Scart kabel in PC?

Pagina: 1
Acties:

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hallo,

omdat mijn tv boven in het huis staat, loopt er vanaf beneden een heel eind normale (coax denk ik) kabel naar boven, en daarom is het signaal heel slecht.
Nu heb ik er een digitale ontvanger tussen gezet, en ook al geeft die aan dat de signaal sterkte maar 8% is, is de kwaliteit 100% (geeft hij zelf aan, en het ziet er gewoon perfect uit)

Maar ik wilde ook graag tv kijken op mijn computer. Maja, als ik gewoon een normale TV kaart koop, moet ik natuurlijk die coax kabel er op aansluiten...
dus ik vroeg me af, zijn er (digitale) TV-in kaarten waar ik gewoon een scart kabel in kan stoppen?
dan kan ik gewoon de digitale ontvanger op mijn pc aansluiten, en heb ik dus perfect beeld.

Ik heb het al gegoogelt, en hier gezocht, maar kon niet veel over het onderwerp vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Gr. RonSijm

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Coax is beter geschikt voor langere afstanden dan scart. Wellicht heb je gewoon slechte kwaliteit connectors, of zitten deze niet goed op je kabel.

Probeer anders eens een versterker te regelen ergens, zodat je je kabelsignaal versterkt kunt doorgeven naar boven.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Coax is natuurlijk gemoduleerd, waardoor kwaliteit vele malen slechter is dan een dedicated signaal :o

Maar goed, RonSijm, volgens mij denk jij niet genoeg na in termen van concepten. Het klopt inderdaad dat er nagenoeg geen TV-in kaarten zijn waar je SCART op kan aansluiten. Dat is namelijk een lome connector die bovendien alleen in EU en niet in US en TW - waar die kaarten ontworpen worden - gebruikt wordt. Maar als je even stil staat bij welke signalen over SCART verzonden worden en welke andere connectoren mogelijk die signalen kunnen dragen, dan kom je een stuk verder ;)

Zie trouwens ook http://en.wikipedia.org/wiki/scart voor discussie van SCART en lijst van signalen.

Oslik blyat! Oslik!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Vaak hebben die digitale ontvangers ook de mogelijkheid om composite over scart uit te geven. Op zich zal je dan een scartblokje naar Video/S-Video er op kunnen zetten, en die dan aansluiten op een ordinaire TV-Kaart, kwaliteit zal niet geweldig zijn, maar beter dan met die (brakke) coaxaansluiting.

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hoi,

@dion_b, ja ik dacht al dat die er niet zijn, daarom dacht ik, ik vraag hier wat de beste oplossing is.

en @Cubiso, dat klinkt niet echt handig, als ik het omzet naar s-video, wordt het goede digitale signaal eerst omgezet naar een analoog signaal (voor de s-video), en daarna als het in mijn pc komt weer terug naar digitaal...

Zijn er ook Scart naar HDMI/DVI converters? en tv kaarten met HDMI/DVI? dan blijft het signaal een stuk beter lijkt me

(sorry als dit niet bestaat/domme vragen zijn, maar ik niet zo heel veel verstand van TV -> computer, en die interfaces enzo)

Alvast bedankt,

Gr. RonSijm

Verwijderd

Nee, het beste signaal wat er uit jouw digitale TV kastje komt via SCART is een analoog signaal, het omzetten van digitaal naar analoog is dus al achter de rug op dat moment.

Misschien komt er component uit het kastje, maar aangezien component over SCART niet echt een standaard is zal het eerder RGB zijn.

Er bestaan wel dure kaarten met RGB in, echter kost dat zoveel dat je daar niet aan wilt beginnen. De capture mogelijkheden van de gemiddelde TV kaart zijn niet dusdanig dat je echt verschil zult zien tussen S-video en RGB, gewoon S-video is dus prima.

Ik weet niet welke digitale TV je hebt, maar als het gaat om UPC is het helaas onmogelijk om het digitale signaal direct je PC in te voeren, jammer maar helaas.

De signalen over SCART zijn al analoog dus, deze weer omzetten naar bijvoorbeeld HDMI zal geen betere kwaliteit geven. De kwaliteit is maar zo goed als de zwakste schakel in de keten (wat in heel veel gevallen tegenwoordig nog de originele bron is).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 16:41 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Pagina: 1