Toon posts:

Afsluitprobleem Windows na openen PDF-document

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk het onderstaande probleem.

Na het openen van PDF-documenten in Internet Explorer (Adobe Acrobat (Reader) instelling Bewerken>Voorkeuren>Internet>'PDF in browser tonen' ingeschakeld) blijven sommige clients hangen bij het afsluiten van Windows. Nu weet ik dat dit een bekend euvel is en is te voorkomen door deze optie 'PDF in browser tonen' uit te vinken. Echter is het uitschakelen van deze optie lang niet altijd wenselijk. Ik heb de versie 7 tot de laatste update aan toe 7.0.9 op peil gebracht maar helaas hebt dit niet.

Een optie is installatie van versie 8. Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft, ik bedoel dit probleem icm versie 8? Is het na installatie van versie 8 opgelost of is deze 'bug' nog steeds aanwezig? Ik wil namelijk niet zomaar over naar versie 8 aangezien Adobe problemen kan geven met de printers die aanwezig zijn.

Ervaringen/tips zijn welkom!

Dank alvast

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 14:13
Ik zou zeggen.. Probeert het! Ik heb geen problemen met Acrobat 8.0, maar 't zou natuurlijk per systeem anders kunnen zijn. Mocht het niet bevallen kun je altijd terug naar 7.0.9 toch? Oldversions.com heeft ze vást staan :)
Good luck

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal deze nieuwe versie (als pilot) eens uitzetten bij een aantal medewerkers. Mocht ik meer te weten komen dan post ik het..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook versie 8.0 heeft het probleem dat een door de webbrowser geöpende instance van AcroRd32.exe zichzelf niet (of niet altijd) netjes afsluit bij het afsluiten van de webbrowser. Probleem doet zich dus ook bij 8.0 voor.

Ik ben er een tijdje geleden nog mee aan het "spelen" geweest nadat ik geconstateerd had dat er met de dcom registratie van Acrobat nogal wat mis was. (start -> run -> %windir%\system32\Com\comexp.msc -> Console Root -> Component Services -> My Computer -> DCOM Config. Op het moment dat je die aanklikt zul je waarschijnlijk een error krijgen aangaande de registratie van Acrobat (én waarschijnlijk nog een aantal andere pakketen, maar daar gaat het nu niet over).
Als je op "OK" klikt dan wordt de registratie in het register alsnog voltooid voor dat pakket.

Sinds ik dat gedaan heb, heb ik er op m'n eigen werklaptop praktisch geen last meer van (kan me in ieder geval zo geen voorval meer herinneren).

Verder heb ik er niet echt meer naar gekeken maar als dit eventueel een oplossing voor je zou kunnen zijn dan iig succes met dit te scripten ;)

edit:

Pad naar .msc even volledig gemaakt i.v.m. het feit dat deze niet opgenomen is in de system enviroment.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 20-11-2007 11:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat Adobe een probleem geeft en wordt gevraagd deze alsnog (correct) te registeren. Zal deze wijziging ook eens doorvoeren op een aantal plekken. Misschien is dit de oplossing. Het uitschakelen van de optie 'PDF in browser openen' wil je namelijk toch wel graag gebruiken in bepaalde gevallen.

Dank voor de reactie..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat je eventueel ook nog kunt doen als het niet blijkt te werken is een registry key in HKCU omzetten zodat Windows "Non Responsive " applicaties zelf kan afsluiten zónder hier een melding van te geven.

HKCU\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks van "0" naar "1" zetten.

Nadeel hiervan is weer dat geen enkel programma meer een melding geeft als het "crasht" en de gebruikers dus ook ooit zullen denken dat een applicatie nog draait terwijl Windows deze onder water al heeft afgesloten. Dit lijkt me ook niet altijd wenselijk.

MS KB artikeltje wat bovenstaande beschrijft: KB555619.

& Check de "last review date" daar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 21-11-2007 08:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Dag wimmel_1,

Dank voor je oplossing! Je eerste oplossing spreekt mij nog het meest aan, ga dit in een pilot even testen.

Dat probleem bij Microsoft bestaat al een tijdje, dat ze daar destijds al mee te kampen hadden.. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:12:
Dag wimmel_1,

Dank voor je oplossing! Je eerste oplossing spreekt mij nog het meest aan, ga dit in een pilot even testen.

Dat probleem bij Microsoft bestaat al een tijdje, dat ze daar destijds al mee te kampen hadden.. :P
Hallo. Met belangstelling heb ik de verschillende opmerkingen op dit topic gelezen. Ik heb zelf weinig verstand van ICT en gebruik mijn PC en PDA gewoon zoals zovelen. Het probleem wat ik heb is dat zodra ik in Internet explorer een pdf open (in Acrobat Reader 8, eerder ook in versie 7) en vervolgens deze wegklik door te klikken op "vorige pagina", dan crasht IE en verschijnt de volgende melding:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program: c:\Program Files\internet explorer\iexplore.exe

abnormal program termination

Na het klikken op OK, wordt internet explorer met alle geopende schermen afgesloten. Het gekke is dat je dan verwacht dat acrobat reader dan ook is afgesloten. Sluit ik echter de PC later af, dan krijg ik op een gegeven moment het bericht dat acrobat reader nog steeds actief is, terwijl ik dat niet aan mijn bureaublad kan afleiden.

Als daarna de PC weer wordt opgestart en Microsoft Outlook wordt gestart, opent gek genoeg juist deze met de mededeling dat door het onjuist afsluiten van het programma/systeem het gegevensbestand OW zal worden gerepareerd. Geen idee wat dit gegevensbestand inhoudt.

De opmerking in dit topic om een bepaald commando uit te voeren, leidde inderdaad tot een melding dat de registratie van acrobat reader niet was afgerond. Dit heb ik alsnog gedaan, maar na het herstarten van de PC is hiermee mijn acrobat probleem binnen IE niet verholpen. Ik heb reeds vele malen het internet afgestruind naar een oplossing voor mijn probleem, maar heb helaas nog geen antwoord kunnen vinden. Kunnen jullie me misschien verder helpen?

Verwijderd

Hallo. Met belangstelling heb ik de verschillende opmerkingen op dit topic gelezen. Ik heb zelf weinig verstand van ICT en gebruik mijn PC en PDA gewoon zoals zovelen. Het probleem wat ik heb is dat zodra ik in Internet explorer een pdf open (in Acrobat Reader 8, eerder ook in versie 7) en vervolgens deze wegklik door te klikken op "vorige pagina", dan crasht IE en verschijnt de volgende melding:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program: c:\Program Files\internet explorer\iexplore.exe

abnormal program termination

Na het klikken op OK, wordt internet explorer met alle geopende schermen afgesloten. Het gekke is dat je dan verwacht dat acrobat reader dan ook is afgesloten. Sluit ik echter de PC later af, dan krijg ik op een gegeven moment het bericht dat acrobat reader nog steeds actief is, terwijl ik dat niet aan mijn bureaublad kan afleiden.

Als daarna de PC weer wordt opgestart en Microsoft Outlook wordt gestart, opent gek genoeg juist deze met de mededeling dat door het onjuist afsluiten van het programma/systeem het gegevensbestand OW zal worden gerepareerd. Geen idee wat dit gegevensbestand inhoudt.

De opmerking in dit topic om een bepaald commando uit te voeren, leidde inderdaad tot een melding dat de registratie van acrobat reader niet was afgerond. Dit heb ik alsnog gedaan, maar na het herstarten van de PC is hiermee mijn acrobat probleem binnen IE niet verholpen. Ik heb reeds vele malen het internet afgestruind naar een oplossing voor mijn probleem, maar heb helaas nog geen antwoord kunnen vinden. Kunnen jullie me misschien verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Dag Wimmel_1

Jouw tip voor de herregistratie van de DCOM heeft op mijn pc helaas niet mogen helpen. Ik heb dit uitgevoerd maar weer komt Windows er bij het afsluiten niet uit. Wat ik ga proberen is versie 8 uitrollen, ook met deze versie zou dit probeel zich voor doen. Een test met versie 8 loopt tot nu toe nog geslaagd, misschien maar even uitbreiden en kijken hoe het zich zal verhouden..

Mocht ik meer weten dan post ik het..
Pagina: 1