P35-DS3P + SLI Ready geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 06:47
Sinds kort heb ik een pc samengesteld met deze geheugen in combinatie met de P35-DS3P moederbord

OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIELJ

GigaByte P35-DS3P
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GPEG49

De geheugen staan wel in de QVL, maar ik begreep het niet helemaal met die SLI-Ready etc. Werkt deze geheugen met dit moederbord ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het op de QVL staat gaat het werken. Overigens is SLI-ready een marketingterm die eigenlijk nergens op slaat.

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 06:47
Terw_Dan schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:19:
Als het op de QVL staat gaat het werken. Overigens is SLI-ready een marketingterm die eigenlijk nergens op slaat.
Ok, maar ik heb wat research gedaan over het "SLI-Ready" bij deze geheugen en er staat dat je moederbord een nForce® SLI-based chipset nodig heeft. Als ik bij deze moederbord kijk heeft het een Intel® P35 chipset, daarnaast heeft een moederbord zoals Striker Extreme wel een Nvidia chipset. Dus ik zit nog met dezelfde vraag 8)7

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Je kan er op gokken. Alternate is heel netjes wat betreft niet compatible geheugen. Zo had ik ooit twee GEIL reepjes in mijn Asus M2N-SLI Deluxe moederbord zitten. Deze gaven fouten in memtest. Ik dacht van: Ah, die zijn niet goed. Terug naar Alternate, en gingen ze daar testen. Geen fouten, dus we kwamen tot de conclusie dat het niet compatible was met me moederbord. Toen heb ik daar gelijk OCZ reepjes terug gekregen die het tot op de dag van vandaag goed doen :)

Toch denk ik eerlijk gezegd niet dat het een probleem is, het is inderdaad een marketing term. Het enige wat wel boeit als je SLI wilt draaien, is een SLI Ready moederbord en twee identieke SLI Ready grafische kaarten. SLI Ready voeding meestal ook omdat die 4 PCI-e connectors hebben, nodig voor moderne kaarten zoals de 8800GTX of Ultra en niet-SLI Ready voedingen hebben dat vaak niet (niet in die hoeveelheid).

De rest met SLI Ready is vaak onzin, SLI Ready kasten, SLI Ready hardeschijven, SLI Ready processors...

[ Voor 36% gewijzigd door Sebazzz op 18-11-2007 18:43 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het op de QVL staat heeft Gigabyte het getest met dat geheugen en dan werkt het ook, anders had het niet op de QVL gestaan. Daarbij kun je EPP geheugen prima gebruiken op een ander bordje dan een SLIbased bord, omdat EPP op zich niets met SLI te maken heeft (daarom moet je het ook EPP geheugen noemen en niet SLI-ready, is alleen maar verwarrend).

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb dat mobo en geheugen en het werkt prima samen en clocked ook wel lekker :)
Pagina: 1