Modem/router uitbreiden met wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb voor mijn ADSL2 abonnement een router geleverd gekregen maar die heeft geen wireless functionaliteit. Ik moet wel die gebruiken omdat mijn oude dit niet aan kan. Maar ik heb nog een Dell 2350 Wireless router liggen. Die wil ik dus als accespoint gebruiken om met mijn laptop draadloos op het netwerk te kunnen.
Ik heb de router op Acces Point Mode gezet en WEP beveiliging aangezet. Ik heb nu een netwerkkabel tussen de twee routers. Ik zie het netwerk verschijnen op mijn laptop en kan er op inloggen maar krijg geen internet. Dat zit natuurlijk op dat andere modem. Hoe kan ik instellen dat de Dell het internet van die andere router gebruikt?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Simpel: stop de ethernetkabel in je Dell niet in de WAN, maar in een LAN-poort, doe hetzelfde op je ADSL2-modem. Op die manier maak je een switch van die router :)

We are shaping the future

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:43

job

Ho wacht eens even, dat is nog niet genoeg.
Wil je de router als switch gebruiken dan zal je eerst de dhcp server uit moeten schakelen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup sta me toe even een standaard tekst naar te pleuren
(dez mist echt in de faq imho)

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• koekeeghan
Ok, ik heb DHCP op de Dell uitgezet. De Dell wireless heeft nu 192.168.3.1 & subnet 255.255.255.0 en default gateway die vd router/modem (162.168.1.254) .Mijn router/modem 192.168.1.254 op 255.255.255.0. Ik heb de netwerkkabel van mijn router/modem in de LAN poort van de Dell accespoint gedaan. Nog geen internet. Ik heb wel de hele tijd die WEP aan staan. Moet dat echt uit?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

koekeeghan schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:52:
Ok, ik heb DHCP op de Dell uitgezet. De Dell wireless heeft nu 192.168.3.1 & subnet 255.255.255.0 en default gateway die vd router/modem (162.168.1.254) .Mijn router/modem 192.168.1.254 op 255.255.255.0. Ik heb de netwerkkabel van mijn router/modem in de LAN poort van de Dell accespoint gedaan. Nog geen internet. Ik heb wel de hele tijd die WEP aan staan. Moet dat echt uit?
Je subnetten zitten dwars. Je moet de Dell een DHCP client adres van je router laten krijgen (bijv 192.168.1.10), dan werkt het wel. Als je geen vorm van beveiliging neemt (WPA(2) is beter dan WEP, maar WEP is nog altijd beter dan niets) dan kan iedereen die met een laptop oid langs komt gebruik maken van je internet verbinding, en in jouw naam allerlei rottigheid uithalen (bijv illegale minderjarige naaktfilms downloaden).

Hier kon uw advertentie staan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:43

job

Geef zoals gezegd: geef de dell een ip in de range van je modem (dus bijvoorbeeld 192.168.1.250).
Start je pc opnieuw om een nieuw ip te krijgen en klaar moet je zijn :).

• koekeeghan
Ik heb de DELL nu een IP laten krijgen van de DHCP van de router en het internet werkt nu idd. Ik heb nu WPA met AES encryptie aangezet. Bedankt voor de tips.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgende topic .... "Mijn pc achter de eerste router kan niet op de laptop komen"

Iperf

• koekeeghan
Inmiddels heb ik een ander accesspoint. Een obscuur model: Digiconnect WIC328. Staat geen gebruiksaanwijzing op de site vd fabrikant. Na veel zoeken op het net is het me gelukt om erop in te loggen met het standaard wachtwoord. Nu heb ik hem aan het netwerk gehangen met een lokaal adres. Ik kan er mee internetten zowel met draad als wireless. Alleen zodra ik beveiliging aanzet gaat het mis.
Ik wil WPA2 met AES encryptie gebruiken. Het wireless netwerk wordt netjes gedetecteerd door mijn laptop, maar inloggen lukt niet. Als ik WPA2 weer uitzet werkt alles weer. Inmiddels heb ik ook WPA geprobeerd en dan kom ik een fractie verder maar blijft het hangen op 'acquiring network adres'.

Als ik google lees ik dat sommige netwerkkaarten geen WPA2 ondersteunen. Ik heb een Broadcom Gigabit Network Adapter maar zie niet welk exacte model/chipset erin zit. Als ik op de site van Broadcom kijk zie ik dus niet exact welke specs het heeft.

Heb ik nou WPA(2) verkeerd ingesteld of ligt het aan mijn netwerkkaart? Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

Pagina: 1