Alles loopt vast als er een dvd aanwezig is

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 20:10
Ik heb sinds een tijdje toch wel een beetje appart probleem.

Mijn pc bestaat uit een
ga-p35-dq6 moederbord
met 2 raptors (geen raid oid) en een 500gb dataschijf
q6600
4 gig geheugen
vista ultimate
dvd brander.

Dit laatste geeft dus problemen. Het is een NEC 7170S uit m'n hoofd. Zodra ik een dvd in de speler doe, en ik start het spel (wat ik overigens gister via diezelfde dvd speler gewoon heb kunnen installeren), dan loopt alles vast, harde schijven ratelen niet, het lampje van de dvd brander blijft branden en er gebeurd niks. Zodra ik de dvd er weer uit haal krijg ik een foutmelding van dat spel dat ik m'n dvd erin meot doen.. (test drive unlimited is het spel), maar ik heb het ook met andere games. Vrij vervelend dus..

Is m'n dvd brander misschien stuk? Een live DVD van kubuntu werkte prima, ik heb kubuntu zelfs kunnen installeren vanaf de dvd speler.
Is er iets anders niet goed? Het is een SATA dvd brander, drivers? etc..

Herstarten e.d. heeft niet geholpen.

-edit-
Als ik de dvd plaats kan ik hem wel via verkenner benaderen en alle bestanden bekijken. Test drive unlimited komt met de volgende melding:

Niet gelukt om de originele CD/DVD te authentificeren binnen de tijdslimiet.
http://www.securom.com/message.asp?m=timeout&l=nl

Die link heb ik gevolgd, maar het veranderen naar poi en dma maakt niets uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 16:16 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Dvd erin doen en dan met cdspeed de dvd scannen (oppervlakte scan), dan weet je dat hij leesbaar is.

Misschien heeft het iets met de beveliging op de dvd te doen, zoek eens of meerdere mensen hier problemen mee hebben, dus met het spel of misschien merk brander.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Dat is nou Windows Explorer hè. De meest brakke shell ooit ontwikkeld, dat geloof ik maar op één thread loopt (zou me niet verbazen), als hij bezig is loopt ie vast en ben je gelijk heel je desktopomgeving kwijt, dat heb ik niet met Nautilus of Konqueror :+

Maar ontopic: Als je eventueel een computer hebt met meerdere DVD drives, of je gebruikt je huidige Kubuntu installatie kan je op die computer met de (K)ubuntu Live CD of op je eigen installatie naar die DVD browsen en kijken of ie hem kan lezen. Zo ja: Geluk, haal alles eraf, en anders moet je dvdisaster installeren en kijken van de scan zegt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Boyd
Sebazzz.. ik denk dat je niet goed hebt gelezen. ik kan met explorer WEL gewoon de bestanden lezen. Er crasht verder niks.. Ik kan dus met ubuntu ook zonder problemen de dvd lezen..

Maar zodra ik echt bestanden ga openen (autorun dus), dan gebeurd er niks meer..

ik zie trouwens tijdens de poging om m'n spel op te starten, het lampje van m'n dvd brander EN harde schijf lampje constant branden..

[ Voor 20% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 16:39 ]

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Vreet er toevallig iets CPU? Wat zegt taskmgr? Staat je dinges niet op PIO trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 19-11-2007 17:03 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
Dit lijkt gewoon op een leesfout en dus een kapotte dvd, terug naar de winkel/warez website ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Moning2 op 19-11-2007 17:03 ]

• Boyd
Kunnen jullie me een lol doen? Even m'n startpost even goed lezen? Ik krijg hier allemaal vragen en tips van dingen die ik zelf al heb geprobeerd. Super dat jullie me proberen te helpen, maar zorg dat je m'n probleem dan goed begrijpt.

@ moning2
Ik heb het niet alleen met deze dvd zoals je ook kunt lezen, ik heb het spel gister geinstalleerd en gister nog kunnen spelen.. vandaag lukt het niet.. ik kan wel met verkenner op de cd browsen en bestanden met kladblok openen. Het spel is legaal, bij de free record shop gehaald.

@ sebazzz
nee, cpu blijft onder de 7%. En op je 2e vraag; je kunt ook zien hierboven dat ik DMA & PIO allebij heb geprobeerd. hij staat nu nog steeds op DMA. Daar stond ie op, en daar werkte het gister mee.

-- ik draai nu de cd-dvdspeed van nero. ik post zo wat screens.

-edit-

heuj.. dat is raar... na m'n tests met cdspeed.. wilde ik even kijken wat de cpu deed zodra ik hem startte.. maar nu start het spel gewoon weer.. moet m'n dvd speler misschien opwarmen ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 17:21 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry hoor, maar ik zie nergens staan dat je DMA enabled hebt 8)7

-drivers > niet nodig (kan je ook nergens krijgen)
-DMA > dit zou de oorzaak kunnen zijn, als DMA niet werkt; jij zegt dat het werkt; geen issue.
(ps: dma aanzetten is 1 ding, blijft het ook aan?)

Waarschijnlijk is je DVD-brander stuk. Dit kan je controleren door hem even aan een ander systeem te hangen; gebeurt daar hetzelfde; 100% stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 19-11-2007 17:21 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Boyd
Heb geen ander systeem met sata aansluiting. Kan hem a.s. weekend pas testen bij een vriend.
Er staat wel dat ik hem op POI en DMA heb gezet. Geen verschil te merken. Er staat idd niet dat hij standaard op DMA staat.. Maar niet van belang als ze het toch allebij niet doen.

Hier wat screens van cdspeed

www.gamepie.nl/nerodvd.jpg
www.gamepie.nl/nerodvd2.jpg
www.gamepie.nl/nerodvd3.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 17:43 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:15
Doet de DVD het in een ander systeem wel? Wat imho is je DVD onleesbaar. Dat je kan zien welke bestanden erop staan, zegt niks.

Houdoe

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Wat imho is je DVD onleesbaar.
Imho=in my honest opinion, oftwel Jij vind die DVD onleesbaar? Ben je dictator ofzo :+

Die DVD is overigens niet onleesbaar, want hij heeft het met andere ook. Heb je toevallig een andere brander die je op je systeem kan aansluiten en doet ie het daarmee wel? Ik denk dat je XP op een bepaalde manier die SecuROM blokkeert. Wat voor antivirus heb je?

• Boyd
Sebazzz schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:47:
[...]
Imho=in my honest opinion, oftwel Jij vind die DVD onleesbaar? Ben je dictator ofzo :+

Die DVD is overigens niet onleesbaar, want hij heeft het met andere ook. Heb je toevallig een andere brander die je op je systeem kan aansluiten en doet ie het daarmee wel? Ik denk dat je XP op een bepaalde manier die SecuROM blokkeert. Wat voor antivirus heb je?
Heb een overvloed aan CD spelers, maar geen dvd speler tot m'n beschikking.. alleen m'n laptop... maar dat sluit je zo lastig aan een desktop ;).

Ik draai Vista, 64 bit, geen antivirus.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
heb je geen applicaties geinstalleerd welke de atapi driver vervangen/veranderen ? zoals starforce of avid liquid of iets dergelijks.
ik draai ook vista 64 met een NEC AD-7173S en heb geen problemen ermee, alhoewel het een andere brander is zijn ze vrijwel gelijk :)

• Boyd
Moning2 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:58:
heb je geen applicaties geinstalleerd welke de atapi driver vervangen/veranderen ? zoals starforce of avid liquid of iets dergelijks.
ik draai ook vista 64 met een NEC AD-7173S en heb geen problemen ermee, alhoewel het een andere brander is zijn ze vrijwel gelijk :)
Nope, ik heb geen gekke dingen geinstalleerd.. ik haat troep op m'n pc ;).

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Je zegt dat je wel CD-Spelers hebt? Heb je dan geen SecuROM spel dat op CD staat? Je kam opzoeken of je spel SecuROM gebruikt op wikipedia. Bij ieder spel staat vaak de kopieerbeveiliging aangegeven,.

Verwijderd

Had ik laatst ook, zelfde probleem. Het ligt aan de dvd-brander :S
Ik had een ET-Quakewars dvd gekregen, maar die wilde met geen mogelijkheid afspelen. Ben teruggegaan naar de winkel. De schijf werd in de winkel eerst in een dvd-brander gedaan. De brander bleef zoeken en na een minuut nog geen autostart. Vervolgens ging de schijf, in hetzelfde systeem btw, in een dvd-speler, en autostart startte vrijwel meteen.
Ik kreeg als uitleg dat sommige branders moeilijk met kopieerbeveiligingen om kunnen gaan, en dat dvd-spelers hier minder/geen last van hebben.
(Ik bouw vanavond m'n 'verse' dvd-lezer in, laat nog wel weten of het gewerkt heeft) ;)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gamepie56 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:41:
Heb geen ander systeem met sata aansluiting. Kan hem a.s. weekend pas testen bij een vriend.
Er staat wel dat ik hem op POI en DMA heb gezet. Geen verschil te merken. Er staat idd niet dat hij standaard op DMA staat.. Maar niet van belang als ze het toch allebij niet doen.
Wel degelijk van belang, daarom vraag ik het ook expliciet. Zonder DMA kunnen er nml vreemde dingen gebeuren; precies die dingen die jij beschrijft bijv. Ik heb dat zelf ondervonden met een Samsung DVD-speler; die maar niet op DMA-mode wilde draaien.

Je wil gewoon DMA aan hebben, dat is een ding wat zeker is.

ps: zie liever screendumps van je pc configuratie. Daar hebben we meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 19-11-2007 19:47 ]

• Boyd
Madrox schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:45:
[...]

ps: zie liever screendumps van je pc configuratie. Daar hebben we meer aan.
Wat wil je zien? Apparaatbeheer? Eigenschappen van deze computer? Eigenschappen van de dvd speler?

@sargonout..
let me know :)

[ Voor 5% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 21:53 ]

Verwijderd

De speler is ingebouwd en het werkt. 8)

Wanneer ik de ETQW-dvd in de brander(dvd-rw) stop, loopt explorer vast. Totdat ik de dvd er uit haal, daarna loopt alles weer normaal. Maar met de nieuwe dvd-speler(dvd-rom) werkt het gewoon zoals het hoort, inlezen van de schijf gaat probleemloos.

Ik ga er vanuit dat je losse stekkers of evt scheef vastgeschroefde brander al hebt gecheckt. Heb je de pc recent verplaatst of opengehad? Brander al losgehaald en naast de pc aangesloten om te testen?
Anders lijkt het me wel de moeite waard om te proberen, een dvd-speler(dvd-rom) is niet al te duur :).

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gamepie56 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:52:
[...]

Wat wil je zien? Apparaatbeheer? Eigenschappen van deze computer? Eigenschappen van de dvd speler?

@sargonout..
let me know :)
Vooral het scherm van apparaatbeheer, de pagina met DMA/PIO settings van je brander (zoals het er default staat).

• Boyd
Madrox schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:12:
[...]

Vooral het scherm van apparaatbeheer, de pagina met DMA/PIO settings van je brander (zoals het er default staat).
http://img187.imageshack....500/apparaatbeheerfs1.jpg

----

Zoals ik het lees, dikke kans dat ik gewoon de dvd speler moet vervangen door een nieuw exemplaar. Wil het binnenkort nog even testen in een andere pc.

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:04:
Zoals ik het lees, dikke kans dat ik gewoon de dvd speler moet vervangen door een nieuw exemplaar. Wil het binnenkort nog even testen in een andere pc.
Let wel op het verschil tussen dvd-branders en dvd-spelers/lezers. Ik zag op de screenshots van nero dat je er een dvd-rw in hebt zitten. Als je daar nog wel mee kan branden, is 'ie waarschijnlijk niet stuk.
Om het probleem van het inlezen op te lossen, moet je er een dvd-speler/lezer bij in zetten. Zodat je straks 2 dvd-stations in je pc hebt, een brander en een lezer. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:55 ]

• Boyd
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:53:
[...]

Let wel op het verschil tussen dvd-branders en dvd-spelers/lezers. Ik zag op de screenshots van nero dat je er een dvd-rw in hebt zitten. Als je daar nog wel mee kan branden, is 'ie waarschijnlijk niet stuk.
Om het probleem van het inlezen op te lossen, moet je er een dvd-speler/lezer bij in zetten. Zodat je straks 2 dvd-stations in je pc hebt, een brander en een lezer. ;)
Het was de DVD van test drive unlimited.. een originele dvd.. dat is geen rw neem ik aan..

Verwijderd

Op de TestdriveUnlimited-dvd staat, waarschijnlijk, een kopieerbeveiliging waar je dvd-brander niet mee overweg kan. Die beveiliging zit erop zodat je geen kopie van de dvd kan maken, blijkbaar werkt die zo goed dat de schijf door een 'dvd-rw speler' niet eens herkend wordt.

• Boyd
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:47:
Op de TestdriveUnlimited-dvd staat, waarschijnlijk, een kopieerbeveiliging waar je dvd-brander niet mee overweg kan. Die beveiliging zit erop zodat je geen kopie van de dvd kan maken, blijkbaar werkt die zo goed dat de schijf door een 'dvd-rw speler' niet eens herkend wordt.
Dat verklaart misschien waarom de kubuntu dvd wel werkt..

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:57:
Ja, waarschijnlijk heeft die schijf geen kopieerbeveiliging.

In de winkel werd me verteld dat vooral de nieuwere software(spellen/applicaties) sterker beveiligd is tegen kopieren.

Probeer eens om te testen een dvd'tje te branden (paar mp3's, fotoos, oid). Als dat werkt, en je kan de gebrande schijf probleemloos inlezen, dan weet je bijna zeker dat de dvd-rw speler niet kapot is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 12:31 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gamepie56 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:57:
[...]

Je zegt: met andere spellen heb ik dat probleem ook. Kan je ook vertellen welke spellen dat allemaal zijn ?

• Boyd
Madrox schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:26:
[...]

Je zegt: met andere spellen heb ik dat probleem ook. Kan je ook vertellen welke spellen dat allemaal zijn ?
need for speed carbon
flight simulator x

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

NFS:Carbon
Protection: SafeDisc 4 + Serial

FSX:
PROTECTION: Ms Product activation

Troubleshooten:

Error message or the game stops responding on the "Loading" screen when you start a Microsoft game: "Please insert the correct CD-ROM"

en/of

Before we begin troubleshooting the issue, if you have more than one
DISC player (CD/DVD/CDRW/DVDR/ETC) in your system, I've seen
this type of problem resolved by simply using the other DISC player.

Here are some other more involved solutions which have worked:

1. Before we begin, please save a restore point for your system.
How to use Windows XP System Restore:
http://www.microsoft.com/...gethelp/systemrestore.asp

2. You might be affected by problems similar to the Insert CD error.
- Try the advice and DL at: Error message or the game stops responding on the "Loading" screen when you start a Microsoft game: "Please insert the correct CD-ROM"
Another trick that I found sometimes works is to make the limited
account an
administrator account and run that game once. This should create the
registry
settings and permissions for that user to be able to properly run the
game.

3. Kazaa or Kazaa light is installed on your system.
- Uninstall the game(s) and Kazaa, and reinstall from original CD.

4. Multiple CD drives on your system including Virtual CD drives.
- Disconnect all but the main CD drive and try the game. You
might have an older drive, or a CD Writer which is incompatible
with the Safe Disk copy protection on the CD. (Contact Vendor).

5. Your antivirus or application firewall might be conflicting with it.
- Disable the software temporarily.

6. There might be a patch available for your game to correct the issue.
- Try www.avault.com/pcrl/patches_list.asp?letter=a/ or the game's site.

7. Your desktop may need to be set at least 800x600 and 16 colors.
- Click Start / (Settings) Control Panel / Click Display

8. Your Video, Sound, or Monitor drivers may need updating.
- Try updating your Video drivers using the instructions at:
http://mvps.org/nibblesnbits/Video.html#drivers

9. To see if it's a software conflict: Temporarily disable Startup
programs one at a time, starting with Firewall, Antivirus, and ad
blockers using this utility: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
or this method: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_content.php

10. If you created other drive letters on your system by installing another
drive,
creating partitions or virtual drives you may need to change the CD
back
to the same drive letter it was originally. Usually the CD uses the
letter D:
- Click Start / Run / type: diskmgmt.msc < to access the tool to
change it.

11. Maybe a Microsoft Security patch is the culprit. The only way to be
sure is
to Unplug from your Internet connection, and then repair Windows using
this method: http://michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

After you reboot, try the game again. If it works, save a new restore
point.

Lastly, boot up your system, turn on your XP Internet Firewall, plug back
into your Internet connection and install all Critical and Recommended
updates
from: http://windowsupdate.microsoft.com one at a time. Test the game
after
each update to find which is causing the game not to start on your PC.

Suc6 :>

• havo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb lang geleden ook van die vage problemen met cd drive gehad, soms werkt het, soms (steeds vaker) vastlopers.
Controleer of je aspi laag ok is, dwz de files WNASPI.DLL, WNASPI32.DLL, ASPI32.SYS aanwezig zijn en geinstallererd zijn ( met b.v. aspichk.exe van adaptec).
Bij mij bleek een van die files meer keren aan wezig te zijn op mijn systeem en ook opgestart.
Na verwijdering van die dubele file alle problemen weg.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

havo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:42:
Ik heb lang geleden ook van die vage problemen met cd drive gehad, soms werkt het, soms (steeds vaker) vastlopers.
Controleer of je aspi laag ok is, dwz de files WNASPI.DLL, WNASPI32.DLL, ASPI32.SYS aanwezig zijn en geinstallererd zijn ( met b.v. aspichk.exe van adaptec).
Bij mij bleek een van die files meer keren aan wezig te zijn op mijn systeem en ook opgestart.
Na verwijdering van die dubele file alle problemen weg.
Vaag, ik heb geen 3th-party aspi-layers geinstalleerd; en als ik zoek naar die bestanden vind ik alleen de tweede; WNASPI32.DLL. Die staat ergens in de Nero folder.

Mijn brander werkt 100% btw ;-)

Mijn inziens heb je die files, behalve die ene dan, helemaal niet nodig.

Pagina: 1