M'n vader heeft vrijdag net z'n 5.1 receiver binnen gekregen + JBL speakerset. De receiver is een Sony STR-DG510. Nu hebben we het volgende probleem. Na veel intellingen proberen, en veel verschillende bronnen geprobeerd te hebben (DVD's, CD's) hebben we nog geen enkele plingel uit te de achterspeakers gehoord. Ze werken wel, want in de Auto Calibration Mode maken ze herrie genoeg, maar daarnaast heb ik nog nooit wat gehoord uit die speakertjes. Ik weet het nu ook echt niet meer, in films kan ik me nog voorstellen dat er soms weinig gebruikt gemaakt word van de rears, maar dat ze helemaal niet gebruikt worden gaat een beetje ver. Als ik in 't menu van de receiver kijk, staan de achterspeakers wel aan. Is het normaal dat de achterspeakers zo weinig geluid maken? Of helemaal niet?
Zoals alles nu aangesloten zit:
Front A: L+R aangesloten
Center: Is aangesloten
Rears: L+R aangesloten
Sub: Aangesloten met zo'n paarse LFE kabel (naar mijn idee gewoon een tulpkabel)
FrontB: "echte" speakers voor als er CD's gedraait worden
En de DVD speler zit aangesloten met een Digitale Coax kabel, en de DTS en Dolby Digital functies op de dvd-speler staan aan. Is er nog iemand die dit probleem ook heeft? En misschien iemand die een oplossing weet?
Zoals alles nu aangesloten zit:
Front A: L+R aangesloten
Center: Is aangesloten
Rears: L+R aangesloten
Sub: Aangesloten met zo'n paarse LFE kabel (naar mijn idee gewoon een tulpkabel)
FrontB: "echte" speakers voor als er CD's gedraait worden
En de DVD speler zit aangesloten met een Digitale Coax kabel, en de DTS en Dolby Digital functies op de dvd-speler staan aan. Is er nog iemand die dit probleem ook heeft? En misschien iemand die een oplossing weet?