Toon posts:

onboard led brandt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb k m'n pc in een Antec NSK2480 case gestoken (prachtig ding trouwens). Daarvoor zat hij in een gewone enlight case en werkte hij perfect.
Nu doet hij helemaal niets meer. De onboard led brandt niet meer, koeler draait niet,...
De kabels zitten exact hetzelfde als in m'n vorige case. Ik heb er ook al eens een andere voeding aangehange maar nog steeds niets. Een moederbord crash lijkt me vrij onwaarschijnlijk mits ik 'm pas sinds vorige week terug heb gekregen van Asus na een vorige crash. Processor kan het ook niet zijn want deze is toen ook samen met mijn mb gecrasht en heb daarna een nieuwe gekregen van intel.
Iemand een oplossing? Tnx!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. De meeste hardwareonderdelen kunnen dit probleem veroorzaken, dus het is een kwestie van goed testen. En juist het feit dat je mobo eerder problemen gaf zou voor mij een reden zijn om dat ding te verdenken.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Spacers goed op afstand?
Verder inderdaad ff de troubleshooter goed doornemen en modulair je pc opbouwen om en onderdeel uit te sluiten.
Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je afstandsbusjes tussen moederbord en je nwe. kast geplaatst?
Zo niet, dan maakt het mobo mogelijk sluiting.

Ook zou het kunnen zijn dat je je vergist hebt bij het aansluiten van de kabeltjes voor aan-/uitschakelaar, resetknop, leds e.d.

Verder zou je stappen uit de troubleshooter voor de zekerheid nog even kunnen bekijken:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 14:26

rg-mohwa

Phoe Hé

misschien domme vraag maar heb je de 4 pins connector (ongeveer) naast de processor ook aangesloten ?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Check eens of je toevallig niet een riser (zo'n messing/RVS busje) op de backplate hebt op een plaats waar geen ophangpunt voor je moederbord zit. Heb een probleem met ongeveer de zelfde strekking gehad en bleek uiteindelijk door kortsluiting te komen. Reden: verkeerd gemonteerde mobo-riser.

[ Voor 1% gewijzigd door HaveBlue op 19-11-2007 11:53 . Reden: Spuit 11 :| ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Maar is het niet zo dat als je de ATX12v en de EATXPWR (20 of 24 pins) aansluit op je mb dat het groene lichtje gaat branden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:30:
Bedankt voor de snelle reacties! Maar is het niet zo dat als je de ATX12v en de EATXPWR (20 of 24 pins) aansluit op je mb dat het groene lichtje gaat branden?
Als er stroom op het mobo staat dan moet dat ledje gaan branden. Maar als bijv de voeding niet goed is dan zal hij dat niet doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al meermaals aangegeven is: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is de bedoeling dat je de troubleshooter doorleest, doorneemt en ook daadwerkelijk de dingen die erin staan uitprobeert voor je een topic opent. Zonder de resultaten daarvan kunnen we namelijk ook niet beter dan koffiedik kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.