Toon posts:

Toegang tot Sagem F@st 800

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn probleem is als volgt. Voor een vriend van mij moet ik zijn downloads zien regelen, dat heb ik geprobeerd aangezien ik al jaren download via torrents. En het openen van enkele ports en de instelling van de cliënt moet geen groot probleem zijn. Echter ben ik een probleem tegemoet gekomen: Ik kan de toegang tot zijn default IP adress van zijn router niet bereiken, oftewel ik kan geen toegang krijgen tot het openen van een port voor een beter snelheid.

Hij heeft een Sagem F@st 800. En toegang tot je default IP adress van je router was dacht ik gewoon je Default Getaway. Bij mij is dat in ieder geval wel zo het geval, maar bij hem gek genoeg niet. Ik kan het via Explorer of Firefox niet bereiken. Weet iemand een oplossing? Of zou ik meer informatie vrij moeten geven wil ik dit zien op te lossen? Is dit überhaupt oplosbaar, of blokkeren bepaalde providers de toegang tot het bewerken van porten of iets dergelijks?

Hartelijk dank voor het lezen en hopelijk is de oplossing snel gevonden

Ps: Excuses als dit in de verkeerde sectie van forum is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je bedoeld default gateway ipv default ip ;)

Het is een usb modem. Daar hoef je vaak geen poorten op te forwarden, en hoe je je alleen druk te maken over personal firewalls en antivirus produkten waar dat zit in gebakken.

Wat is je eerste nummer van je ip adres? is het 192.168? of 10.* of 172.* --> dan moet je toch ergens portforwarden. is het een ander adres dan heb je heel waarschijnlijk geen NAT en hoef je je (hoogstwaarschijnlijk....) alleen druk te maken of een personal firewall.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry ik ben niet zo bekend met bepaalde begrippen, maar goed dat je me begrijpt :) Het is raar dat die router geen NAT heeft of althans niks met porten. Ik dacht dat elke router/modem dit had, is er een verklaring hiervoor? De IP begint met 84.41 overigens.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16
Dan hoef je dus niets te portforwarden :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup, het is alsof de pc direct aan het internet ligt ....

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hm..dus ik hoef niet te portforwarden? Alleen gek genoeg is dat hij wel een 2MB lijn heeft en toch gaat hij maar met 50 Kb/sec. Seeds is rond de 60, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wellicht ligt het aan de firewall.

Maar bedankt voor jullie hulp iig :)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Weet je wel zeker dat de torrent genoeg geseed wordt? Dat kan natuurlijk ook de bottleneck zijn ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late antwoord Swaptor, maar houd de terminologie "bottleneck" in?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

http://www.vandale.nl/opz...oek/?zoekwoord=bottleneck
En laat dan de term "in het verkeer" er vanaf..

[ Voor 27% gewijzigd door job op 25-11-2007 22:32 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het een USB modem is, is het gewoon een modem en geen router. Er kan maar 1 pc aan, die staat direct in verbinding met internet en er valt dan ook niets te forwarden.

🖥️ | 🚗

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik vermoed dat de router inderdaad de torrent poorten niet doorlaat naar je pc.
Wellicht dat je kunt bellen met de leverancier van deze router om te vragen hoe je poorten kunt forwarden.

Indien het dan echt niet wilt lukken, dan zou ik die router naar buiten stampen en een speedtouch plaatsen.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 15:15
jimbo123 schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:38:
Ik vermoed dat de router inderdaad de torrent poorten niet doorlaat naar je pc.
Wellicht dat je kunt bellen met de leverancier van deze router om te vragen hoe je poorten kunt forwarden.

Indien het dan echt niet wilt lukken, dan zou ik die router naar buiten stampen en een speedtouch plaatsen.
Als je even de vorige reacties hebt gelezen, dan zie je dat hij geen router heeft, alleen een modem. Er hoeven geen porten doorgestuurd te worden want alles komt gewoon direct binnen. Daar komt nog bij dat een Sagem F@st 800 usb modem niet echt geschikt is voor torrents met de standaard drivers. Update die sowiezo even.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vertel hem dat wel. Erg bedankt allemaal :D

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
trolleystad schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:43:
[...]

Als je even de vorige reacties hebt gelezen, dan zie je dat hij geen router heeft, alleen een modem. Er hoeven geen porten doorgestuurd te worden want alles komt gewoon direct binnen. Daar komt nog bij dat een Sagem F@st 800 usb modem niet echt geschikt is voor torrents met de standaard drivers. Update die sowiezo even.
Ik had inderdaad gedacht dat het een router was.
Lijkt me dan echter beter om te kiezen voor een router met adsl interface.
Dan ben je niet zo zeer afhankelijk van een software firewall.
Pagina: 1