Beste mensen,
dacht ik net een beetje het linux noobnez onstegen te zijn, loop ik weer tegen iets raars aan.
Ik heb een ubuntu bak met postfix en courier-imap, alles werkt goed, mail wordt goed afgeleverd in /home/user/maildir
Squirrelmail werkt ook goed voor mijn root account, echter niet voor andere users.
Ik kan inloggen, en zie ook entries in de mailbox, echter krijg ik de volgende melding boven in de pagina.
ERROR: Could not complete request.
Unknown response from IMAP server: 1.* NO Cannot open message 13
Message 13 heeft dan ook dit als entry:
Unknown Unknown date (no subject)
De reden dat hij het enkel nu met message 13 doet is dat het weer goed werkt na een:
sudo chown -R 1000:1000 /home/username/Maildir
totdat er weer een nieuwe mail wordt afgeleverd.
binnenkomende mailbestanden in de folder krijgen:
group:users
user:username
rechten 0600 (rw-------)
Het is dus duidelijk dat de rechten verkeerd worden doorgegeven, kan iemand mij dit eens duidelijk uitleggen?
dacht ik net een beetje het linux noobnez onstegen te zijn, loop ik weer tegen iets raars aan.
Ik heb een ubuntu bak met postfix en courier-imap, alles werkt goed, mail wordt goed afgeleverd in /home/user/maildir
Squirrelmail werkt ook goed voor mijn root account, echter niet voor andere users.
Ik kan inloggen, en zie ook entries in de mailbox, echter krijg ik de volgende melding boven in de pagina.
ERROR: Could not complete request.
Unknown response from IMAP server: 1.* NO Cannot open message 13
Message 13 heeft dan ook dit als entry:
Unknown Unknown date (no subject)
De reden dat hij het enkel nu met message 13 doet is dat het weer goed werkt na een:
sudo chown -R 1000:1000 /home/username/Maildir
totdat er weer een nieuwe mail wordt afgeleverd.
binnenkomende mailbestanden in de folder krijgen:
group:users
user:username
rechten 0600 (rw-------)
Het is dus duidelijk dat de rechten verkeerd worden doorgegeven, kan iemand mij dit eens duidelijk uitleggen?