Toon posts:

[vraag] Windows installeren op een macbook.

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waarom, maar via bootcamp wil het dus echt niet werken.
Nu heb ik gewoon mijn install cd van windows xp er in gedaan, en 20Gb ervoor gepartioneert.
Ik houd dus 90 over.

Is het mogelijk dat wanneer ik mac er bij installeer via de cd, dat ik dan zonder bootcamp ook kan switchen tussen deze 2? Of is dit niet mogelijk?

Sorry dat ik opeens zo veel vragen heb ;P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 20:42 ]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
ik snap niet wat je bedoelt.. bootcamp is onderdeel van OSX.
heb je onder OSX een partitie aangemaakt?
en mac ernaast installeren?!

leg ff uit wat je precies hebt gedaan en wat je hebt gedaan om uit te zoeken wat je zou moeten doen.

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu windows geinstalleerd via de cd. Helaas fouten opgetreden, start niet op. Blauw scherm.

Nu wil ik weer mijn Leopard installeren, maar alle partities zijn nu FAT32.
Ik kan deze niet wissen in de installatie via schijfbeheer. Hij loopt dan direct vast met een strandbal.

Hoe kan ik nu mijn mac weer normaal partitioneren?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Euhrrr, je hoort Leopard niet te verwijderen hoor voor Boot Camp.

Verwijderd

als je iets met je partities gedaan hebt, dan rest enkel nog: herformatteer alles.
dus maak backups en stop dan de tiger/leopard cd erin, je kan vervolgens disk utility aanroepen en hier de gewenste handelingen uitvoeren.
het is vervelend maar ik had hetzelfde. misschien heeft iemand anders een betere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:54:
als je iets met je partities gedaan hebt, dan rest enkel nog: herformatteer alles.
dus maak backups en stop dan de tiger/leopard cd erin, je kan vervolgens disk utility aanroepen en hier de gewenste handelingen uitvoeren.
het is vervelend maar ik had hetzelfde. misschien heeft iemand anders een betere oplossing?
het probleem is dat ik via de disk utility niets kan wissen of verwijderen.
Hij loopt dan meteen vast

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Je moet voor je met bootcamp begint eerst even goed de handleiding lezen.

In een notendop:

Je maakt via OSX via de bootcamp applicatie een windows partitie aan.

Dan reboot je met de Windows XP SP2 CD (je MOET XP met service pack 2 hebben, anders kan 't goed mis gaan, eventueel kun je een bestaande XP CD streamlinen met SP2) en begin je de installatie, de partitie die je hebt aangemaakt formatteer je in als NTFS of FAT32 (ik geloof dat de maximale FAT32 bootpartitie size iets van 36GB kan zijn, als 'ie groter word moet je NTFS nemen), ook al staat er al FAT32, je formatteert 'em toch..

Na de installatie installeer je vanaf je leopard DVD alle drivers onder XP

Tijdens 't opstarten kun je de alt toets ingedrukt houden om de partitie te selecteren om vanaf te booten, als je nu OSX helemaal hebt gesloopt kun je op die manier ook opnieuw van je leopard CD af booten om een eventuele reinstall te doen.

Verwijderd

met de bootcamp drivers heb je ook een menuutje waarmee je de opstart schijf kan kiezen.
in osx is dat ook zo command+spatie> "startup disk". wellicht heb je dit dadelijk nodig.
succes met herinstalleren!

Verwijderd

Topicstarter
Nja, Ik kan niet installeren op een bestaande partitie.
Hij ziet geen enkele schijf, alleen een ft32 in de disk utility. Die kan ik nu dus niet formateren of wisse.
Dus in feite kan ik nu niets?

Oh hoort hij een fat32 gewoon te kunnen wissen?
Het valt me op dat ik hem wel weer herpartioneren kan ik msdos bestandssysteem =\
De rest loopt ie op vast

Verwijderd

huh?
maak anders even wat fotos van wat er op je scherm staat, kan het niet helemaal volgen (is ook al laat)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat nu niet,morgen kan wel.

Ah, ik zie dat hij op geen enkel bestandssysteem wilt formateren.
Hij loopt vast zodra ik formateer.

Ik kan dus niets beginnen nu.

Verwijderd

Topicstarter
ben er uit :)
het was een corrupte dvd.
Morgen maar even teruggaan
Pagina: 1