Wel snel internet op vriendins pc maar niet op de mijne :-(

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 21:10
Goedeavond,
Als ik een snelheidstest doe op mijn vriendins pc die via dezelfde router verbinding maakt met internet als de mijne alleen zei haald dus de beloofde 6Mbps en ik maar hooguit 4.
Heb al opgestart in veilige modus en andere kabels geprobeert maar blijf deze snelheid houden.
Kunnen jullie mij misschien verder helpen? vind dit namelijk erg vreemd.
Heb net het gevoel dat mijn pc begrenst is op 4Mbps.
Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van de pcs? Heb jij misschien een langzamere pc met een cpuvretend netwerkkaartje erin (bijv een RTL8139) en je vriendin een snelle pc met een 3com oid? Dat kan namelijk heel wat verschil uitmaken.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Eerst een paar basic vraagjes zodat we je beter kunnen helpen:
Wat is je OS?
Wat is je verbinding ( Welke provider, ADSL 1 of 2 )
Welke modem gebruik je?
Welke router gebruik je?
Welke netwerkkaart heb je?

Etc etc
Waarschijnlijk besef je zelf ook wel dat dit een beetje een karige startpost is..
Daarom kun je het beste ook ff hier kijken -> Het algemeen beleid #openingspost

[ Voor 32% gewijzigd door Enfer op 18-11-2007 22:04 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Onbekend

...

Wat zijn de specs van beide PC's?
En welke programma's hebben jullie draaien op elk van de PC's?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Henkpaulus
Ik heb zelf een Intel Core2Duo E6420 2.1/BOX met 2Gig aan interne geheugen en mijn vriendin een 1800Mhz pentium met 512MB intern
We hebben een Chello power internet abbonement.
Maar als ik mijn pc rechtstreeks op mijn modem aansluit zonder tussen komst van router oid dan haal ik nog steeds net 4Mbps.
Heb een onboard Asus P5B moederbord en heeft deze netwerkkaart onboard : 1Gbit
Realtek® PCI-E Gigabit LAN controller

Ben nu de de drivers van mijn netwerkkaart opnieuw aan het downloaden van de Asus site, maar als ik via het netwerk grote bestanden kopieer kan het wel snel gaan dus via het netwerk wel snel maar internet op 1 of andere manier niet :-(

[ Voor 22% gewijzigd door Henkpaulus op 18-11-2007 22:11 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Onbekend

...

Welke OS staan er op de PC's?
Met welke browser internet je? Heb je filters/toolbars of andere add-ons geïnstalleerd?
Gebruik je een firewall of virusscanner? Zo ja, welke?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Henkpaulus
We draaien beide op een Xp machine verder gebruiken we allebei de standaart firewall van Windows zelf, uiteraard ook uitgeschakeld gehad.
Verder ook onder de veilige modus opgestart en dus zonder virusscanners en spyware scanners endergelijke.

Verwijderd

Gbit kaart.... en dan 4 Mbit halen... das knap. ;)
Is het strak 4 Mbit of schommeld het een beetje... soms 5 en soms 3 Mbit?
Als ie strak op 4 Mbit blijft hangen heb ik het vermoeden dat je eens in je router moet kijken of daar niet ergens een QoS (Quality of Service) aan staat waarmee ook bandbreedte gelimiteerd kan worden.
Heb je de kabels in de router van jou PC en die van je vriendin al eens omgestoken?
Als jou PC dan op 6 Mbit zit en je vriendin op 4 Mbit, kan je je PC's in iedergeval uitsluiten als mogelijke bron en je richten op je router.
Wat mij nu net ook nog te binnenschiet; je ook nog proberen je ethernetkaart in Windows op 100 Mbit Full-duplex FIXED te zetten.
Mogelijk dat je netwerkkaart niet helemaal lekker met auto-negotiation omgaat icm deze router.
Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

• Henkpaulus
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:30:
Gbit kaart.... en dan 4 Mbit halen... das knap. ;)
Is het strak 4 Mbit of schommeld het een beetje... soms 5 en soms 3 Mbit?
Als ie strak op 4 Mbit blijft hangen heb ik het vermoeden dat je eens in je router moet kijken of daar niet ergens een QoS (Quality of Service) aan staat waarmee ook bandbreedte gelimiteerd kan worden.
Heb je de kabels in de router van jou PC en die van je vriendin al eens omgestoken?
Als jou PC dan op 6 Mbit zit en je vriendin op 4 Mbit, kan je je PC's in iedergeval uitsluiten als mogelijke bron en je richten op je router.
Wat mij nu net ook nog te binnenschiet; je ook nog proberen je ethernetkaart in Windows op 100 Mbit Full-duplex FIXED te zetten.
Mogelijk dat je netwerkkaart niet helemaal lekker met auto-negotiation omgaat icm deze router.
Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Het is wel strak rond 4Mbit ene keer 3956Kbps en dan 4123Kbps maar nooit over de 4300, de kabels heb ik ook al uitgewisseld en ook rechtstreeks op de modem, dus niet via de router maar blijf dezelfde snelheid halen.
Heb overigens ook de netwerkkaart op 100 Mbit Full-duplex gezet maar ook geen effect.
P.s heb ook een andere browser geprobeert firefox, maar dat was het hem ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door Henkpaulus op 18-11-2007 22:48 ]

Verwijderd

Hmmmm, dan zijn mijn opties ook zo goed als op.
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat er:
a) ergens lokaal software (QoS?) draait wat je bandbreedte limiteerd to die 4 Mbit.
b) het toch in router zit waar er op ip-adres (?? of MAC) een QoS aan staat.
Iets anders kan ik dan niet meer verzinnen.
Ik dacht aanvangkelijk even aan mogelijk rotte kabel, maar die optie is al komen te vervallen omdat je die ook al hebt gewisseld met andere en ook met die van de PC van je vriendin.
Suc6

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 20:14
Heb je geen netlimiter oid draaien? En idd wat hierboven wordt gezegd, QoS oid ?

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Had je daarvoor een ander abonnement? Misschien opnieuw aanmelden op http://prov.upc.nl ?

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Draai eens TCPOptimizer. Misschien helpt dat.
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Signature

Pagina: 1