Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC en Torrents

Pagina: 1
Acties:
  • 3.993 views sinds 30-01-2008

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:13

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Situatie:
  • Ik heb een dubbele netwerkkaart in mijn PC.
  • NIC1 is verbonden met Planet en deze gebruik ik voor HTTP en MAIL.
  • NIC2 is verbonden met UPC en deze gebruik ik voor Torrents via uTorrent.
  • uTorrent heb ik gebind aan NIC2 (UPC).
  • Protocolversleuteling heb ik geforceerd.
  • Communicatie vindt plaats via poort 10614.
  • Heb voor UPC gekozen ivm snelle upload snelheid (op papier).
  • Torrents zijn legale abandoware Torrents, dus niet gaan zeiken over illegaliteit.
Nou zijn mijn Torrents echt ontzettend traag via UPC. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik zit er zwaar aan te denken om dit abonnement weer op te zeggen, maar misschien heeft iemand een idee om het aan de praat te krijgen!! 8)7

Everybody has one :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Firewall?! Ik beschik jammer genoeg niet over een glaze bol waarmee ik je volledige netwerk kan bekijken :+.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Chello postje gelezen, maar geen duidelijke oplossing gevonden.

Poortje 80 kan nu ff wel, maar eigenlijk wil ik daar mijn webserver op runnen.
Tevens merk ik geen enkele snelheidverbetering op poort 80.
Zijn er andere poorten die UPC doorlaat en niet gebruikt worden? (dus niet 21, 80, 110)

[ Voor 41% gewijzigd door ikwilhet op 19-11-2007 10:30 ]

Verwijderd

vergeet het maar met chello en torrents, hetzelde geldt voor dc++

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 11:33
Ik heb UPC prima lopen met BitComet. Voor zover ik weet is er maar een bepaalde range aan poorten die UPC standaard blokkeert omdat ze veel gebruikt worden voor P2P. In BitComet heb ik de optie om een listen port in te stellen, deze heb ik staan op 50005 (random getal in de aangegeven portrange van BC) en dat werkt prima. Router instellen voor die poort, firewall instellen voor die poort en voila! Hele mooie download snelheden van soms wel over de 400KB/s. Hoop dat het je helpt.

Verwijderd

ja chello knijpt usenet en torrent verkeer, get over it en kies in het vervolg voor een fatsoenlijke provider.

Verwijderd

UPC is leuk als je geen alternatief hebt en op papier kan alles. Verwacht hier echter geen geweldige (internet) aanbieder. Zeker als je al een Planet (lees ander) abonnement hebt zou ik UPC asap opzeggen en je DSL opwaarderen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon je torrents encrypten (standaardoptie bij Azureus, geen idee hoe het bij uTorrent werkt), dan heb je nergens last van. Om traffic te shapen moet je het namelijk wel kunnen herkennen :z

Poortnummer heeft er hoegenaamd weinig mee te maken, het gaat puur om de content van de headers.

Oslik blyat! Oslik!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
ja chello knijpt usenet en torrent verkeer, get over it en kies in het vervolg voor een fatsoenlijke provider.
Nergens last van. Heb afgelopen week de laatste versie van Knoppix gedownload en haalde met Azureus 2,2 MB/s.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:26:
UPC is leuk als je geen alternatief hebt en op papier kan alles. Verwacht hier echter geen geweldige (internet) aanbieder. Zeker als je al een Planet (lees ander) abonnement hebt zou ik UPC asap opzeggen en je DSL opwaarderen.
Dat verschilt natuurlijk per persoon. UPC heeft in het verleden fouten gemaakt en slechte service verleent. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar jaren geen enkel probleem heb gehad en met volle 20Mb mijn bestanden binnen slurp. Het kan misschien aan de locatie liggen uiteraard... Ik heb juist weer slechte ervaring met ADSL. Maar om maar te zeggen "Tele2 is geen fatsoenlijke provider" vind ik een beetje nergens op slaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 19-11-2007 19:59 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
ehm; volgens mij heeft uTorrent (weet niet waar het microteken zit :P) een instelling waarbij je je torrent-traffic kunt encrypten, speciaal voor dit soort gevallen

edit: ctrl + g

[ Voor 5% gewijzigd door sjongenelen op 19-11-2007 20:00 ]

you had me at EHLO

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

UPC nemen voor p2p downloads heeft geen zin , kan je beter een minder snel dsl lijntje pakken.
Hier kwam ik gelukkig net op tijd achter (binnen 7 dagen kan je het telefonisch opzeggen).

Van mn TweakDSL lijntje stap ik pas af als Glasvezel hier ligt (of het coax netwerk open is gebroken voor andere isps)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb bij torrent ook altijd het gevoel dat ik geknepen wordt bij UPC.
Maar ik heb tegenwoordig usenet en daar heb ik dat gevoel absoluut niet.
Ik haal in het algemeen zeer behoorlijke snelheden. In elk geval niet trager dan met gewoon internet.
(dit om Thedude even tegen te spreken)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 11:33
Ik heb snel het idee dat mensen [bedrijf of service hier] slecht noemen en afkraken door de dingen die ze lezen op een forum zoals deze. Ik kan namelijk precies dezelfde dingen over een provider als Planet, XS4All of @Home vinden. Slechte helpdesk, periodes offline, administratie fouten. Elke provider heeft dezelfde fouten (om welke vage rede dat dan ook moge wezen, zo moeilijk kan het toch niet zijn om een internet provider te zijn en alles op orde te hebben?). Maar laten we even wel wezen, niemand hier heeft ervaring met elke internet provider in het land dus niemand hier kan zeggen "dit is de slechtste en dit is de beste". Van een provider waar je geen ervaring mee hebt kun je niet zeggen dat het slecht is.

Ik ben al sinds de oprichting van UPC/Chello lid en ondanks de moeilijke start die UPC had in de eerste paar jaren heb ik de afgelopen 5 jaar misschien 2 keer een serieus probleem gehad. Voor de rest heb ik nooit last van de beruchte downtime, urenlang wachten bij de helpdesk (5 minuten maximaal) en als ik dagenlang geen internet had dan kwam dat omdat ik mijn rekening niet op tijd had betaald. Als ik de helpdesk bel is het probleem vrijwel altijd opgelost aan het einde van het gesprek.

Op het moment is UPC een prima provider. De helpdesk doet hun best je goed van dienst te zijn en van downtime is zelden iets te merken aan mijn kant. Enige wat ze misschien kunnen verbeteren is eerlijkheid in hun voorwaarden. 20MB is 20MB en niet 10MB in de piekuren, hun netwerk zou het ten alle tijden aan moeten kunnen en zoniet dan moeten ze geen 20MB internet aanbieden. Onthoud echter dat je dit bij elke provider zal tegenkomen. Als het netwerk het niet aankan zal je verbinding worden gecapt, maak niet de fout te denken dat UPC daar de enige in is.

Dat wou ik even kwijt. Mensen nemen namelijk niet de moeite iets te schrijven over een service als het werkt. Pas als het niet werkt dan hoor je ze er over en dan krijg je 5000 negatieve berichten tegen 1 goede. En zo hoort het niet.

Tiger

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Als we dan toch off-topic gaan, verklaar mij dan waarom mijn vader al voor 3 (!) dagen geen internet noch telefoon heeft...

Geweldige provider?

On-topic: Al genoemd, maar ik zou het inderdaad encrypten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
Eens.
Zodra er in mijn wijk een alternatief komt ben ik weg bij chello.
Door de verplichte koppelverkoop met standaard radio&tv pakket zijn ze nog eens gruwelijk duur ook.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 03:05 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

DiedX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:43:
Als we dan toch off-topic gaan, verklaar mij dan waarom mijn vader al voor 3 (!) dagen geen internet noch telefoon heeft...
Modem al gereset? (Stekker eruit en erin.) Wat is de status van de lampjes op de modem? Krijgt hij wel een IP-adres? Zo ja, waar begint die mee? Wat hoort hij als hij de hoorn opneemt? Niets? Of wel een kiestoon? Of een andere toon? Iets meer info zou makkelijk zijn. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 20-11-2007 03:34 ]

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Zoals ik al zei:
  • Protocolversleuteling heb ik geforceerd.
Dus de encryptie staat aan.
Ik heb dus 2 nics in mijn PC en uTorrent gebind aan 1 IP adres.
Kan het hier nog iets mee te maken hebben?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:03

PauseBreak

derp!

Gebruik een poort die buiten de normale poorten ligt. Sinds ik poort 63xxx gebruik en encryptie aan heb staan, heb ik nergens meer last van (Chello Classic).
Let er ook op dat je het hele zooitje goed forward (maar dat zal het probleem niet zijn).

Nee, merp!

Verwijderd

Ik zit ook op zon hoge port en met encryptie en de snelheid is nog steeds bedroevend. Net met vuze ook geprobeerd en de link die hier stond maar maakt niets uit. Tijd om over te stappen naar een ander.

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 16:29 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:23:
Ik zit ook op zon hoge port en met encryptie en de snelheid is nog steeds bedroevend. Net met vuze ook geprobeerd en de link die hier stond maar maakt niets uit. Tijd om over te stappen naar een ander.
Het is ook een topic van 2 jaar oud,denk je dat ze bij upc liggen te slapen?

Verwijderd

Oh lol ik zit in verkeerde topic te kijken sorry :x

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Om te voorkomen dat iedereen met een Oeps hem omhoog trekt definitief omlaag in de lijst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.