Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]fout in Explorer.exe daarna fout in drwtsn32.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 3.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond heren/dames

Ik zit met een voor mijn doen groot probleem, want weet mijn god niet hoe ik dit moet verhelpen.

Ik krijg de meestal als ik door men documenten aan het snuffelen ben.
Als ik bijvoorbeeld een muzieknummer wil starten druk ik rechtermuisknop openen met ...
Of met een film die ik wil openen met vlc player bijvoorbeeld druk ik ook Rechtermuisknop openen met...
En dan krijg ik meestal die melding.

Dat zijn de twee fouten die ik krijg
- In Explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten
- In drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten

Als drwtsn32.exe afgesloten wordt dan bevriest precies mijn beeld.
Alles gaat gewoon door muziek, cd branden, ... mijn muis beweegt maar kan op niks meer klikken.
Niks reageerd op men muis geklik...

Ik ben echt ten einde raad weet niet meer goed wat doen.
En heb nu al paar uurtjes doorgebracht met google maar vind niks concreet.
Ik ben nu ook bezig met scannen met AVG Anti-Spyware, Ad-Aware '07 en Nod32 doet ook zijn werk.

Als er nog iets is dat u wilt weten vraag het maar zal zogoed mogelijk proberen te antwoorden.

Met Vriendelijke groeten
Matthais

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het gebeurt dus als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt. Er is dus hoogstwaarschijnlijk een dll van een programma missend/defect dat in dat menu tevoorschijn komt. Ga eens na welke programma's dit zouden kunnen zijn en installeer deze opnieuw. Denk aan WinRAR, VLC player, etc.

Het kan verder geen kwaad om alle software opnieuw te installeren mocht bovenstaande niet werken, tenzij je natuurlijk een heleboel software hebt geinstalleerd dan zul je iets specifieker te werk moeten gaan. Als ook dit niet helpt dan kan het nog in windows zelf zitten, explorer.exe is het proces dat het rechtermuisknop-menu afhandelt (als ik het goed heb), daar kan natuurlijk ook nog iets mis mee zijn.

Succes en welkom op GoT!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redelijk veel software op men computer al staan.
Maar welke dll zou het kunnen zijn misschien?

Zou herstellen via XP cd een oplossing kunnen zijn?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:57

sanzut

It's always christmas time

Probeer eens via jv16 powertools te kijken welke programma's in het context menu zitten, en probeer dee dan opnieuw te installeren

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:13
drwtsn32.exe is geen virus. drwtsn32 -> DrWatson, het is een hulpprogramma(debugger) . Beschrijving van het hulpprogramma Dr. Watson voor Windows (Drwtsn32.exe)

Er zijn wel meerdere mensen met hetzelfde probleem die jij hebt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=drwtsn32&meta=

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
Brainsz schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:37:
drwtsn32.exe is geen virus. drwtsn32 -> DrWatson, het is een hulpprogramma(debugger) . Beschrijving van het hulpprogramma Dr. Watson voor Windows (Drwtsn32.exe)

Er zijn wel meerdere mensen met hetzelfde probleem die jij hebt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=drwtsn32&meta=
Dat heb ik ook allemaal gevonden maar niks dat mij concreet helpt ...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je je eerst even moet richten op je probleem dat je Verkenner eruit knalt.

Daarvoor zou je de tip van sanzut kunnen gebruiken, want waarschijnlijk is het een stuk software wat zich in je rechtermuis - oftewel context menu zet wat het veroorzaakt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:23:
Ik denk dat je je eerst even moet richten op je probleem dat je Verkenner eruit knalt.

Daarvoor zou je de tip van sanzut kunnen gebruiken, want waarschijnlijk is het een stuk software wat zich in je rechtermuis - oftewel context menu zet wat het veroorzaakt.
En hoe doe je dat precies ken er namelijk niet zoveel van...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dit al geprobeerd?:

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

...

3) To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:29:
Dit al geprobeerd?:

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

...

3) To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll
Heb het net gedaan zal nu even afwachten denk ik :D
Wat heb ik nu eigenlijk precies gedaan??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 18:34 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:30:
[...]

Wat heb ik nu eigenlijk precies gedaan??
Windows XP Explorer has a 'feature' to provide a preview in the Details box on the left of the file you have selected, if it's supported. Image files, HTML pages, video clips, MP3s, etc are all previewed (even with the folder view open).

If you have a large movie clip and it either is corrupt (ie. no index from a partial download) or it uses an unsupported codec, then Explorer tries to load the whole file. This can slow your computer a lot and prevent deleting/renaming/moving/etc the file until it's finished.
M.a.w., verkenner heeft de onfrisse gewoonte om een aangeduid media-bestand automatisch in te scannen. Dat loopt soms slecht af wegens bv codec-problemen.

Je kan het voor foto's ook uitzetten indien dat ook voor problemen zorgt:

2) To remove image preview, type and hit enter
regsvr32 /u shimgvw.dll
3) To readd image preview, type and hit enter
regsvr32 shimgvw.dll

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Superhard bedankt ik hoop dat het nu gedaan is :D
Anders hoor jullie het wel :D

Heb het nog steeds :?
Heb het net terug gehad.

drwtsn32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
En dan rapport verzenden of niet verzenden

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand misschien nog meer dingen die het zouden kunnen oplossen.
Heb het nu bijna altijd vanaf ik in mijn documenten of een andere map begin te snuffelen krijg ik een explorer.exe error met daarna een drwtsn32.exe error.

Ik hoop vanharte dat een van jullie mij een stapje verder kunnen helpen

Met vriendelijk groeten.
Matthias

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:29:
Ik hoop vanharte dat een van jullie mij een stapje verder kunnen helpen
Wat je nog meer kan doen is je al eerder verteld.
sanzut in "[XP]fout in Explorer.exe daarna fout in ..."

alt-92 in "[XP]fout in Explorer.exe daarna fout in ..."

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens via jv16 powertools te kijken welke programma's in het context menu zitten, en probeer dee dan opnieuw te installeren

Dit wil ik wel proberen maar hoe doe ik dat??
En tjah zou heel graag weten waarom men verkenner er uitknalt.
Want ik denk als deze er niet meer uitknalt moet Dr. Watson geen foutenrapport meer afhandelen en hopelijk blijft die fout dan ook weg of zit ik verkeerd met die gedachten?

Verwijderd

Kijk ook eens in de FAQ, daar staat ook nog een handig tooltje genoemd (shellexview).

Verwijderd

Goedenmiddag,
ik zit met hetzelfde probleem.
ik krijg elke keer een foutmelding dat explorer.exe en vaak erna drwtsn32.exe moet worden afgesloten.
Ik kan niet op mn start knop drukken, en ik kan niet mn pictogrammen op het bureaublad openen, want dan krijg ik de melding.

Ik heb regsvr32 /u shmedia.dll in cmd al gedaan, toen zei ie dat dat oke was.
Nu is er een online scan van Kaspersky.com, daar is ie zo mee klaar.

Ik kan adware niet installeren, want dan zegt ie dat ie daar 256 geheugen voor nodig heeft.
Ik vond ergens anders dat je ffdshow.exe moet un-installen maar ik weet niet hoe dat moet in cmd.

Hijjackthis heb ik ook al gedaan. Ik durf niet het logje te posten, want dan loopt mn pc vast. Ik kan wel straks nog een scan met Hijjackthis doen en dan copy en past ik het logje, als iemand denkt dat dat handig is.

Heeft iemand een idee?
Ik heb het al een week, en ik ben er al lang mee bezig....
Alvast bedankt.

Verwijderd

Kaspersky was net klaar, en hij vond wel eea, maar dat ging ie opslagen op mn bureaublad. Ik weet niet hoe ik dat nu kan openen zonder op het pictogram ervan op mn bureaublad te klikken.
Dit is mn hijjackthis logje:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:17:57, on 8-2-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

--
End of file - 2068 bytes
Pagina: 1