Ultiem Mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Voor mij gaat er nix boven een windows Mediacenter O+

Na een zelfgebouwde indign 2jr geleden heb ik 1 jaar geleden een HFX gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.teschke.de/cms/gfx/articles/hfx/hfx03g.jpg

Mijn HFX heeft de volgende componenten:
Asus P5B de Luxe
Intel core 2 duo 6600
2 Gb geheugen
2 x 500Gb Maxtor
Soundblaster Audigy
Nvidia 7300LE videokaart
2 x Hauppage PVR500 (4 TV tuners; is wel een regedit voor nodig :) )
Windows XP Mediacenter 2005

De HFX behuizing weegt bijna 25 kilo door de massieve koelribben. De cpu wordt passief gekoelt met heatpipes, voeding is passief, videokaart is passief, mobo heeft heatpipes op de chips; ofwel 100% passief.

De mediacenter staat bij ons zo goed als altijd aan; we nemen TV op, alle fotos staan erop, tig dvds en videos, alle muziek staat erop.

Voordelen van dit systeem:
- hFX kast is echt heel erg mooi
- 100% stil!
- 4 tuners lijkt overkill maar is in de praktijk echt super handig
- 1 afstandsbediening voor alles!!!

Nadelen van dit systeem:
- Hauppage pvr500 beeldkwaliteit is minder dan die van de tv tuner zelf
- Er passen maar 2 schijven in een hFX en al lijkt 2 x 500Gb veel...ik heb ruimtegebrek!
- 50" plasma moet aan als ik playlist muziek aan wil zetten

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ofwel ik ga een nieuw systeem bouwen. Ik weet welke kast ik wil gebruiken. Ik weet welke TVkaarten in wil gebruiken. Maar heb hulp nodig om te kiezen voor een mobo, graf kaart, videokaart, voeding!

Kast: Origen AE S210
Afbeeldingslocatie: http://xataka.com/images/home-media-massive-738485-thumb.jpg

Er passen 12 harde schijven in en er zit een 12 inch breedbeeld touchscreen; ofwel twee problemen opgelost; mijn plasma hoeft niet meer aan en ik heb ruimte genoeg.

TV Kaarten: 2 x Dual Vistaview Saber 2020
Volgens de reviews die ik erover gelezen heb moet deze tv kaart een veel betere beeldkwaliteit bieden dan de hauppage pvr500s

OS: Windows Vista home premium (moet wel echt een oplossing komen voor het feit dat je dvds niet kan spelen van harde schijf :X, en eindelijk je muziek op foldernivo kan doorbladeren)

Maar dan: Het liefst een Moederbord met een grafische chip die HD kan weergeven!? Of heb ik dan toch een graf kaart nodig!? En is dan de ATI HD2600 de beste keus? :? Welke mobo voldoet? Welke cpu erop? Aparte geluidskaart nodig (de Asus P5B de luxe had ook uiteindelijk audigy nodig omdat de spdif uitgang problemen gaf) of is er een board met een goeie spdif uitgang?

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyNitroz op 18-11-2007 20:53 ]

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 21:42
mag ik weten waarom je nieuwe hardware wil? je kan toch ook de tvkaarten vervangen en gewoon de rest overbouwen? ik vind het wat overkill om meteen alles nieuw te kopen (maar het is jouw keus natuurlijk). de videokaart zou ik wel vervangen door 1 die hardwarematig hd ondersteund.

maar wat heb je zelf in gedachten? de nieuwe intel chipset (de g33 dacht ik) ondersteund hd en kan dvi en hdmi uitsturen.

just my 2 cents

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
de g33 gaat het zo te lezen toch niet worden, lees dit net in anandtech.com test

What we basically have in the G33 chipset is a P35 core with a "GMA950+" IGP unit tacked on it. This means the G33 based boards will perform very well in a variety of tasks that do not rely on video processing power. While the video capabilities of the G33 will suffice for running Vista Aero, just about any office application, and a wide variety of non-3D based games, it is not up to the task of running the latest games, decoding 1080P HD content, or even providing decent video capabilities for a media station.

overbouwen van de hardware is ook een optie. een vriend van me wil mijn hfx wel overnemen en die zit ook zo netjesin elkaar met alle heatpipes op zijn plaats dat ik dacht dan maar compleet van de hand doen en zelf een nieuwe bouwen.

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Maar heb hulp nodig om te kiezen voor een mobo, graf kaart, videokaart, voeding!
GoT is eigenlijk niet bedoeld voor dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen :). Daar dit soort topics normalitair in CSL terecht kwamen is het beleid aldaar duidelijker. Zie dus het CSL Beleid . In de bijbehorende CSL FAQ staat overigens een howto, door daar je voordeel mee :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.