Toon posts:

Intel Turbo Memory werkt niet door AHCI.

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn laptop Intel Turbo Memory zitten, alleen deze werkt niet. Ik heb naar oplossingen gezocht en ik kwam er achter dat dit te maken heeft met AHCI instelling (moet 'enabled' zijn). Ik heb vervolgens geprobeerd dit in te schakelen in mijn BIOS. Het probleem is echter dat mijn laptop niet wil opstarten (niet naar Windows) als ik dit 'enabled' heb. Zodra ik het weer terug zet naar 'Disabled' dan doet hij het weer als vanouds.

Mijn laptop:

CPU: Core 2 Duo 2,4 ghz
MOBO: Compal IFL 90
Geheugen: 2 gig
Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT

Mijn vraag is waaraan dit zou kunnen liggen en eventueel een concrete oplossing.

Bedankt

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
Hallo,

Ik heb in mijn laptop Intel Turbo Memory zitten, alleen deze werkt niet. Ik heb naar oplossingen gezocht en ik kwam er achter dat dit te maken heeft met AHCI instelling (moet 'enabled' zijn). Ik heb vervolgens geprobeerd dit in te schakelen in mijn BIOS. Het probleem is echter dat mijn laptop niet wil opstarten (niet naar Windows) als ik dit 'enabled' heb. Zodra ik het weer terug zet naar 'Disabled' dan doet hij het weer als vanouds.

Mijn laptop:

CPU: Core 2 Duo 2,4 ghz
MOBO: Compal IFL 90
Geheugen: 2 gig
Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT

Mijn vraag is waaraan dit zou kunnen liggen en eventueel een concrete oplossing.

Bedankt
Je kan ACHI volgens mij niet enablen (of hoe je het ook spelt). Dan zal je windows opnieuw moeten installen. Dat probleem had ik zelf ook, weleenswaar niet op een laptop, maar ACHI is een manier van aansturing van je harddisk, als ik me niet vergis. Dat kan je niet zomaar aanpassen, waarom dat niet werkt met je Intel turbo manager weet ik niet.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "Intek Turbo Memory"

Behalve het correct spellen van Intel en wat specs toevoegen lijk je nog helemaal niets gedaan te hebben om zelf naar oplossingen voor dit probleem te zoeken. GoT is geen helpdesk en we verwachten dan ook dat in een topicstart te lezen is waar je zelf op zocht, wat je vond, wat je probeerde en wat er toen gebeurde.

Zonder die informatie kunnen wij namelijk niet met je meedenken en voldoet je topic dus ook niet aan de eisen die we stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.