Toon posts:

Remote op server naar intern netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kleine en misschien makkelijke vraag maar kom niet op het antwoord.

Binnenkort laat ik iemand remote inloggen op een server bij ons thuis zodat hij aanpassingen kan doen als hij dat wil. Alleen mag hij alleen op de server komen en niet op de rest van het netwerk.
Is er een beveiliging die ervoor zorgt dat diegene niet op ons interne netwerk komt ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op wat voor een server logt hij in? Als dat gewoon een windows bak is dan zorg je toch dat hij een account heeft dat geen toegang heeft tot de rest van het netwerk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
je kan toch meekijken wat ie doet? En als je 'm niet vertrouwd, waarom mag ie dan wel op je server?

Desnoods koppel je je interne netwerk los van de server ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:04:
Kleine en misschien makkelijke vraag maar kom niet op het antwoord.

Binnenkort laat ik iemand remote inloggen op een server bij ons thuis zodat hij aanpassingen kan doen als hij dat wil. Alleen mag hij alleen op de server komen en niet op de rest van het netwerk.
Is er een beveiliging die ervoor zorgt dat diegene niet op ons interne netwerk komt ?
En wat heb je zelf al uitgevogeld/geprobeerd want ik heb niet het idee dat je ook maar enig eigen inzet toont. GoT is geen helpdesk waar je even je vragen kan dumpen..

Als je met portmapping werkt, dan kan hij alleen op de server komen waarnaar jj de poortmapping maakt.
Wil je niet dat hij via de server naar de rest van het netwerk kan, dan kan je wat met zijn account aan restricties doen.

Probeer het eens zou ik zeggen..

Dit topic is gesloten.