Ik heb sinds een tijdje toch wel een beetje appart probleem.
Mijn pc bestaat uit een
ga-p35-dq6 moederbord
met 2 raptors (geen raid oid) en een 500gb dataschijf
q6600
4 gig geheugen
vista ultimate
dvd brander.
Dit laatste geeft dus problemen. Het is een NEC 7170S uit m'n hoofd. Zodra ik een dvd in de speler doe, en ik start het spel (wat ik overigens gister via diezelfde dvd speler gewoon heb kunnen installeren), dan loopt alles vast, harde schijven ratelen niet, het lampje van de dvd brander blijft branden en er gebeurd niks. Zodra ik de dvd er weer uit haal krijg ik een foutmelding van dat spel dat ik m'n dvd erin meot doen.. (test drive unlimited is het spel), maar ik heb het ook met andere games. Vrij vervelend dus..
Is m'n dvd brander misschien stuk? Een live DVD van kubuntu werkte prima, ik heb kubuntu zelfs kunnen installeren vanaf de dvd speler.
Is er iets anders niet goed? Het is een SATA dvd brander, drivers? etc..
Herstarten e.d. heeft niet geholpen.
-edit-
Als ik de dvd plaats kan ik hem wel via verkenner benaderen en alle bestanden bekijken. Test drive unlimited komt met de volgende melding:
Niet gelukt om de originele CD/DVD te authentificeren binnen de tijdslimiet.
http://www.securom.com/message.asp?m=timeout&l=nl
Die link heb ik gevolgd, maar het veranderen naar poi en dma maakt niets uit.
Mijn pc bestaat uit een
ga-p35-dq6 moederbord
met 2 raptors (geen raid oid) en een 500gb dataschijf
q6600
4 gig geheugen
vista ultimate
dvd brander.
Dit laatste geeft dus problemen. Het is een NEC 7170S uit m'n hoofd. Zodra ik een dvd in de speler doe, en ik start het spel (wat ik overigens gister via diezelfde dvd speler gewoon heb kunnen installeren), dan loopt alles vast, harde schijven ratelen niet, het lampje van de dvd brander blijft branden en er gebeurd niks. Zodra ik de dvd er weer uit haal krijg ik een foutmelding van dat spel dat ik m'n dvd erin meot doen.. (test drive unlimited is het spel), maar ik heb het ook met andere games. Vrij vervelend dus..
Is m'n dvd brander misschien stuk? Een live DVD van kubuntu werkte prima, ik heb kubuntu zelfs kunnen installeren vanaf de dvd speler.
Is er iets anders niet goed? Het is een SATA dvd brander, drivers? etc..
Herstarten e.d. heeft niet geholpen.
-edit-
Als ik de dvd plaats kan ik hem wel via verkenner benaderen en alle bestanden bekijken. Test drive unlimited komt met de volgende melding:
Niet gelukt om de originele CD/DVD te authentificeren binnen de tijdslimiet.
http://www.securom.com/message.asp?m=timeout&l=nl
Die link heb ik gevolgd, maar het veranderen naar poi en dma maakt niets uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Boyd op 19-11-2007 16:16 ]