Toon posts:

[XBOX360/PS3] Tweedehandse console-games?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de komende (dure) maanden in het vooruitzicht, vraag ik mijzelf toch steeds vaker het volgende af...

Zoals menig console-gamer, zit ik nogal met de prijzen van de (nieuwe) games in mijn maag.
(55~65 euro is geen uitzondering meer)

Een mogelijkheid om net wat goedkoper uit te zijn, is natuurlijk tweedehandse games kopen op de bekende advertentie-sites. Echter ben je dan strikt aan het zoeken naar iemand die dicht bij je in de buurt woont (5~10 km). Als je nu de reistijd en reiskosten (brandstof) meerekent in de totaalprijs, is je winstmarge al meteen gekrompen. Het verschil tussen de tweedehandse game en de MM nieuwprijs wordt hierdoor steeds kleiner.

Zodra games twee weken 'oud' zijn, daalt de prijs enorm (zowel in de winkels als tweedehands).

Na een kleine navraag weet ik bijvoorbeeld dat Replay.nl in haar eigen winkels ook tweedehandse games verkoopt, echter worden deze niet op internet aangeboden.

Wat ik aan jullie wil vragen is of er webwinkels zijn die tweedehandse games (met goede kwaliteit) verkopen en ook verzenden?
Wie heeft ervaring met het op afstand kopen van tweedehandse games?
Let je hierbij alleen op krassen en of de game 'te bespelen is'?

Aan de 'echte prijsbewuste gamer' : Hoe pak je het aan? Hoe lang wacht je na de releasedatum? En waar let je op?

In mijn eigen vriendenkring worden maar weinig games tweedehands gekocht.
We rennen als gekken naar de winkels voor nieuwe releases en betalen ons blauw :X .

In mijn ogen moet gamen een hobby blijven en geen kostenpost worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

marktplaats, ebay, hierzo v&a, en wat online winkels doorzoeken zou ik zeggen. Enige die ik zo even weet ik nedgame. Maar als je even wat verder zoekt kom je neem ik aan vanales tegen.

Maar over het algemeen kan je beter gewoon lekker wachten tot de games goedkoper worden. En dan een jaar achter lopen met gamen. Dan is alles veel leuker te betalen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In sommige FRS worden ook 2e hands games verkocht. Ik heb daar meningmaal een console game gehaald die er gewoon goed uit zagen. Waaorm ik het kocht is omdat er een mooie prijs aan vast zat :)

En als prijsbewuste gamer:
Hoe pak ik het aan? Allerlei shops opzoeken en de goedkoopste er uit pikken. Het ligt er aan als ik op dat moment er ook de zin en geld in wil steken in de game, anders ben ik vrij vlot. Waar let ik op? Op de shop, dat ze mij geen loer uitdraaien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip disjfa!

Nedgame even bekeken: Xbox360 halo 3 voor 39,99
(44,- bij MM nieuw en 30,- op marktplaats) Tikje duur bij Nedgame.

Zelf ben ik van plan om Mass Effect tweedehands te kopen, omdat het flink gehyped is en daarom ook vaak snel op marktplaats verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 10:03
Hier op V & A zal je geen games vinden, aangezien dat niet mag, heb zelf via marktplaats ook eens dead rising gekocht, ging snel en was gewoon goedkoper. zijn gewoon sommige mensen die het spel uitspelen en er dan niets meer mee doen doordat ze geen live spelen oid. zo goed als nieuw was de dvd.

[ Voor 31% gewijzigd door Sqorpius op 19-11-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mogelijkheid om net wat goedkoper uit te zijn, is natuurlijk tweedehandse games kopen op de bekende advertentie-sites. Echter ben je dan strikt aan het zoeken naar iemand die dicht bij je in de buurt woont (5~10 km). Als je nu de reistijd en reiskosten (brandstof) meerekent in de totaalprijs, is je winstmarge al meteen gekrompen
Hoezo? De verzendkosten van een spel in DVD hoesje zijn maar een paar euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:33:
[...]

Klopt :)
Maar voordat ik iets op marktplaats koop, wil ik het graag wel even goed inspecteren :)
(zit in het beestje zeg maar)

Webshops zijn makkelijker: ze moeten wel goede kwaliteit leveren, want je kunt het anders binnen 7 werkdagen kosteloos terugzenden (koop op afstand-wet).

Moeten ze natuurlijk wel goedkoop zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bij ons in België heb je de Game Mania keten. Iedere Game Mania verkoopt (en koopt) tweedehandse games. Zelf heb ik dit weekend nog Sega Rally voor de 360 (dat spel is nog maar pas uitgekomen) gekocht voor 30 euro, samen met Final Fantasy XII voor 15 euro. Een heel groot deel van men collectie is op deze manier gekocht, spaart je zeer veel geld uit.
In de rekken staan hier nog andere grote titels zoals Gears of War, COD3, The Darkness, Blue Dragon, noem maar op. Allemaal voor een leuke prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 19-11-2007 10:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind het wel interessant. Af en toe koop ik tweedehands een spel waarvan ik niet zeker weet of het de volle mep waard is. Gisteren heb ik 40KM verderop Assasin's Creed voor de 360 gehaald voor 40 euro. Maar goed, ik heb dan wel een lease-auto en dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:33:
[...]

Ik neem aan dat je dan wel voor 6,nogwat euro laat versturen? Heb al eens vaker het verzoek gehad om er gewoon 1 of 2 euro aan postzegels op te knallen. Dat is allemaal best ,maar dan moet er ook echt GEEN gezeur komen als de game niet aankomt, want dan heb je wel een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:49:
[...]

Ik neem aan dat je dan wel voor 6,nogwat euro laat versturen? Heb al eens vaker het verzoek gehad om er gewoon 1 of 2 euro aan postzegels op te knallen. Dat is allemaal best ,maar dan moet er ook echt GEEN gezeur komen als de game niet aankomt, want dan heb je wel een probleem...
Ja idd.
Wat me trouwens wel opviel is dat Bol.com het ook in een A4 envelop stopt en via brievenbuspost verstuurd. Ik hoef dan ook niet te krabbelen bij ontvangst.
(2,95 verzendkosten, dat is dus niet-verzekerde post....natuurlijk wel meegerekend in de eigen winstmarge)

Je hoort ook wel over diefstal bij TNT Post zelf :X

Handgeschreven adres en postzegels, is volgens mij niet zo diefstal gevoelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb zeker meer als honderd maal games verstuurd en ontvangen en dat is slechts één keer fout gegaan omdat iemand zijn game niet opstuurde (valt ook niet op dat hij daarna niks meer van zich laat horen..) Gewoon voor 1.60 oid aan postzegels. No problemo.
Er raakt echt weinig zoek bij de TNT hoor.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:54:
[...]

Ja idd.
Wat me trouwens wel opviel is dat Bol.com het ook in een A4 envelop stopt en via brievenbuspost verstuurd. Ik hoef dan ook niet te krabbelen bij ontvangst.
(2,95 verzendkosten, dat is dus niet-verzekerde post....natuurlijk wel meegerekend in de eigen winstmarge)

Je hoort ook wel over diefstal bij TNT Post zelf :X

Handgeschreven adres en postzegels, is volgens mij niet zo diefstal gevoelig :)
Ik heb dan ook al meerdere zendingen van Bol.com niet gehad, die als dusdanig waren verstuurd. Bol doet er niet moeilijk over gelukkig, maar kan me voorstellen dat mensen hier misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Collaborator schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:03:
Ik heb zeker meer als honderd maal games verstuurd en ontvangen en dat is slechts één keer fout gegaan omdat iemand zijn game niet opstuurde (valt ook niet op dat hij daarna niks meer van zich laat horen..) Gewoon voor 1.60 oid aan postzegels. No problemo.
Er raakt echt weinig zoek bij de TNT hoor.
Heb je een eigen shop dan?
Of spaar je games? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik koop zo af en toe een 2e hands spel via marktplaats. Gewoon op laten sturen in een envelop met 4 postzegels d'r op. Ik zie geen reden er helemaal naar toe te rijden.

Laats ook zelf nog dead rising verkocht via marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Kaasplank schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:11:
ik koop zo af en toe een 2e hands spel via marktplaats. Gewoon op laten sturen in een envelop met 4 postzegels d'r op. Ik zie geen reden er helemaal naar toe te rijden.

Laats ook zelf nog dead rising verkocht via marktplaats
wat doe je dan als blijkt dat je betaald hebt, de game thuis krijgt, maar bekrast is en niet werkt... diegene gaat je game echt niet terug pakken en marktplaats geeft ook geen support hierin....

daarom kijk ik zelf ook liever bij de mensen het product na en heb ik tenminste garantie.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

X-G schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:23:
[...]

wat doe je dan als blijkt dat je betaald hebt, de game thuis krijgt, maar bekrast is en niet werkt... diegene gaat je game echt niet terug pakken en marktplaats geeft ook geen support hierin....

daarom kijk ik zelf ook liever bij de mensen het product na en heb ik tenminste garantie.
Ik vraag het altijd nog even na bij de verkoper. Niet dat dat alles zegt natuurlijk, maar ik let ook op het taalgebruik van zo'n persoon. Zoeken naar nette advertenties met dito taalgebruik. Vertrouw het een stuk meer, en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
X-G schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:23:
[...]

zoals exorcist al zegt. De goede advertenties er uit zoeken. Adres en telefoonnummer van gebruiker opvragen en controleren.

Natuurlijk kun je oplichting niet helemaal uitsluiten maar ik heb laatst burnout revenge voor 12,50 gekocht inclusief verzenden en voor zulke bedragen maak ik met niet zo ongerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 15:16
Ik heb ondertussen honderden spellen gekocht/verkocht en via de post verstuurd en dat is tot op heden altijd goed gegaan (*afklopt*). Moet wel zeggen dat de meeste cartidges waren, maar ook games voor de vorige genratie spelcomputers heb ik regelmatig via internet gekocht (voornamelijk via Fok! V&A trouwens). Inderdaad letten op taalgebruik in de advertentie en gewoon nog wat vertrouwen hebben in de mensheid en afgaan op je eigen gevoel.
2e hands uit een gameshop echt maar een enkele keer gedaan, denk als je toch 2e hands koopt schakel dan ook gelijk de tussenhandelaar weg en pak de volle winst :)

Ook meerdere spelcomputers gewoon via internet/post (retro, maar ook PS2 en NGC).

Enige wat me wel eens is misgegaan is advertenties niet goed lezen of geen navraag doen bij de verkoper (kreeg spel in platinumuitgave... sja, dom, had ik even kunnen vragen)

Tegenwoordig is de hobby wat minder, doe enkel nog wat met de 360 (die ook via marktplaats, maar wel afgehaald. RROD, ban's op Live! etc. wou die toch wel even zelf zien en de leaseauto staat toch bij de deur :P). Games allemaal bij de launch aangeschaft, is toch niet zoveel meer wat ik wil spelen en hoef niet perse 5 euro te besparen door een maand te wachten, toppers vind je vaak ook wel voor 50 euro ergens in een aktie. Check bv www.budgetgaming.nl , en wat ik nu regelmatig op GoT lees is dat ze games via play-asia halen voor prijzen die onder de 2e hands prijs ligt! Heb zelf geen zin om te wachten, maar doe je voordeel zou ik zeggen :)

Weet niet of je de beschiking hebt over een OV-kaart? Ik heb in m'n studententijd heel Nederland wel gehad om games en hardware gewoon op te halen ... je staat er versteld van hoe creatief je wordt soms :P (natuurlijk niet het halve land door voor een simpele game)

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy op 19-11-2007 12:40 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[TAG]Speedy schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:35:
...
Weet niet of je de beschiking hebt over een OV-kaart? Ik heb in m'n studententijd heel Nederland wel gehad om games en hardware gewoon op te halen ... je staat er versteld van hoe creatief je wordt soms :P (natuurlijk niet het halve land door voor een simpele game)
Heb ook een leaseauto :)
Maar ik merk dat ik vaak 2 of meer spellen tegelijkertijd leuk vind...tja om ze dan allebei nieuw te kopen is ook weer zoiets.
Bijvoorbeeld Command & Conquer 3 is er eentje die ik nog zeker wil hebben -> 60,- bij MM (gekkenhuis idd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[TAG]Speedy schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:35:
...en wat ik nu regelmatig op GoT lees is dat ze games via play-asia halen voor prijzen die onder de 2e hands prijs ligt!
Maar dan moet je echt de games bestellen die regio-vrij zijn neem ik aan?
NTSC kun je niet afspelen toch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:23
Koop en verkoop ook zovaak op Marktplaats. Tot nu toe nooit problemen gehad. Inderdaad alleen kopen van nette advertenties. Liefst een foto erbij (en geen persplaatje van het artikel) en gewoon in een bubbeltjes envelop versturen. Kost 1,76 euro om te verzenden. Scheelt je zomaar de helft.
Ervaring leert dat Marktplaats goedkoper is dan Ebay.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Voor Xbox 360 spellen, en overige consoles wat minder, kun je terecht op het forum van Xboxworld.nl. Daar is een apart subforum voor ruil en verkoop. Ik heb al een aantal aankopen daar gedaan en dat ging erg lekker. Men houdt in zijn signature bij met welke mensen hij/zij een goede of slechte deal heeft. Ik vind het net wat betrouwbaarder dan markplaats. Het is ook een heel erg actief forum, per dag wordt er heel veel aangeboden ter ruil of verkoop.

Zo heb ik vanmiddag Assassin's Creed binnen voor 40,- en heb ik eerder al COD3 en Saints Row voor 17,50 elk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 18:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Kaap schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:28:
Voor Xbox 360 spellen, en overige consoles wat minder, kun je terecht op het forum van Xboxworld.nl. Daar is een apart subforum voor ruil en verkoop. Ik heb al een aantal aankopen daar gedaan en dat ging erg lekker. Men houdt in zijn signature bij met welke mensen hij/zij een goede of slechte deal heeft. Ik vind het net wat betrouwbaarder dan markplaats. Het is ook een heel erg actief forum, per dag wordt er heel veel aangeboden ter ruil of verkoop.

Zo heb ik vanmiddag Assassin's Creed binnen voor 40,- en heb ik eerder al COD3 en Saints Row voor 17,50 elk gekocht.
Mee eens doe mijn meeste zaken ook via xboxworld _/-\o_

En meestal koop ik het via Ebay of marktplaats, tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Via marktplaats haal ik het meestal zelf op.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 15:16
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:12:
[...]

Maar dan moet je echt de games bestellen die regio-vrij zijn neem ik aan?
NTSC kun je niet afspelen toch? :o
Bestel er zelf niet en me er ook niet echt in verdiept, maar las in Het Xbox 360 ervaringen Topic - Deel 42 dat er diverse top Xbox360 games regiovrij zijn (AC, PGR4,Halo), de mindere games ... geen idee, maar die wil je toch niet spelen ;).
En aangezien je toch een leasewagen hebt, op Marktplaats is er vast wel iemand binnen een redelijke afstand die een bepaald spel aanbied, gewoon langs gaan als je het niet vertrouwt.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 19-11-2007 13:47 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Beste tip die ik je kan geven is als je een bepaalde game wilt, rond shoppen. Als ik Halo 3 als voorbeeld neem op de releasedag dan heb ik verschillen gezien van bijna 20 euro!!! V&D bood hem aan voor 69,95 en bart smit voor 50 euro (normale uitvoering). Ook als een spel een beetje in de vergetelheid raakt zoals Viva Pinata kun je de meest uiteenlopende prijzen tegen komen. Heb zelf Viva pinata gevonden voor 30 euro, 4 maanden na releasedatum.

Daarnaast is het ook zo dat spellen, na een jaar ongeveer, als classic worden aangeboden voor maximaal 20 euro. Zo heb ik PGR3 en King Kong gekocht voor 15 euro per stuk. Persoonlijk zou ik geen tweedehandse spellen durven te kopen zonder dat ik ze zelf ga halen. Waar je ook op moet letten is dat je bijv geen duitse versie krijgt aangeboden. Woon zelf in het zuiden en op rommelmarkten kom je die veel tegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 19-11-2007 14:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ach meestal staat de staat er wel bij in de advertenties, vooral bij ebay. En je hebt meestal ook wel foto's.

[ Voor 19% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 19-11-2007 16:31 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3~4 euro meer betalen bij een (tweedehands) webshop dan marktplaats en geen verzendkosten.
Wat doe je dan? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Play-asia is ideaal. Pgr4 voor 38,- binnen. Assasins creed voor 39,- etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Play-Asia:
- verkoopt bijna geen tweedehands
- moet je opletten met de regio van je games
- verstuurt geen psp games naar europa

heb jij toevallig aandelen in play-asia ofzo? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:47:
Play-Asia:
Als ik tweedehands wil koop ik wel op marktplaats.
- moet je opletten met de regio van je games
Regio's staan vermeld bij de games.
- verstuurt geen psp games naar europa
Hoezo de PSP? In de topictitel staat alleen 360/PS3.
Ja, dat had je al gezegd. :P

Ah, dit topic gaat ook over tweedehands, had ik even niet goed gelezen. Dacht dat ik weer in een import-topic zat. :P
Ik denk dat het punt van ReRichard was dat je voor dezelfde prijs als tweedehands ook nieuw kan importeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Houdt bij Play-Asia regiovrij ook direkt in dat het spel wel gewoon in het engels is (en geen Japanse menu's/spraak/ondertitels/hoesje)?

En als je een spel in HD speelt (720/1080), kan je dan ook geen ntsc spelen (aangezien dat -lijkt mij- geen invloed heeft)?

I'm just taking care of business

Pagina: 1