Toon posts:

draadloos glasvezel-netwerk combinatie xp en vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had een vraagje over het volgende:

Ik heb thuis glasvezel verbindingen voor o.a. internet.
Momenteel zijn mijn desktop (draait op XP) en mijn laptop (vista) draadloos verbonden op de modem/router voor internet, wat prima werkt.

Nu wilde ik beide pc's met elkaar verbinden en tevens de printer (usb aangesloten op desktop) mogelijk kunnen delen.

Voordat ik hieraan wilde beginnen, vroeg ik mij af of er problemen mogelijk zijn met het gebruiken van de twee verschillende besturingssystemen? En hoe ik dit draadloos het beste kan aanpakken?

Met vriendelijke groet,

Rogier

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 12:09

mace

Sapere Aude

Als je beide PC's op de modem/router zitten dan kunnen ze ook met elkaar verbinding maken.
Dan gaat de data gewoon via de router naar de andere PC.

En tussen XP en Vista kun je zonder problemen een netwerkje maken, dat werkt gewoon volgens de standaarden die XP ook gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Korte extra vermelding:

de printer die ik gebruik (HP all in one) heeft een ethernet-kabel in/uitgang. Dus het is mogelijk om deze printer direct op een modem/router aan te sluiten...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:50:
Korte extra vermelding:

de printer die ik gebruik (HP all in one) heeft een ethernet-kabel in/uitgang. Dus het is mogelijk om deze printer direct op een modem/router aan te sluiten...
Ja, dat is nog het mooiste. Je hoeft nooit een extra Pc aan te laten staan omdat je vanaf de ander wilt afdrukken. Dit is ook het minste werk kwa aansluiten en installatie je hebt al een netwerk dus alles kan al met elkaar communiceren, dus hang je printer ook aan de router.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/