dus een windows xp installatie downloaden gaat ook niet werken. Tevens, als het wel alleen met een traditionele windows xp installatie disk op te lossen valt gaat dit dan nog problemen opleveren met installeren van drivers en alles. Aangezien de Vaio al heel wat dingen voor ingestalleerd had bij aanschaf.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels enkele stappen verder. Van mijn vriendin hoorde ik dat er ook een interne recovery mogelijkheid was door tijdens het booten op F10 te drukken. Zo gezegd zo gedaan maar tijdens het opstarten werd ik de volgende error voor geschoteld:
File \minint\system32\ntoskrnl.exe could not be loaded. The error code is 51244

Uiteindelijk via via een windows xp installatie cd weten te regelen om in ieder geval te proberen in de recovery console van de windows setup te komen maar nu is het zo dat elke keer als de laptop geboot wordt hij automatisch naar de Sony Recovery Utility gaat waar hij steeds dezelfde error oploopt.
Hij wil zowel windows niet booten als de cd niet laden maar alleen de interne recovery opstarten. Terwijl ik F10 sinds die eerste keer niet meer heb ingedrukt.
Is er mogelijkheid om deze loop te doorbreken of moet de laptop nu echt terug naar Sony?

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Lijkt erop dat je schijf kapot is.. dus misschien beter terug sturen naar Sony lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is idd kapot bevonden na uitgebreid testen.
Probleem is alleen dat zij de laptop in Amerika gekocht heeft (haar ouders wonen in Amerika en hebben haar de laptop cadeau gedaan) terwijl ze in Engeland studeerd. Dan zou ze dus de laptop terug moeten sturen naar Amerika, hem daar weer insturen naar Sony en weer terug. Kost nogal wat tijd en geld en dan hou ik het ook nog voor mogelijk dat haar verzekering het niet dekt omdat het hier in Engeland gebeurd is (ze kwam er vandaag achter dat er geen internationale verzekering op zat).

Nu dachten we gewoon een generic 2,5" laptop schijf aan te schaffen. Is dat gewoon in elke laptop mogelijk?

Het betreft een Sony Vaio VGN-FE770G :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat moet je wel kunnen vinden in de specificaties, daar heb je ons niet voor nodig.

Je blijft dan overigens wel houden dat je een verse installatie op moet zetten, dus ik zou even informeren of dat uberhaupt wel kan met die recovery disks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een legale windows installatie cd+serial geregeld die nog ongebruikt was.
Meteen dus maar een hard disk gekocht (Serial ATA 150 volgens de specs).

Net de hd erin gemonteerd en de windows cd erin gestopt maar nu geeft hij de volgende melding:
"Operating System Not Found"

beetje raar want natuurlijk staat er geen OS op. Hoort ie niet gewoon de windows cd-rom te booten?
Ik hoop niet dat Sony dit heeft dicht gemetseld...

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Boot-volgorde aanpassen in je bios.
(Kan soms ook via f-toets, maar aangezien F10 al recovery-console is kan ik de juiste toets niet ophoesten.)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:12:
Boot-volgorde aanpassen in je bios.
(Kan soms ook via f-toets, maar aangezien F10 al recovery-console is kan ik de juiste toets niet ophoesten.)
Optical schijf stond al boven harde schijf. Was even vergeten te vermelden.

Maakt het namelijk een stuk merkwaardiger.

Verwijderd

Je weet wel zeker dat die "legale windows installatiecd" wel bootable is?
Is het echt een originele cd, of een kopie van een originele?
De originele hoort namelijk wel bootable te zijn, dus wanneer je optical drives eerst laat booten in het BIOS zoals je aangeeft zou ie daarvan gewoon moeten booten en de install starten.

Wat wel eens gebeurt is dat je de boodschap "druk op een toets om van cd/dvd te starten..." niet in beeld krijgt. Als je dus tijdens de boot regelmatig op enter bijv. drukt, zou dat je probleem kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
De cd is zeker bootable ja :)
Heb net geprobeerd aantal keer op enter te drukken tijdens de vaio bootscreen maar hij geeft nog steeds dezelfde error.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar dat heeft niks met Windows te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:50:
De cd is zeker bootable ja :)
Heb net geprobeerd aantal keer op enter te drukken tijdens de vaio bootscreen maar hij geeft nog steeds dezelfde error.
En vooral dus ook ná het vaio bootscreen he... probeer anders je bootscreen ff uit te zetten, misschien zie je nog wat vreemds tijdens de P.O.S.T.?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:52:
[...]

En vooral dus ook ná het vaio bootscreen he... probeer anders je bootscreen ff uit te zetten, misschien zie je nog wat vreemds tijdens de P.O.S.T.?
na het vaio bootscreen geeft hij al meteen de melding dat er geen OS gevonden wordt.
Ik zal eens kijken of ik in de bios de optie zie om het bootscreen uit te zetten :)

(het zal toch niet zo zijn dat de optical drive nu tevens kapot is ;()

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:52:
Maar dat heeft niks met Windows te maken.
Nee klopt het probleem heeft inderdaad weinig met Windows zelf meer te maken.
Moet ik nieuw topic openen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:52:
[...]

bootscreen valt niet uit te zetten. Kan wel de animatie weghalen maar dan staat er alsnog een Sony Vaio logo totdat hij weer de error geeft.
Pagina: 1