Toon posts:

[2003] Dubbele icoontjes in de quicklaunch onder TS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op diverse terminal servers heb ik het probleem dat gebruikers dubbele icoontjes krijgen in de quick launch bar. Opgevallen is al dat het dan gaat om Nederlands en Engels dus het zal iets zijn met een taal instelling.
Wat is er te doen om dit probleem te voorkomen zodat de gebruikers geen dubbele icoonen krijgen tijdens het terminal gebruik.

al vast bedankt

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

even googlen leverde bij mij dit op, geen idee of je er wat aan hebt:
http://www.google.nl/sear...oolbars&btnG=Zoeken&meta=

http://www.johnkellett.co...trix-or-terminal-servers/
If you are getting two Quick Launch toolbars on Terminal Servers then it can be difficult to find how to get rid of one of them. Here are ways this can be achieved.

There appears to be a duplicate registry key.

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop\Tas­kbar
is a duplicate of
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop\Tas­kbarWinXP

Solution is to delete the above regitry key. This can be achieved by a login script as below:

DEL HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop\Ta­skbar

I have also seen multiple toolbars at times. This can be sorted by simply recreating the user profiles.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:47:
Opgevallen is al dat het dan gaat om Nederlands en Engels dus het zal iets zijn met een taal instelling.
Niet alleen met een taalinstelling, maar ook nog of hetzelfde profiel op een NL en een EN systeem wordt gebruikt.

Heb je de profiles voor TS apart opgegeven of gebruik je dezelfde profiles ook voor Fatclients?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:04:
[...]

Niet alleen met een taalinstelling, maar ook nog of hetzelfde profiel op een NL en een EN systeem wordt gebruikt.

Heb je de profiles voor TS apart opgegeven of gebruik je dezelfde profiles ook voor Fatclients?
Ik maak gebruik van verschillende profielen dus een apparte terminal en een apparte wts profiel.

Verwijderd

Topicstarter
Enige ervaring mee? Ga ervan uit dat er een gecentralizeerde instelling voor is en niet per user.
Heb op een van de servers gekeken daar stond maar een van boven genoemde keys in het register.

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:22:
[...]

Enige ervaring mee? Ga ervan uit dat er een gecentralizeerde instelling voor is en niet per user.
Heb op een van de servers gekeken daar stond maar een van boven genoemde keys in het register.
het spijt me dat ik uberhaupt hebt geprobeerd je te helpen. Succes met google en hier helpdesken.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Een ander fenomeen wat ook vaak voorkomt zijn lege werkbalken.
Je krijgt dan onderin je werkbalk lege vaken is dit ook bekend?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup.
Omdat deze ook dezelfde taalafhankelijkheid hebben.
(Language Bar en The Language Bar).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wat kan hiervoor de oplossing zijn??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, je hebt nu in ieder geval een paar aanknopingspunten gekregen waarmee je weer wat verder kan speuren.
Vooralsnog ben je niet echt scheutig met informatie, dus voor ons blijft het dan een beetje vraag-en antwoord spelen.
Da's niet echt de bedoeling hier.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC > WSS

:P

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2007 23:48 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1