Toon posts:

[VISTA] RPC server is unavailable

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers. :)

Ik heb sinds kort een nieuwe printer (HP photosmart C5180). Deze is op het thuisnetwerk aangesloten (aan een switch). Ik ondervind helaas problemen bij het printen.

Openoffice zegt:

code:
1
2
Could not start printer.
Please check your printer configuration.

Kladblok zegt:

code:
1
The RPC server is unavailable.

Ik ben hier dus meer informatie over gaan zoeken. Ben al ruim een uur bezig geweest, maar nog steeds geen resultaat. RPC schijnt een redelijk algemeen onderwerp te zijn, dat zich niet beperkt tot printerproblemen.

Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen????

Erg bedankt :)

P.S: zowel de RPCss als de RPClocator service draaien, volgens taakbeheer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 11:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt er meer op dat je printspooler niet fris communiceert.

Wil je zeggen dat zelfs een simpele textfile printen niet werkt?
Heb je dan wel de juiste Vista - driver geinstalleerd voor je printer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Joah... als ik b.v "test" typ binnen kladblok, en dat probeer te printen geeft ie de foutmelding van de RPC server. :(

Ik heb paar dagen terug nog drivers van het net geplukt. Misschien moet ik zo nog ff een x opnieuw installen, maar het lijkt me niet dat het daaraan ligt.

Wat is een printspooler? Kan ik daar ergens instellingen van vinden? Misschien levert dat wat op :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat moet je wel kunnen uitvinden ;)

Maar 'drivers van het net' ... zijn die dan wel bedoeld voor Vista, en komen die van de leverancier vandaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device