Toon posts:

Verminkte Office 2003 installatie na update SP3

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk beschikken wij over een eigen, door middel van een MST-bestand vormgegeven Office 2003 installatie. Dit is een versie zonder enig Service Pack. In een handmatige update is SP1 en SP2 aan de installatie (ghostimages) toegevoegd. Dit is altijd prima verlopen.

Het volgende is nu het geval. Een schone installatie met Office 2003 SP2 wordt voorzien van SP3, installatie verloopt prima en ook het gebruik van de Office 2003 onderdelen verloopt zonder problemen.

Ga ik nu via Software in het Configuratiescherm de Office 2003 installatie openen (wijzigen) en kies ik voor 'Onderdelen toevoegen of verwijderen' dan zie ik bij alle onderdelen (Word, Excel e.d.) een rood kruis staan. Dit wil zeggen dat het onderdeel niet beschikbaar zou zijn, vreemd natuurlijk want een volledige installatie met SP3 is reeds uitgevoerd en ook de onderdelen zijn volledig te gebruiken. VOOR de installatie van SP3 staan deze onderdelen op 'Beschikbaar'.

Een erg vreemd probleem, wat ik zelf heb geprobeerd is het uitvoeren van een schone Office 2003 installatie zonder eigen MST-bestand, vervolgens SP3 geinstalleerd en voila geen problemen.

Iemand misschien enig idee of een een tip?

Dank alvast..

Verwijderd

je kan eens kijken of eerst het deïnstalleren van SP1 & 2 helpt. aangezien de service packs altijd de vorige meenemen, kan je eens zien of de lijst wel correct wordt weergegeven na toepassing van sp3 op een sp-loze office 2003.
anders lijkt het me eerder een bug in dit laatste service pack.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoe ziet die MST eruit en hoe heb je die gemaakt ? Dump anders de plain text versie hier. (MST Viewer )

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reactie!

Vanochtend heb ik een schone installatie uitgevoerd (Office 2003 zonder SP's en MTS-bestand) en daarna direct SP3 geinstalleerd. Helaas geeft dit hetzelfde resultaat. Dit lijkt toch een conflict te zijn van het eigen aangemaakte MTS-bestand en SP3. Het vreemde is dat dit MTS-bestand met SP1 en SP2 de afgelopen 2 jaar nooit problemen heeft gegeven.

Mochten jullie nog andere (mogelijke) oplossingen en/of tips hebben dan hoor ik het graag. Zal zo mogelijk vandaag even het MST(bestand) posten.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar heb je die .mst mee gemaakt? Als je dit met een pakket a'la Wise/Altiris/Installshield gedaan hebt dan kan dit wel eens onverwachte problemen opleveren in verband met het feit dat het Microsoft Office .msi in MSI_1.0 gemaakt is en die andere pakketten op basis van MSI_2.0 werken (Microsoft geeft de MSI_1.0 software niet vrij omdat dan meteen de sources van MS Office op straat liggen. MSI is oorspronkelijk ontwikkeld door de Office afdeling van Microsoft om een "eigen" installer te hebben ).
Om voor Microsoft Office een goed werkende .mst te maken moet je gebruik maken van de Custom Installation Wizard die in de Office Resource Kit tools (ORKTools.exe) is opgenomen.

Wat eventueel ook nog wel kan is dat de oorspronkelijke installatie source niet beschikbaar was tijdens het updaten met SP3 zodat alleen je lokale installatie gepatched hebt (SP3 is onderwater een .msp die tevens de sources bij wil werken). Hierdoor kunnen er ook geen wijzigingen meer worden aangebracht omdat je dan in feite een downgrade zou gaan uitvoeren van een aantal componenten.

Administrative Installs maken van je Office Sources is wel zo makkelijk als je met ghost werkt. Je kunt het servicepack dan altijd achteraf nog in de source slipstreamen.

edit:

Ooohw...en bedanken doen we hier @T.Net niet aan... dit is een vanzelfsprekend iets :+

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 21-11-2007 20:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ik het probleem parallel ook even in de Microsoft nieuwsgroepen neergelegd. Hier kwam iemand met de onderstaande update. Deze lost het probleem op, het het zojuist even getest. Deze update wordt overigens ook meegenomen bij de Windows updates. De machines die nu met dit probleem kampen zullen dus automatisch up-to-date worden gehouden.

Critical Update for Office 2003

Nogmaals dank voor jullie moeite, het probleem is opgelost.. :*)

wimmel_1: We hebben voor het aanmaken van het .MST bestand idd ORKtools gebruikt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 09:52 ]

Pagina: 1