100mbit router met 1000mbit switch?

Pagina: 1
Acties:

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-03 16:23
Ik heb een livebox van Orange. De 2 LAN verbindingen zijn 100 mbit. Op aansluiting 1 zit werkstation A aangesloten, op aansluiting 2 een switch (momenteel 10/100). Op deze switch zit werkstation B.

Wanneer ik de huidige switch vervang door een 1000mbit switch, (hoe) is het dan mogelijk om tussen werkstation A en B met 1000mbit data te versturen?

Verwijderd

werkstation A ook aansluiten op die switch?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Alleen door je beide werkstations op je gbit switch in te prikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
dat gaat niet via die router lukken dus zoals rocket al zegt, allebei op de switch, alle apparaten tussen de 2 werkstations moeten 1 gbit aan kunnen

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-03 20:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

(Router) - SWITCH< (Werkstation A + B ) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Don_Gulio
super, thx. Kan dus ondanks het feit dat ik die livebox heb. Hoeveel scheelt zoiets met DVD's versturen van A naar B? Heb nu aan elke kant Samsung Spinpoints. Is dat de moeite waard?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Don_Gulio schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:24:
super, thx. Kan dus ondanks het feit dat ik die livebox heb. Hoeveel scheelt zoiets met DVD's versturen van A naar B? Heb nu aan elke kant Samsung Spinpoints. Is dat de moeite waard?
Hangt hellemaal van je netwerk kaarten en je switch af. Je kan je voorstellen dat een 3com Gigibit switch, beter presteerd dan een joekie joekie merk switch.

Ook zit er vaak verschil in een onboard netwerk kaart, of een losse netwerk kaart met zijn eigen processor.

En als laatste moet je bekabeling ook wel in orde zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

BHQ

fleppuhstein schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:26:
Hangt hellemaal van je netwerk kaarten en je switch af. Je kan je voorstellen dat een 3com Gigibit switch, beter presteerd dan een joekie joekie merk switch.
Bummer, dat 2e valt vies tegen. Ook de kleinere/goedkopere gigabit switches halen gewoon wirespeed.

NICjes zijn leuk als ze het werk grotendeels hardwarematig doen (Marvell/Intel), het scheelt als de file niet enorm gedefragmenteerd is, het scheelt als er TCP Optimizer gedraaid is, enz..

Nu zou je ca. 11,5MB/sec moeten kunen doen, een DVD filmpje moet dus in ~8 minuten wel over zijn (uitgaande dat een DVD 4,8 gig is).

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
Yapser schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:46:
[...]

Bummer, dat 2e valt vies tegen. Ook de kleinere/goedkopere gigabit switches halen gewoon wirespeed.

NICjes zijn leuk als ze het werk grotendeels hardwarematig doen (Marvell/Intel), het scheelt als de file niet enorm gedefragmenteerd is, het scheelt als er TCP Optimizer gedraaid is, enz..

Nu zou je ca. 11,5MB/sec moeten kunen doen, een DVD filmpje moet dus in ~8 minuten wel over zijn (uitgaande dat een DVD 4,8 gig is).
Dat haal ik nog wel met een 100 mbit verbinding via een linksys router..
Met een gigabit verbinding haal ik volgens mij zon 30 á 40 MB/sec (lang niet gebruikt maar zelfde nforce onboard controller direct naar VIA onboard controller)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yapser schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:46:
[...]

11 Haal ik nog wel op mn 100 Mbit netwerk (wel met Allied-Telesyn switches en 3COM kaarten, but still).

• Don_Gulio
Dat haal ik nog wel met een 100 mbit verbinding via een linksys router..
Met een gigabit verbinding haal ik volgens mij zon 30 á 40 MB/sec (lang niet gebruikt maar zelfde nforce onboard controller direct naar VIA onboard controller)
Ok daar zocht ik nog naar. Dus niks vertienvoudigen...maar in ieder geval kom je in de buurt van de maximale snelheid van de HDD. Dank iedereen voor de antwoorden!
Pagina: 1