Toon posts:

Removable Disk C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus sinds vanmiddag mijn computer geformatteerd, en sinds dien geeft hij de boot schijf aan als Local Disk H: en is de Removable disk C:, ik zou graag willen dat C: weer gewoon C: is..
Ik heb al op google gezocht, en volgens mij is het probleem alleen bekend bij Windows '98.
Je zou namelijk via Device Manager het als niet removable moeten kunnen zetten, maar die optie heb ik niet eens!

Weten jullie misschien de oplossing?

Verwijderd

Schijfbeheer even de H; schijf (je boot schijf dus) even een hele andere letter geven. Daarna de C: schijf die removable is, een andere letter geven.

Daarna geef je de schijf die je boot.. dus die wat H: was als letter.. C:

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 22:26
Je kan via beheren, en iets van opslag (ik weet de exacte term even niet, zit op een mac) aangeven welke letter een station krijgt. Je moet dan wel C even vernoemen naar een vrije letter en dan je HDD naar C.
Volgens mij gaat XP dan ook het register en de hdd door op verwijzingen aan te passen.

[ Voor 48% gewijzigd door ymoona op 18-11-2007 20:14 ]

https://f1nerd.nl

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je kan die removable disk wel een andere naam geven maar de bootschijf kan je nooit aanpassen.
De oplossing is je cardreader loskoppelen als je windows installeerd.

Daarom heb ik ook zo'n gruwelijke hekel aan interne cardreaders.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:12:
Schijfbeheer even de H; schijf (je boot schijf dus) even een hele andere letter geven. Daarna de C: schijf die removable is, een andere letter geven.

Daarna geef je de schijf die je boot.. dus die wat H: was als letter.. C:
Hmm, schijfbeheer? waar zou dat moeten zitten.. snap er niet echt veel van :P
(zit hier ook met de engelse windows (DELL XPS600)).

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:17:
Je kan die removable disk wel een andere naam geven maar de bootschijf kan je nooit aanpassen.
De oplossing is je cardreader loskoppelen als je windows installeerd.

Daarom heb ik ook zo'n gruwelijke hekel aan interne cardreaders.
Dus moet ik mijn PC nou weer formatteren?
is al de derde keer..

Verwijderd

maar ik bedoelde: Rechtermuisknop op Deze Computer > Beheren.. daarna klik je op Opslag > Schijfbeheer.

Je kan het altijd eerst proberen om te veranderen.. lukt het niet.. dan zit er niks anders op..
Als je het formatteerd en windows installeerd.. eerst dus de cardreader loskoppelen

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu zover dat de Removable disk niet meer C is maar D... Maar H (normaal C dus) is nog niet C:.. zou dit niet met Norton Partition Magic kunnen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al lukt het je om hem met een 3rd party tool te veranderen dan staan er ws. nog steeds in het register en configuratiebestanden verwijzingen naar H:. Wordt echt dweilen met de kraan open als je het mij vraagt. Ik zou gewoon opnieuw installeren zodat je zeker weet dat alles goed is. Je hebt XP pas geinstalleerd, dus ws. nog niet veel software geinstalleerd en de backups e.d. nog voorhanden. Het is dan een kleine moeite om de setup opnieuw te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon opnieuw installeren met cardreader los dan maar?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat heb ik iig wel gedaan toen ik de eerste keer weer XP installeerde sinds ik een cardreader had en ook hierachter kwam ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 18-11-2007 21:44 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom is het zo erg dat je "Windows disk" H: is en niet C: ?
Dat maakt namelijk geen donder uit :P

Installeren zonder extra drivers en zorgen dat de partities in de Windows Setup ook goed staan, volgens mij kun je daar namelijk al de driveletters zien, zou inderdaad van je bootpartitie C: kunnen maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Het maakt niks uit voor de werking van het systeem maar C:, maar het staat dom en is niet intuitief.

Je kan vziw het inderdaad alleen oplossen met een format + reinstall, maar volgens mij kan je het doen zonder je cardreader los te koppelen. Met je winxp cd eerst de partities verwijderen en aanmaken (dan maakt ie dus H: aan) en voordat je verder gaat rebooten. Bij mij werkte dit toen hij na mijn C: schijf een E: schijf erbij zette (na reboot kon je dus mooi kiezen tussen C: en D:). Maar misschien werkt dit niet bij een card reader, misschien dat je het even kan proberen en je resultaat posten?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nfm schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:25:
Het maakt niks uit voor de werking van het systeem maar C:, maar het staat dom en is niet intuitief.

Je kan vziw het inderdaad alleen oplossen met een format + reinstall, maar volgens mij kan je het doen zonder je cardreader los te koppelen. Met je winxp cd eerst de partities verwijderen en aanmaken (dan maakt ie dus H: aan) en voordat je verder gaat rebooten. Bij mij werkte dit toen hij na mijn C: schijf een E: schijf erbij zette (na reboot kon je dus mooi kiezen tussen C: en D:). Maar misschien werkt dit niet bij een card reader, misschien dat je het even kan proberen en je resultaat posten?
Het kan wel wat uitmaken als je software gebruikt die niet <program files> gebruikt als doelmap, maar "c:\program files" bijvoorbeeld.
Loskoppelen lijkt me een zekerdere oplossing dan wat hierboven genoemd wordt, al verwacht ik dat dat ook wel werkt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fokkin irri dit inderdaad, dat deed windows ook altijd, moet ik altijd mij IDE schijven ontkoppelen omdat anders m'n scsi schijven niet C worden... grmbl..

specs

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Je kan het wel aanpassen, je moet dan in het register gaan rommelen.
Ik ben aleen de exacte lokatie vergeten. 8)7

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wat je ook doet, het zal nooit perfect werken, gewoon opnieuw installeren, image ervan maken zodat je deze de volgende keer meteen terug kunt zetten :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MaCe1337 schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:40:
Je kan het wel aanpassen, je moet dan in het register gaan rommelen.
Ik ben aleen de exacte lokatie vergeten. 8)7
Zo moet het, in theorie: How to restore the system/boot drive letter in Windows

Dit heb ik echter even geprobeerd in VMware maar dit haalt niet veel uit. Ik heb van c: h: gemaakt, na een reboot heb ik dan opeens een c: EN een h: partitie, die beide hetzelfde zijn. h: is gewoon een alias vam c:. Ik kan die c: dan wel weer verwijderen in het register maar na een reboot is hij weer terug. In schijfbeheer is de partitie sowieso alleen als c: te zien.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wat jij wilt staat Hier
Maar wees gewaarschuwd, helemaal perfect zal het nooit meer worden.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
nouja.. raar, xD is gelukt nu met reinstall... probeerde nog XP Pro te installeren maar kreeg BSOD en kon schijven niet vinden (sata in raid 0) dan maar de dell..
Pagina: 1