Toon posts:

[VISTA] Netwerkwachtwoord wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij één van de Vista machines bij een collega thuis wordt het netwerkwachtwoord (en gebruikersnaam) van de op het netwerk aangesloten NAS niet onthouden. Lastig, want de automatische backup hiernaartoe werkt dan dus ook niet.
Het gaat om een laptop met Vista Enterprise waarop dit wel goed gaat en een Vista Home pc waar na elke reboot het wachtwoord en gebruikersnaam (admin,admin) opnieuw moet worden ingevoerd. Het gaat overigens ook mis in IE waar gebruikersnamen en wachtwoorden niet worden onthouden.

Ik heb natuurlijk al op het forum gezocht en kwam deze oude post tegen, waarin gezegd wordt:
alt-92 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:03:
Niet, want dat zit niet in Home editions.
Het zat nl. ook niet in XP Home :)
Mooi, oorzaak gevonden dacht ik...maar het vreemde vind ik dat er wel een aanvink mogelijkheid is om het wachtwoord te onthouden en dat Microsoft zelf hier zegt dat netwerkwachtwoorden onthouden "Van toepassing op alle edities van Windows Vista" is.

Ik heb al geprobeerd een andere account (computerbeheerder) aan te maken, maar ook daarbij lukt het niet. Nog vreemder is dat wanneer ik een account met beperkte rechten aanmaak, de netwerkwachtwoorden bij deze account wel onthouden worden!

Iemand suggesties? (alt-92 bijvoorbeeld? ;) )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat ik me in dat geval zou kunnen indenken is dat je met een Admin user die optie niet krijgt omdat dat een veiligheids-issue is.
Maar hoe en wat, zou je dan moeten uitzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zo je bent er wel snel bij! ;)
Bedankt voor de reactie in ieder geval, maar de optie (vinkje) om het wachtwoord te bewaren krijg je wel onder de beheerdersaccounts en wordt ook aangevinkt. Het wachtwoord wordt domweg niet onthouden bij restart. Bij een gelimiteerde gebruiker wel, terwijl ik me kan voorstellen dat daar juist om beveiligingsredenen de boel uitgeschakeld is...vaag of niet?