Hoi, sinds ik Leopard heb geinstalleerd heb ik een aantal problemen. Misschien is dit ook wel zo'n probleem. Maar dat even terzijde. Het gaat mij om twee andere zaken:
SSH
Met SSH kan ik niet op mijn webserver inloggen.
Parallels
In Windows XP via Parallels kan ik geen VPN verbinding meer opstarten. Wel kan ik op internet. Ook als ik een spel speel binnen Windows en ik zoek binnen dat spel naar internet games wordt er niets gevonden terwijl dit met Tiger geen probleem was.
Ik zit me echt af te vragen of Leopard niet stiekum een soort firewall aan heeft staan of iets dergelijks? Heb in de System Preferences gekeken maar heb niets kunnen vinden. Is er hier meer over bekend of ben ik de enige?
SSH
Met SSH kan ik niet op mijn webserver inloggen.
Dit terwijl de host niet down is. Als ik met SSH op mijn linux servertje (in hetzelfde interne netwerk als mijn werkstation) inlog en vanaf die bak naar m'n webserver connect gaat het wel goed.ssh: connect to host helder-ontwerp.nl port 22: Host is down
Parallels
In Windows XP via Parallels kan ik geen VPN verbinding meer opstarten. Wel kan ik op internet. Ook als ik een spel speel binnen Windows en ik zoek binnen dat spel naar internet games wordt er niets gevonden terwijl dit met Tiger geen probleem was.
Ik zit me echt af te vragen of Leopard niet stiekum een soort firewall aan heeft staan of iets dergelijks? Heb in de System Preferences gekeken maar heb niets kunnen vinden. Is er hier meer over bekend of ben ik de enige?
[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 18-11-2007 18:34 ]