Toon posts:

Draadloos netwerk en Playstation 3

Pagina: 1
Acties:
  • 3.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik heb thuis een netwerkje met daarin 2 routers, 3desktop, 2laptop en 1 Playstation3

Het is als volgt opgebouwd:
in de meterkast staat Router1 hierop zitten 2desktops bedraad aangesloten. Op Router1 zit ook Router2 aangesloten. En aan deze Router2 zit een desktop bedraad vast.
Router1 is tevens voor draadloos internet op de benedenverdieping en Router2 voor draadloos internet op 2e en 3e verdieping.

Instellingen Router1: Router2:
Local IP: 192.168.1.1 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0 255.255.255.0
DHCP server: Enabled Disabled
Starting IP: 192.168.1.3 n.v.t.
Transmit RIP: RIP1 RIP1
Receive RIP: RIP1 RIP1

Dit lijken mij correct instellingen omdat alles al geruime tijd prima functioneert. Alleen nu is met de komst van de Playstation3 een probleem opgetreden. De 1e keer draadloos contact maken (via Router2) ging prima. Bij de volgende keer werd hij niet verbonden (IP Timeout) Ik heb vele dingen geprobeerd maar ik krijg hem niet meer verbonden totdat ik Router2 aan en uit zet. Dan verbind hij direct weer. Nu moet ik dus iedere keer nadat ik de playstation uit heb gezet en vervolgens weer aan, de router ook aan en uit zetten omdat de playstation anders een IP Timeout heeft.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit ligt aan de netwerkinstellingen, de Router, of aan de Playstation3?
Met vriendelijke groet,
André

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

In ieder geval zou je aan de WAN kant van een router een ander netwerksegment moeten gebruiken als aan de LAN kant. Daarom zou je kunnen proberen om DHCP op de tweede router aan te zetten en deze bijvoorbeeld (net als je router op 192.168.2.1) instellen op de 192.168.2.x range.

Enig probleem waar je nu tegenaan zal lopen is dat filesharing problemen oplevert voor pc's die op router 2 aangesloten zijn.

Andere optie is om de LAN kant van router 1 op de LAN kant van router 2 aan te sluiten. Dan blijft alles (inclusief WiFi) hetzelfde, gaat alleen ten koste van een LAN poort.

[ Voor 17% gewijzigd door lier op 19-11-2007 15:39 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:23:
In ieder geval zou je aan de WAN kant van een router een ander netwerksegment moeten gebruiken als aan de LAN kant. Daarom zou je kunnen proberen om DHCP op de tweede router aan te zetten en deze bijvoorbeeld (net als je router op 192.168.2.1) instellen op de 192.168.2.x range.

Enig probleem waar je nu tegenaan zal lopen is dat filesharing problemen oplevert voor pc's die op router 2 aangesloten zijn.
De 2 routers zitten op de LAN-poorten aan elkaar verbonden, en ik wil wel het idee van 1netwerk houden, dus met filesharing en printerdeling enz.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Zou je bij wijze van test dan router 2 als DHCP server kunnen inzetten (weet niet of je je default gateway op iets anders dan zichzelf kan zetten ?) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:41:
Zou je bij wijze van test dan router 2 als DHCP server kunnen inzetten (weet niet of je je default gateway op iets anders dan zichzelf kan zetten ?) ?
Deze kunnen niet omgewisseld worden. Want router1 is ook met een modem erin en router2 niet. Deze 2e router is nog uit de tijd dat ik een aparte modem en router had. Alleen toen de stuk ging heb ik een router en modem in een gekozen

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee waar het aan kan liggen?

• Runterpunter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 23:59
Heb je al geprobeerd om op de PS3 alles handmatig in te kloppen (SSID, static ip etc.)?

Verwijderd

ik heb ook problemen met mijn ps3 inetnet.
aangezien jullie mij wel technisch lijken kan ik het wel aan jullie vragen denk ik.
eerst had ik probleem met bevijleging instelling kreeg je steeds z'n fot ( 8013013E)
dat was op een gegeven moment wel over, toen kon ik verder, bij ip enz. handmatig ( ik krijg niet auto. een ip toegewezen) al die codes invoeren, nou weet ik ip en gateway en subnet wel ma er staat ook iets bij en dat heet standaard router
moet je ook z'n code voor invullen (ik kreeg dus ook die time out ding gebreuren eerst )
ik heb toen ff zo maar wa ingevuld ( want ik wete die code niet)
krijg je die time out ...bla bla bla..
ik denk dat ik mijn standaard router ( zo heet die code net zo als ip) nodig.
maar ik weet min god ni hoe ik die kan krijgen.
maar dat is ni alles, toen ik mijn ps3 weer opstarte, wilde ik die instellingen weer opnieuw doen, ma toen kwam ik ni langs beveileging 9 als je dan op eenvoudig klikt) kreeg je die (8013013E) error.
ik heb wel de juiste psk ingevuld
dus mijn vraagen zijn:
1. kom ik langs die beveiliging. hoe los ik dat probleem op
2. hoe kom de mijn standaard router code te weten?
plssssss help, ik vind dit echt heel vervelend

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verbaast me dat er bijna zelfde gesprekslijn loopt:
Draadloos netwerk en Playstation 3
Signaalsterke allang daar niet meer ter sprake, maar meer over instellen routers en zo...
Dubbele topics voor mijn ogen dus.

Verwijderd

maar weet iemand dus hoe ik mijn probleem op kan lossen ( zie mijn vorige berich, het 2de berich naar boven)
Pagina: 1