[HTPC] Ultimate MediaCenter

Pagina: 1
Acties:
  • 4.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Voor mij gaat er nix boven een windows Mediacenter

Na een zelfgebouwde indign 2jr geleden heb ik 1 jaar geleden een HFX gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.teschke.de/cms/gfx/articles/hfx/hfx03g.jpg

Mijn HFX heeft de volgende componenten:
Asus P5B de Luxe
Intel core 2 duo 6600
2 Gb geheugen
2 x 500Gb Maxtor
Soundblaster Audigy
Nvidia 7300LE videokaart
2 x Hauppage PVR500 (4 TV tuners; is wel een regedit voor nodig )
Windows XP Mediacenter 2005

De HFX behuizing weegt bijna 25 kilo door de massieve koelribben. De cpu wordt passief gekoelt met heatpipes, voeding is passief, videokaart is passief, mobo heeft heatpipes op de chips; ofwel 100% passief.

De mediacenter staat bij ons zo goed als altijd aan; we nemen TV op, alle fotos staan erop, tig dvds en videos, alle muziek staat erop.

Voordelen van dit systeem:
- hFX kast is echt heel erg mooi
- 100% stil!
- 4 tuners lijkt overkill maar is in de praktijk echt super handig
- 1 afstandsbediening voor alles!!!

Nadelen van dit systeem:
- Hauppage pvr500 beeldkwaliteit is minder dan die van de tv tuner zelf
- Er passen maar 2 schijven in een hFX en al lijkt 2 x 500Gb veel...ik heb ruimtegebrek!
- 50" plasma moet aan als ik playlist muziek aan wil zetten

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ofwel ik ga een nieuw systeem bouwen. Ik weet welke kast ik ga gebruiken. Ik weet welke TVkaarten ik wil gebruiken.

Kast: Origen AE S210

Afbeeldingslocatie: http://xataka.com/images/home-media-massive-738485-thumb.jpg

Er passen 12 harde schijven in en er zit een 12 inch breedbeeld touchscreen; ofwel twee problemen opgelost; mijn plasma hoeft niet meer aan en ik heb ruimte genoeg.

TV Kaarten: 2 x Dual Vistaview Saber 2020
Volgens de reviews die ik erover gelezen heb moet deze tv kaart een veel betere beeldkwaliteit bieden dan de hauppage pvr500s

OS: Windows Vista home premium (moet wel echt een oplossing komen voor het feit dat je dvds niet kan spelen van harde schijf , en eindelijk je muziek op foldernivo kan doorbladeren)

Maar dan: Het liefst een Moederbord met een grafische chip die HD kan weergeven!? Of heb ik dan toch een graf kaart nodig!? En is dan de ATI HD2600 de beste keus? Welke mobo voldoet? Welke cpu erop? Aparte geluidskaart nodig (de Asus P5B de luxe had ook uiteindelijk een SB audigy nodig omdat de spdif uitgang problemen gaf) of is er een board met een goeie spdif uitgang?

Een mobo met HDMI die ook HD kan weergeven en een spdif uitgang en passief gekoelt zou het mooiste zijn!

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Onboard video en geluid is tegenwoordig erg goed (voor HTPC doeleinde). Ik heb zelf van Asus een moederbord met onboard video (HDMI uitgang). Speelt probleemloos 720p en in veel gevallen zelfs 1080p.

Mooie kasten btw.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Welk asus mobo heb je? 720p met onboard chip kom ik een heel end! :)

[ Voor 51% gewijzigd door RobbyNitroz op 19-11-2007 12:37 ]

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:53
RobbyNitroz schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:24:
OS: Windows Vista home premium (moet wel echt een oplossing komen voor het feit dat je dvds niet kan spelen van harde schijf , en eindelijk je muziek op foldernivo kan doorbladeren)
Ik weet niet hoe gehecht je bent aan MCE (of haar opvolgers), maar Mediaportal kan dit alleraardigst. 't heeft ook een setje nadelen, maar misschien is het een blik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tja het nut van die lcs/kast ontgaat me eigenlijk.
Die passieve kast die je nu hebt lijkt mij juist ideaal.

Ik zou persoonlijk gewoon op zolder een server neerzetten met een hele lading schijfruimte en alles via het netwerk doen. Via Gbit LAN kan dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

RobbyNitroz schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:24:
OS: Windows Vista home premium (moet wel echt een oplossing komen voor het feit dat je dvds niet kan spelen van harde schijf...
Dit kan wel hoor.
Check:
http://www.xpmediacentre....ns/24693-dvd-library.html

Ze noemen 2 opties:
- je kunt d.m.v. een wijziging in je registry de dvd library aanzetten
- je kunt de DVD Library Manager plug-in downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door pelican op 19-11-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Ik ben heel erg gehecht aan mediacenter...ander os dan van microsoft is voor mij geen oplossing.

Er hangt een 50" plasma boven en die moet nu aan als ik muziek wil aanzetten of een playlist wil maken. Ik vind het leuk om dat op het 12 inch scherm te doen zonder de plasma aan te hoeven zetten! De passieve kast van hFX is idd ook heel mooi hoor :)

Er hangt een 19" server in mijn gangkast in een klein 19" rack. Al mijn switches zijn 100mbit :/ Ik heb toch liever een dik mediacenter waar alles meteen opstaat. Ik heb het even geprobeert om data van server te laden maar voel toch net een vertraging soms in het laden van paginas met fotos/video/dvd/muziek als ze van server komen ipv direct van mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
pelican schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:45:
[...]

Dit kan wel hoor.
Check:
http://www.xpmediacentre....ns/24693-dvd-library.html

Ze noemen 2 opties:
- je kunt d.m.v. een wijziging in je registry de dvd library aanzetten
- je kunt de DVD Library Manager plug-in downloaden
Optie 2 moet ik even naar kijken. Optie 1 ken ik; dan zie je idd al je dvds staan alleen verschijnen ze niet onder videos maar alleen onder het kopje dvds. En je wil noujuist alles bij elkaar zien; gewoon alles wat je aan video hebt netjes onderverdeelt in mapjes zoals het nu in mce2005 ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
AMD 690 onboard grafische chipset:
Smooth 1080p HD playback with a dual-core CPU1

de GigaByte GA-MA69G-S3H wordt met de AM690 chipset geleverd:
HDMI uitgang,
690 onboard grafische chipset die HD kan weergeven
en een optische SPdif uitgang!!

Lijkt op het ideale HTPC mobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
RobbyNitroz schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:48:
Ik ben heel erg gehecht aan mediacenter...ander os dan van microsoft is voor mij geen oplossing.

Er hangt een 50" plasma boven en die moet nu aan als ik muziek wil aanzetten of een playlist wil maken. Ik vind het leuk om dat op het 12 inch scherm te doen zonder de plasma aan te hoeven zetten! De passieve kast van hFX is idd ook heel mooi hoor :)

Er hangt een 19" server in mijn gangkast in een klein 19" rack. Al mijn switches zijn 100mbit :/ Ik heb toch liever een dik mediacenter waar alles meteen opstaat. Ik heb het even geprobeert om data van server te laden maar voel toch net een vertraging soms in het laden van paginas met fotos/video/dvd/muziek als ze van server komen ipv direct van mediacenter.
MediaPortal draait niet op linux, het draait gewoon op windows xp/2003/vista!
Je kan het gewoon eens op je huidige mediacenter installeren om het te proberen, ziet er strak uit en heeft eigenlijk overal evt ook wel plugins voor. Het raakt je gewone mediacenter installatie niet, dus je ka het erna ook zo weer uninstallen.

Ik gebruik het zelf thuis btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
@wessel; speelt mediaportal ook blueray en hddvds af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:04

Spotmatic

Ken sent me

Kurios schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:40:
Ik zou persoonlijk gewoon op zolder een server neerzetten met een hele lading schijfruimte en alles via het netwerk doen. Via Gbit LAN kan dat zeker.
Sterker nog: 100 Mbit is ook meer dan voldoende. Alleen duurt het kopiëren van systeem naar server wat langer. Maar films streamen, zelfs Full HD, zou prima moeten gaan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
je red het wel qua speed; maar mijn ervaring is dat er een lichte vertraging optreed bij het wisselen van fotopaginas naar muziek naar videos. Het is maar heel licht maar maar het voelt irritant. Een lichte vertraging op je afstandsbediening is al irri...af en toe druk je een keer extra en dan schiet ie 2 paginas verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Er is ook een intel cpu based bordje van de radeon 1250 grafische chip:

ABIT Fatal1ty F-I90HD
De ABIT Fatal1ty F-I90HD is een vreemde eend in de bijt; als enige in dit artikel is dit moederbord geschikt voor Intel processors. Men maakt immers gebruik van de Intel versie van de AMD 690G chipset, die als ATI Radeon Xpress X1250 door het leven gaat

iemand die getest heeft op 1080p op dit boardje draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik zou een nforce 630i moederbord nemen. Dan je kan je mooi je intel CPU opnieuw gebruiken.
Moederbord heeft dan gelijk onboard HDMI welke 720p en 1080p makkelijk aankan.

Data zou ik zelf vanaf de server streamen dmv Gbit. Zo doe ik het zelf momenteel ook en vind dat goed werken.

PS wat doe je met de HFX kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
h00ligan83 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:14:
Ik zou een nforce 630i moederbord nemen. Dan je kan je mooi je intel CPU opnieuw gebruiken.
Moederbord heeft dan gelijk onboard HDMI welke 720p en 1080p makkelijk aankan.

Data zou ik zelf vanaf de server streamen dmv Gbit. Zo doe ik het zelf momenteel ook en vind dat goed werken.

PS wat doe je met de HFX kast ;)
Onboard HDMI?? Dat ligt er maar net aan wélk nforce 630i moederbord je neemt!! Dat vergeet je er gemakshalve bij te vertellen...... 8)7

En ook die moederborden hebben nog steeds een redelijk zware CPU nodig (2,4Ghz>) om 1080p vlekkeloos af te kunnen spelen. Buiten dat: 1080p afspelen is een video issue en heeft niets met de nforce 630i te maken. Die nForce is nl. helemaal geen grafische chip, maar een moederbord chipset.

Dit is wat de 630i doet:
NVIDIA nForce 630i MCPs deliver the latest technology for entry PCs including integrated Gigabit Ethernet for top networking performance, support for 1333 FSB CPUs, DDR2-800 memory, high-bandwidth SATA storage, and full PCI Express x16 slot for expandability and additional performance.
Jij zult wel bedoelen; een moederbord met een nForce 630i chipset én NVIDIA GeForce 7150 GPU.
Voor die GPU geldt ook hetgeen ik hierboven schreef.....

enfin:
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ATi komt met een opvolger van de 690G grafische (onboard) chipset de AMD RS780 chipset, deze zal (in tegenstelling tot de 690g) wél over de UVD (universal video decoder) beschikker, waardoor het vlekkeloos weergeven van HD materiaal met een niet al te zware CPU wél mogelijk zal zijn.....

Als je echt nu al wil, zou ik ook voor de 690G chip gaan, het al eerder genoemde Gigabyte moederbordje is een goeie (goedkope) optie. Ik heb zelf de mATX variant/zusje met een AMD BE-2400 en ben uiterst tevreden......

Verder zou je ipv een nwe case met touchscreen ook de nieuwe two-way Philips SRM7500/10 afstandsbediening kunnen overwegen. Met deze remote is het dus wel mogelijk om biv. door je muziek collectie te browsen zonder dat je een scherm aan hoeft te hebben. De remote ís je scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Heb zelf ook een bordje met de 690 chippie erop, zit alleen nog ff met de CPU/VGA. Heb ook een BE-2400 en ik dacht aan een 8600GT silent, maar lees hier en daar toch dat dit wat problemen oplevert met 1080 films (planet earth wordt veel genoemd).

Dus als de TS echt voorbereidt wilt zijn op de toekomst misschien een idee om de volgende gen vga kaarten af te wachten?

En TS waarom ga je niet over op digitaal opnemen? Is zeker nog mooier dan die 2 x Dual Vistaview Saber 2020. Waar heb je trouwens zien staan dat die veel beter zijn dan de MCE500 van hauppage?

Heb zelf ook die MCE500 en twijfel nog een beetje wat er in mijn nieuwe media center moet komen, of digitaal opnemen of een knappere analoog kaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 20-11-2007 12:56 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
@Kajee.
De Origen is besteld en komt morgen binnen maar ik vind dat ding gewoon zo mooi dattie er sowieso moest komen O+

Ik vind de philips ab niet zo mooi....Ik wacht op die van Ricavision 100; zou in sept worden geleverd maar het wordt januari -->
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/12/ricavision_vista_mce_bluetooth_remote-copy.jpg

Ik ga voor het gigabyte boardje!

Cpu, vistaview TVkaarten, voeding.....dat moet ik nog uitzoeken; advies meer dan welkom!!

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyNitroz op 20-11-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Of is dit toch hhet betere HTPC boardje.....: Asrock 4Core1333-FullHD

hier de review: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2697

radeon x1250 --> onboard full HD
1333fsb en intel socket (toch liever intel dan amd op dit moment)
Realtek ALC888

edit: ja dit wordt hem
http://www.virtual-hideou...re1333_FullHD/index.shtml

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyNitroz op 20-11-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RobbyNitroz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:57:
Of is dit toch hhet betere HTPC boardje.....: Asrock 4Core1333-FullHD

hier de review: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2697

radeon x1250 --> onboard full HD
1333fsb en intel socket (toch liever intel dan amd op dit moment)
Realtek ALC888

edit: ja dit wordt hem
http://www.virtual-hideou...re1333_FullHD/index.shtml
FullHD kan niet, althans niet met een vrij zware CPU, kunnen ze wel zeggen, maar kan de 690g gewoon niet aan.....
Deze asrock heefft geen s/pdif.
En heeft feen iets 'oudere' geluidschip (ALC888 )
En heeft geen onboard HDMI

Maar wel mooi als je idd per se Intel wil..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
idd kajee....geen spdif :'(

en oudere geluidssjip?....argh

ik ga out van al die boardjes :) ....ik scan nog even verder

full hd niet mogelijk??....maar als het met de x1250 niet kan kan geen enkele het onboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
ABIT Fatal1ty F-I90HD

ook intelcpu met de -->
x1250 grafische sjipset _/-\o_

heeft wel optische spdif uitgang _/-\o_
wel weer 888 ipv 889a zoals de gigabyte :/

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyNitroz op 20-11-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
@kaajee:

Je hebt gelijk, ik had het wat beter moeten uitleggen. Desondanks zeg ik helemaal niet dat een nforce 630i chipset een gpu is. Ik vergeet echter wel te melden dat er 3 verschillende combinaties met gpu's zijn. De combinatie nforce 630i met onboard geforce 7150 beschikt over hdmi en icm de cpu die RobbyNitroz heeft moet hij gewoon de hd formaten kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RobbyNitroz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:36:
ABIT Fatal1ty F-I90HD

ook intelcpu met de -->
x1250 grafische sjipset _/-\o_

heeft wel optische spdif uitgang _/-\o_
wel weer 888 ipv 889a zoals de gigabyte :/
En maar 1 ! PCI slot! Niet zo flexibel dus......en ook geen Firewire, ook een gemis voor een MediaCenter. Ofwel voor je camera, ofwel voor bijv. een (toekomstige) FloppyDTV. Voor een mediacenter zou ik altijd een zo compleet mogelijk board nemen. (die Abit is ook flink duurder btw)

En idd echt vlekkeloos HD afspelen op (vrijwel) alleen de GPU (onboard) is momenteel gewoon nog niet mogelijk. Daarvoor zul je dan toch moeten wachten op de eerder door mij genoemde AMD RS780 chipset.......

Nogmaals, ik weet niet hoeveel 'haast' je hebt, zelf heb ik 3 weken geleden het genoemde Gigabyte board gekocht en heb nu eigenlijk een beetje spijt; ik had liever gewacht op die RS780 .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Maar wel 2x pci-e en die heb ik nodig voor de 2 saber 2020 tvkaarten; pci heb ik in principe niet nodig!

firewire heb ik ook niet nodig want video editten doe ik alleen met mijn desktop

Ik heb de origean net binnen! _/-\o_ Dus heel lang kan ik die natuurlijk niet leeg laten staan:

"De RS780 kan meerdere streams, zoals een HD video stream en een HD audio stream, gelijktijdig verwerken met 40 megabit per seconde. De goedkopere varianten van de chipset, de RS780C en de RS740, zullen niet over hardwarematige UVD beschikken. De RS780 chip zal gekoppeld worden aan de nieuwe southbridge, de SB700.

De RS780 chipset staat gepland voor lancering in januari 2008."

Voordat er paar mobootjes zijn en je weet welke je hebben moet zitten we in feb 2008

Hebben ze er een foxconn 662MX mobootje bijgedaan...heb ik niet eens besteld :?

[ Voor 35% gewijzigd door RobbyNitroz op 21-11-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RobbyNitroz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:49:
Maar wel 2x pci-e en die heb ik nodig voor de 2 saber 2020 tvkaarten; pci heb ik in principe niet nodig!

firewire heb ik ook niet nodig want video editten doe ik alleen met mijn desktop

Ik heb de origean net binnen! _/-\o_ Dus heel lang kan ik die natuurlijk niet leeg laten staan.....komt toch pas in januari de nieuwe ati onboard chipset?

Hebben ze er een foxconn 662MX mobootje bijgedaan...heb ik niet eens besteld :?
Firewire kan ook nuttig zijn als je ooit digitale tv wilt gaan nemen. Waarom overweeg je dat niet eigenlijk?

En waarom gebruik je die Foxconn dan niet eerst? Wacht tot januari op de RS780...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik krijg vandaag oa een ABIT Fatal1ty F-I90HD binnen. De rest van de HTPC komt nog (hopelijk voor het weekend). Met een 3Ghz C2D kan je echt alles afspelen wat je maar wilt. Mijn desktop is een 3,33Ghz C2D en die gebruikt tussen de 25 en 85 cpu bij het afspelen van HD materiaal.

Hier mijn config: Chilly_Willy in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

De 1080p versie van Planet Earth is een appart geval. Enige plek waar die bij mij 1 miniscuul schokje geeft is bij de vogels in het begin, bitrate spike? Iig heeft de 1080p versie geen zin. Ik heb de 720p versie geschaald naar 1080p met photoshop en vergeleken met de 1080p versie en er is GEEN extra detail te zien. Daarna op internet gezocht wat voor camera's gebruikt waren bij het filmen en dat blijkt idd een 720p camera te zijn!

http://www.nealromanek.co...-old-planet-new-tech.html

Dit is de camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.expandore.com/product/Panasonic/HD/AJHD27.gif
Specs:
Picture Elements 1,019,280 pixels (total, 1,370 x 744) 921,600 pixels (effective, 1,280 x 720)
http://www.expandore.com/product/Panasonic/HD/AJHDC27F.htm

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Digitale Tv en 4 tuners....ik heb me een tijdje verdiept in upc digitaal op mijn mediacenter krijgen maar dat is kansloos.

Forxxcomm voor nu even gebruiken is wel een optie idd.....boardje kost 30 euro en terugsturen is ook z'n gedoe :/

een moederboardje; 2 tv kaarten, in principe geen videokaart, geen geluidskaart, 4 tot max 8 schijven. Heb ik toch niet meer dan 400watt voeding voor nodig?!

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyNitroz op 21-11-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Thanks CW....ik was je topic al aan het scannen; nuttig topic!

deze voeding wordt het ieg:

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1160130285.jpg

480w fanless...moet genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
RobbyNitroz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:23:
Thanks CW....ik was je topic al aan het scannen; nuttig topic!

deze voeding wordt het ieg:

[afbeelding]

480w fanless...moet genoeg zijn :)
Misschien zeg ik iets overbodigs, maar bij fanless moet je wel een behuizing hebben die ze warmte goed zelf afvoert of voor voldoende airflow zorgen anders wordt het zooitje een beetje te warm.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
check pagina1 Operations: ik heb nu een compleet fanless hFX :)

er komt 1x Noctua NF-S12-800 achterin en aan de voorkant onder 2 x 92mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
RobbyNitroz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:58:
check pagina1 Operations: ik heb nu een compleet fanless hFX :)

er komt 1x Noctua NF-S12-800 achterin en aan de voorkant onder 2 x 92mm
Dan zeg ik dus iets overbodigs ;) Pfff wel erg duur die HFX behuizing hoor, heb ff snel gekeken op www.ikbenstil.nl. Kom je toch gauw op 400 euro's.

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 21-11-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
das dan nog zonder alle heatpipe addons die je erbij nodig hebt.

ik heb zelfs de speciale heatpipe-harddiskbehuizingen nog in de doos liggen; niet meer aan toegekomen :)

maar zonder die behuizingen draait ie ook compleet fanless al 10 maanden probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
kaajee! --> kan gigabyte boardje de hdmi en tegelijkertijd vga uitsturen in clone modus?

Ik moet natuurlijk naast mijn plasma ook het touchpanel op de kast aansturen : :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

de Gigabyte bordjes kunnen inderdaad 2 schermen tegelijk aansturen
- HDMI + VGA
- DVI + VGA en nog meer...combi van analoog en digitaal
maar niet HDMI + DVI (en da's best jammer)

zie hier ; KLIK

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
thanks b3nno! :) :) ...heb gigabyte bordje vanmiddag besteld dus was even bang dat ik 2 dagen voor niks onboard videochips heb zitten doorspitten :X

Kaajee....je hebt me over....gigabyte boardje is te compleet om naar intel versies te switchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Even een vraagje tussendoor, verkoop je je HFX systeempje toevallig? :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
vriend wil hem overnemen voor 1000 euro
als jij hem voor 1200 komt halen mag je hem hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

RobbyNitroz schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:18:
vriend wil hem overnemen voor 1000 euro
als jij hem voor 1200 komt halen mag je hem hebben :)
* Cliffie denkt :)

Ik neem aan dat hij volledig goed is en werkend?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Wat kost nou zijn origean met 12"touch screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
1000 euro, zie pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand die hier iets kan zeggen over hoe DVD via een media center, afspelen op een Plasma 50 inch full hd? Dat upscalen kan media center gewoon goed? Of is het geen gezicht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:36:
Iemand die hier iets kan zeggen over hoe DVD via een media center, afspelen op een Plasma 50 inch full hd? Dat upscalen kan media center gewoon goed? Of is het geen gezicht meer?
Qoute mezelf maar ff, iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Operations schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:54:
[...]

Qoute mezelf maar ff, iemand die dat weet?
ja hoor dat gaat prima. Je zal wel verschil zien met HD materiaal bijvoorbeeld, maar dat ligt ook aan de bitrate van de DVD. Ik vind het upscalen naar 720p prima gaan via elke decoder in MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kurios schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:28:
[...]

ja hoor dat gaat prima. Je zal wel verschil zien met HD materiaal bijvoorbeeld, maar dat ligt ook aan de bitrate van de DVD. Ik vind het upscalen naar 720p prima gaan via elke decoder in MCE.
upscalen naar 1080 kan (nog) niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Operations schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 02:01:
[...]

upscalen naar 1080 kan (nog) niet toch?
waarom niet? als jij je windows op 1920x1080 draait zal MCE (of bijv powerdvd) gewoon de dvd op 1080 tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Dat is niet upscalen hé, dat is uitrekken. Upscalen is dat je beeld volledig herberekend wordt door een speciale chip.

En dan nog, als je een pc op je plasma of lcd aansluit kan je je windows (meestal) niet op 1920x1080 laten draaien (desondanks je een full hd hebt...)

mijn htpc is via dvi verbonden met mijn tv, en die ondersteunt maximaal 1280x1024 bij pc's (en ik heb een 42" full hd lcd tv van philips)

[ Voor 28% gewijzigd door deandb op 04-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kurios schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:45:
[...]

waarom niet? als jij je windows op 1920x1080 draait zal MCE (of bijv powerdvd) gewoon de dvd op 1080 tonen.
Dat klinkt logisch idd, maar volgens kunnen zowieso lossen DVD spelers nog niet upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
RobbyNitroz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:55:
Digitale Tv en 4 tuners....ik heb me een tijdje verdiept in upc digitaal op mijn mediacenter krijgen maar dat is kansloos.
echt niet.. ik heb digitale tv in Vista MCE via @home.. (floppydtv+ alpha crypt cam)...
Maar ook casema of elke andere aanbieder werkt gewoon ..
je kan 1 smartcard sharen voor 2 ontvangers te gebruiken ..
en als het kanaal wat je opneemt toevallig op dezelfde transponder zit kan je nog meer tegelijk opnemen of kijken..dan je zelf bij kan houden :9
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/floppydtv_packaging_300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Dit zit er vet uit :D

Jammer genoeg werkt dit in belgië niet bij alles :s
Dit is enkel mogelijk bij TV-Vlaanderen (telenet e.d. verplichten je hun rommel decoders te gebruiken, ze doen dit door de firmware van je apparaat te controleren, en als geen digibox troep is... geen signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

deandb schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:16:
Dat is niet upscalen hé, dat is uitrekken. Upscalen is dat je beeld volledig herberekend wordt door een speciale chip.
Dat is gewoon upscalen hoor. Een computer kan dat met software. Software kan precies hetzelfde wat "een speciale chip" kan. De enige reden dat een DVD speler "een speciale chip" nodig heeft, is dat er geen processor in zit die het kan. En een PC rekt het ook niet rucksichlos naar een andere resolutie. Daar wordt ook netjes gefiltert (anders wordt het extreem lelijk en blokkerig);

Als jij een DVD op een hoge resolutie bekijkt, dan scalet jouw mediaplayer die DVD gewoon keurig naar een hogere resolutie. Een speciale chip doet dat op precies dezelfde manier. Daar is weinig magisch aan, behalve dat het misschien heel wat lijkt omdat "een speciale chip" het doet :P.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 04-01-2008 16:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Djaro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:29:
[...]

echt niet.. ik heb digitale tv in Vista MCE via @home.. (floppydtv+ alpha crypt cam)...
Maar ook casema of elke andere aanbieder werkt gewoon ..
je kan 1 smartcard sharen voor 2 ontvangers te gebruiken ..
en als het kanaal wat je opneemt toevallig op dezelfde transponder zit kan je nog meer tegelijk opnemen of kijken..dan je zelf bij kan houden :9
[afbeelding]
Maar dan heb ik nog steeds 2 x floppydtv + cam nodig voor tegelijk opnemen toch? Enige wat jij bedoeld is dat je geen dubbel of 2de abbonement hoeft te nemen omdat het misschien werkt met 1 smartcard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Operations schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:21:
[...]

Maar dan heb ik nog steeds 2 x floppydtv + cam nodig voor tegelijk opnemen toch? Enige wat jij bedoeld is dat je geen dubbel of 2de abbonement hoeft te nemen omdat het misschien werkt met 1 smartcard toch?
Voor zover ik weet (dat kan natuurlijk redelijk beperkt zijn) kan je alleen tegelijk opnemen / spelen wanneer je idd 2x floppyDTV + 2x alphacrypt + 2x smartcard.

Wel is het zo dat bijv mediaportal (weet niet of mce het ook kan, heb ik iig nog niet geprobeerd) een zender kan opnemen en een andere zender kan kijken wanneer deze zenders in dezelfde transponder vallen.

Uiteraard zijn alle 'leuke' zenders verdeeld over verschillende transponders omdat er slechts een beperkte bandbreedte per transponder beschikbaar is. Je zal dus geen Ned1 en SBS6 ofzo binnen dezelfde transponder vinden. Echt een toevoeging vind ik het dus niet.

Ben zelf ook ooit nog is van plan om een extra FloppyDTV + AlphaCrypt en SC der bij te kopen. Maar eerst maar eens een Origen kast.. die dingen zijn zo rete cool (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Daar is weinig magisch aan, behalve dat het misschien heel wat lijkt omdat "een speciale chip" het doet
En ik had nog maar net nieuw elfenstof op mijn speciale chip gestrooid, om de beeldkwaliteit te verbeteren... :(

(whoops, sorry voor mijn fout dan...)

aah, ok, vandaar dat je die anti-aliasing voor video weergave kan instellen in je ati (of dergelijke) software. Ik had er nog nooit bij stil gestaan dat dat écht upscalen was zoals een tv ofzo doet...

[ Voor 27% gewijzigd door deandb op 04-01-2008 19:22 ]

Pagina: 1