2 routers achter elkaar of één nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik heb een Linksys WRT54G, waarop ik 4 pc's met kabel en één draadloze laptop heb aangesloten. Nou heb ik een NDAS-netwerkschijf gekocht en nu heb ik dus een kabelaansluiting tekort op mijn router. Ik heb nog een oudere Sitecom-router en ik heb begrepen dat ik die als tweede router zou kunnen aansluiten. De eerste router zou dan als switch moeten dienen. Tegelijk denk ik dat de snelste router daarvoor gebruikt moet worden en dat zou dan de Linksys zijn. Klopt het dat dan de betere beveiliging die de Linksys biedt tov de Sitecom geen zin meer heeft? En als dat zo is, dan lijkt het me beter om een wireless router met 8 vaste poorten te pakken. Ik zie alleen dat Netgear zo'n router biedt. Heeft iemand er ervaringen mee?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gewoon je Sitecom als bridge instellen (switch mode) en aan je Linksys hangen. Anders een switchje kopen van een euro of 20, werkt evengoed of zelfs beter.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik denk dat je beter voor 2 tientjes een swicht aan je router kan hangen. Dat is de makkelijkste oplossing.

als je persé de Sitecom wil gebruiken dan zal je de DHCP functie moeten uitschakelen. En dan alleen de LAN poorten gebruiken. Waar je wel eventueel op moet letten is dat tussen de routers een cross-cable komt. Want waarschijnlijk hebben de routers geen uplink poort.

• 4-legged-bird
OK, prima, hartstikke bedankt voor de antwoorden! Is het dus veel simpeler dan ik dacht! Werkt een switch beter dan de Sitecom met DHCP uitgeschakeld?
<EDIT> Sorry, is al opgemerkt dat een switch beter werkt. Welk merk of type, is daar nog een voorkeur voor? Ook Linksys ivm compatibiliteit?

[ Voor 32% gewijzigd door 4-legged-bird op 19-11-2007 14:06 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

4-legged-bird schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:03:
OK, prima, hartstikke bedankt voor de antwoorden! Is het dus veel simpeler dan ik dacht! Werkt een switch beter dan de Sitecom met DHCP uitgeschakeld?
Aangezien het om htk - spul gaat...neuh...
Sorry, is al opgemerkt dat een switch beter werkt. Welk merk of type, is daar nog een voorkeur voor? Ook Linksys ivm compatibiliteit?
De Sitecom heeft ook een switch ingebouwd, dus...

[ Voor 24% gewijzigd door lier op 19-11-2007 14:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

<EDIT> Sorry, is al opgemerkt dat een switch beter werkt. Welk merk of type, is daar nog een voorkeur voor? Ook Linksys ivm compatibiliteit?
De goedkoopste die je kunt vinden. Aan een switch kan bijna niks kapot, dus je doet een investering van een tientje in iets wat misschien wel 5 jaar of langer hangt.

Ook is een simpele switch een stuk goedkoper in stroomverbruik dan je Sitecom-router, en dat scheelt bij 24/7 gebruik nog wel een slok op een borrel ;)

\/ \/ \/ Psst, wat moet 'ie met een 19"-switch? :P

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2007 14:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Welk merk of type, is daar nog een voorkeur voor? Ook Linksys ivm compatibiliteit?
Haal een willekeurige switch behalve SMC/Sweex/Edimax (en andere troep). Verder gaan er gewoon packets overheen, dat is niet merk specifiek, dus je hebt niets te maken met compatibiliteit (in ieder geval met switches, in deze situatie).

Stiekem is een "thuis router" niets meer dan een computertje welke NAT/DHCP/etc regelt. En hieraan een switch om te zorgen dat er meerdere poorten beschikbaar zijn. Dus je hebt al een switch in huis, zonder dat je het weet. Dit op 1 printplaat wel te verstaan, maar je kan het technisch zien als losse apparaten.

pricewatch: Asus GigaX 1005 (5x100Mbps, RJ-45)
pricewatch: LevelOne FSW-0808TX Switch (8x100Mbps, RJ-45, 19", 1U)
pricewatch: Netgear FS605 Fast Ethernet Switch (5x100Mbps, RJ-45)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 14:15 ]

• 4-legged-bird
Bedankt allemaal!

Pagina: 1