[vista] hangt bij bureablad voorbereiden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag wat partities verkleint. En nu doet vista raar. Ik heb niet aan de windows partitie gezeten.

Als ik nu opstart gaat alles goed tot het loginscherm. Daar staat netjes mijn naam en wordt mijn wachtwoord gevraagd. Als ik inlog zie ik relatief lang de melding "bureaublad voorbereiden" staan. Hierna krijg ik een error: "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."
Daarna wordt mij gevraagd om opnieuw op te starten of niet. Als ik niet doe blijft mijn scherm blauw (standaard windows achtergrond). Via taakbeheer kan ik bij uitvoeren komen en explorer.exe starten. En dan krijg ik de standaard vista desktop te zien. Nu heb ik schijfbeheer geopent om te kijken wat er aan de hand is.
De windows partitie heeft nu schijfletter x:. Nu vermoed ik dat als ik dit terug zet naar c: mijn laptop weer werkt maar ik weet niet hoe of wat er verkeerd is?

systeem:
acer aspire 9420
windows home premium

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

carnelain schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:54:
Ik heb vandaag wat partities verkleint. En nu doet vista raar. Ik heb niet aan de windows partitie gezeten.

De windows partitie heeft nu schijfletter x:. Nu vermoed ik dat als ik dit terug zet naar c: mijn laptop weer werkt maar ik weet niet hoe of wat er verkeerd is?
Nou, wat denk je wat er gaat gebeuren als tijdens de startcyclus verwijzingen naar c: niet werken? :)
Die worden gedeeltelijk dan wel als \\dosdevice\??\nogwat geresolved, maar zo vreemd is het dus niet dat je problemen ondervind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als ik de voordeur van je woning zou verplaatsen, dan sta jij ook raak te kijken met de sleutel in je hand, en je kunt die nergens in de muur steken. Toch ?

Je hebt redelijk ingrijpend wat gewijzigd. Dat zou ik maar eens terugdraaien en je kunt met een beetje mazzel wel weer in je windows komen.

Abort, Retry, Quake ???

• carnelain
De vraag is wat heb ik gewijzigd?
Ik heb twee partities. C en D. Op C staat windows op D staan mijn files. Ik heb D verkleind met behulp van gparted in de systemrescuecd. Zelfs al zou ik C verkleinen maakt dat als het goed is nog niets uit.
C is dus niet toegankelijk hoe zou dat kunnen komen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, je zegt het zelf al:
De windows partitie heeft nu schijfletter x:

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• carnelain
Dit is te doen met het een aantal sleutels in het register zie die artikel van microsoft:
How to restore the system/boot drive letter in Windows
Pagina: 1