iR ontvanger+MCE afstandsbediening laten werken in XP Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 00:19

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een Hauppauge WinTV 150MCE-Kit gekocht, waar je een Afstandsbediening krijgt samn met een iR Ontvanger/zender (iR Blaster)

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediacentre.nl/images/pvr-150-retail.png

Nu kan ik wel TV kijken, en capturen maar ik heb de afstandsbediening nog niet aan het werk kunnen zetten.

Ik heb een aantal programma's geprobeerd zoals Girder, en HID enzo maar zie de bomen niet meer door het bos.

Ik wil de Afstands Bediening graag laten werken met Winamp etc. Ook de iR Receiver wordt wel herkend, maar WIndows XP Pro SP2 kan er geen drivers voor zoeken. Handmatig via Google lukt het me ook niet.

Wie kan me uit de brand helpen? :?

Gulfstream G650

Verwijderd

Kijk hier eens, misschien kan je contact zoeken met deze heer.

http://tweakers.net/productreview/5324

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 00:27 . Reden: Link vergeten ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik ben met jouw antwoorden helaas niet verder gekomen. Ik heb een reactie geplaats bij de reviewer. Bedankt. ;)

Iemand info?

offtopic:
Ben hevig aan het GoGglEn

Gulfstream G650

• Jeroen30
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 18:37
Je zou eens kunnen kijken in het forum van Hauppauge of het forum van MediaPortal.

Suc6!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb MediaPortal al gedownload. :)

Op zich een goed programma, maar beetje sloom op mijn PC.
Ook krijg ik een BSOD omdat er iets mis is met mijn 3D driver :s n4v_disp.dll-error. :(

Zal in hun forums snuffen. :*)

Heb volgens mij alleen de driver nodig voor de eHome-receiver/ontvanger... zoalng Windows ém niet kan installeren, kom ik niet verder.

[ Voor 24% gewijzigd door SalimRMAF op 19-11-2007 18:26 ]

Gulfstream G650

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 19:49

Acheron

updatepack.nl

Standaard worden bestanden benodigd voor de infrarood receiver niet geinstalleerd in Windows XP Pro:

klik

Dankzij deze tutorial kan je wel de infrarood receiver installeren.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmmm,. Ik heb de Windows-Update.exe bestand die op de Hauppauge-CD stond geinstalleerd, en toen werd íe gewoon wel geinstalleerd...

Ik kwam al eerder op de update, maar kon mijn PC niet valideren
offtopic:
If ya know what i mean

CD-Drive X:\MCE_Remote_patch[b]WindowsXP-KB912024-v2-x86-NLD.exe[/b]

Dat was het dus. :'( Je moet er ook maar op komen. Maar nu ben ik op andere problemen gestuit...

De standaard Hauppauge-Crap die ze WinTV noemen, werkt voor geen meter. Ik krijg ém zelfs eens niet gestart. :? Daarmee zou de afstandsbediening waarschijnlijk wel gewoon mee werken.

Ik ben op zoek naar andere programma's waarmee deze remote mee werkt. DScaler en CrisTV werken er als het goed is mee.

Girder zit ik op dit moment uit te testen. In Winamp bijvoorbeeld is het me wel gelukt om de afgespeelde muziek te pauzeren met behulp van de Remote. Girder vindt ik een beetje ingewikkeld. Kent er iemand een betere/multifunctionelere programma? :D

Gulfstream G650

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Heb zelf voor Winamp ook verschillende opties geprobeerd voor de MCE remote, maar dit vind ik toch wel de beste, slechts één dll die je naar de plugins directory van winamp kopieerd.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, Winamp is een hele goede mediaplayer, met veel functies en plug-ins. Ik luister altijd naar Shoutcast-radio. Zal zo de dll testen. ;)

------

Heb eergisteren XP MCE 2005 geinstalleere, tripleboot. Ik had vanaf het begin de iR-ontvanger in de usb-poort, maar windows installeerde m niet. Na de apparaat eruit hebben gehaald, en de XP-patch te hebben geinstalleerd, deed ie t. >:)

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:56:
Heb zelf voor Winamp ook verschillende opties geprobeerd voor de MCE remote, maar dit vind ik toch wel de beste, slechts één dll die je naar de plugins directory van winamp kopieerd.
Nielson, de plugin werkt niet bij mij. :s Moet je een ander programma aan hebben?

Gulfstream G650

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
salimrmaf schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:19:
[...]

Nielson, de plugin werkt niet bij mij. :s Moet je een ander programma aan hebben?
Raar, heb 't net opnieuw geprobeerd omdat ik m'n mce systeem opnieuw geinstalleerd had, WinAmp 5.5 erop, gen_mcremote.dll naar de plugins directory en 't werkt meteen. Zie je 'm wel staan bij Opties -> Voorkeuren -> Plug-ins -> Algemeen ?
Pagina: 1