Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.NET 2.0 File upload probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hele simpele standaard file upload gemaakt, dus een browse knopje met een upload knop ernaast. De gebruiker kiest een file, en nu wil ik die file wegschrijven naar een folder.

Op zich geen probleem, maar de folder waar ik nu heen moet schrijven is er niet eentje die deel uit maakt van mijn web applicatie. Het is dus geen "virtual folder". Ik krijg bij het uploaden dan ook doodleuk deze melding:

'jebestandsnaam' is not a valid virtual path.

Nu weet ik bijna zeker dat ik dit vroeger (.net 1.1 framework) wel heb gedaan, ook naar c:\temp bijvoorbeeld. Het lijkt me dan ook sterk dat dit in 2.0 niet meer kan, of anders niet met een setting ergens weer mogelijk is.

Het probleem is alleen dat ik deze instelling nergens kan vinden. Ik hoop dan ook dat iemand dit toevallig weet, of een andere oplossing.

Wat ik al heb geprobeerd

In plaatst van de .saveas van het fileupload control heb ik de stream gepakt en deze gewoon geprobeerd weg te schrijven als filestream. Helaas het zelfde probleem.

Ik heb ook de file met mappath proberen te resolven, maar helaas, omdat het geen virtuele folder is lijkt het gewoon niet te werken.

Gegoogled op o.a. "is not a valid virtual path" omdat er niet echt meer error info beschikbaar is. Ik krijg alleen geen oplossingen te zien.

Hoop dat iemand nog tips heeft.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Uploaden in de web applicatie directory werkt wel neem ik aan?

Weet je zeker dat het ASP.Net proces schrijfrechten heeft in de map waar jij probeert te schrijven? Dit is namelijk oorzaak numero één bij dit soort problemen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je code?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26

TeeDee

CQB 241

De .SaveAs() van de upload kan gewoon een absoluut pad hebben, dus ook iets als "F:\global_storage\meuk\melp\blaat\jebestand.rar"

Goed, eventjes opletten dat de correcte rechten erop staan is wel een must natuurlijk.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik denk dat je opzoek bent naar Server.MapPath.

Edit:
Niet goed gelezen. Post anders eens een stukje code.

[ Voor 21% gewijzigd door Gurbe de n00b op 20-11-2007 09:28 ]

Portfolio

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Het precieze gedrag is me niet helemaal duidelijk, maar het lijkt zo te zijn dat als je in ASP.NET 2.0 wil schrijven naar een directory die buiten de root van je website of op een andere schijf staat je daar een virtual directory naar moet aanmaken met write permission.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26

TeeDee

CQB 241

Dat kan ik je zo vertellen: je hoeft geen virtual directory aan te maken.
* TeeDee pakt er even een stukje upload code uit een applicatie bij...

C#:
1
2
3
HttpPostedFile upload = FileUpload1.PostedFile;
string save_upload = "F:\\uploads\\" + orifile; 
upload.SaveAs(save_upload);

En nee, uploads is geen virtual directory.

Maar goed, ik denk dat Mammaplank zijn oplossing binnen heeft en zich hier niet meer laat zien. Mocht dat wel zo zijn, slik ik mijn woorden in ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1