Waar redelijke Supermicro prijzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• Shaq_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2025
Voor opstart eigen bedrijf heb ik een Supermicro barebone op het oog (6015T-TV).

Wat me opvalt is dat deze machine in Nederland voor rond de 1.500 EUR incl. BTW over de toonbank gaat.

In de VS kost deze machine omgerekend 1.000 EUR (~ 1.400 USD).

Wat ik vreemd vind is dat zo ongeveer alle hardware (CPUs, HDD, memory etc.) die ik verder voor deze machine nodig heb in de pricewatch minder kost dan in de VS (omgerekend tegen 1 EUR = 1,40 USD).

Kortom: ik vraag me af waar ik tegen de m.i. redelijke prijs van 1.000 EUR incl. BTW de 6015T-TV van Supermicro kan kopen. Iemand een idee?

Of is het 'normaal' dat voor dit soort hardware er een prijsverschil van + 50% is t.o.v. de prijs in de VS, terwijl het voor de overige hardware eerder - 2-5% is?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

$ = € , die koers kan je gewoon vergeten vanwege verzending, BTW, etc. etc.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 23:15
Ding kost bij een groothandel al meer dan 1300 ex. BTW.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Shaq_
Muthas schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:49:
$ = € , die koers kan je gewoon vergeten vanwege verzending, BTW, etc. etc.
hmmm. Toch vreemd dan dat jouw stelregel $ = EUR niet opgaat bij bijvoorbeeld een harde schijf / CPU. Bovendien: dit spul wordt toch allemaal in Azië in elkaar gezet?... Het zal niet zo erg veel schelen om het ipv naar de VS naar 'ole Europe te sturen.

Nogal onbevredigende/niet transparante situatie, op zijn zachtst gezegd.

Magoed, laat ik het dan anders vragen: welke toko heeft hier in NL (of evt. B/D) de beste prijzen voor Supermicro spul?

[ Voor 13% gewijzigd door Shaq_ op 18-11-2007 17:16 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je kan deze toko proberen.
Schijnt redelijk goedkoop te zijn.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
1000 euro voor barebone
100 euro voor verzending (die dingen zijn zwaar!)
1100 + ~19% voor BTW + ~7% douanerechten = 1386

en dan betaal je nog een beetje extra aan de koerier voor administratiekosten van btw+invoerrechten, meestal tussen de 10 en 25 euro.

dus totaal zit je dus rond de 1400 tegen de tijd dat je dat ding hier hebt.

• Shaq_
GoT schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:32:
Je kan deze toko proberen.
Schijnt redelijk goedkoop te zijn.
heh... dat is dus precies wat ik bedoel. allemaal +40-50% ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shaq_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:42:
[...]
heh... dat is dus precies wat ik bedoel. allemaal +40-50% ;)
Als je denkt dat het goedkoper kan, dan moet je het zelf importeren. Een Nederlandse importeur moet ook winst maken, garantie leveren, rekenen op terugsturen door mensen (kopen op afstand), opslag etc etc. Hier gaan klagen dat je het te duur vind is zinloos.

Als je denkt dat er een goedkopere shop moet zijn, dan gewoon webshops in Europa af gaan zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shaq_
defusion schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:38:
1000 euro voor barebone
100 euro voor verzending (die dingen zijn zwaar!)
1100 + ~19% voor BTW + ~7% douanerechten = 1386

en dan betaal je nog een beetje extra aan de koerier voor administratiekosten van btw+invoerrechten, meestal tussen de 10 en 25 euro.

dus totaal zit je dus rond de 1400 tegen de tijd dat je dat ding hier hebt.
Zit op computerhardware dan nog invoer/douanerechten? Ik hoor nl. op veel sites dat die er NIET op zitten. (wel de BTW inderdaad).

• Shaq_
gambieter schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:48:
[...]

(snip) Hier gaan klagen dat je het te duur vind is zinloos.

Als je denkt dat er een goedkopere shop moet zijn, dan gewoon webshops in Europa af gaan zoeken.
Was al bang dat ik dit verwijt (?) ging krijgen. Het is dan ook zeer zeker niet bedoeld als klagen, maar
  1. Waarom meer betalen dan nodig en
  2. Ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak van de prijsverschillen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shaq_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:50:
[...]
Was al bang dat ik dit verwijt (?) ging krijgen. Het is dan ook zeer zeker niet bedoeld als klagen, maar
  1. Waarom meer betalen dan nodig en
  2. Ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak van de prijsverschillen.
Waarom niet eerst zelf op onderzoek uitgaan, ipv af te wachten hier? Er zijn al een aantal redenen gegeven, en voor je klaagt moet je eerst maar zelf eens proberen iets te importeren.

Je hebt het hier over redelijk specifieke hardware, waarvoor de markt klein is. Dat is wat anders dan bulk-hardware die veel makkelijker hier te krijgen is.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 18-11-2007 17:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shaq_
gambieter schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:53:
[...]

Waarom niet eerst zelf op onderzoek uitgaan, ipv af te wachten hier?
Trust me, ben al een tijdje aan het rondkijken. Misschien had ik dat even in mijn topicstart kunnen vermelden. Jammer dat je het nog steeds 'klagen' noemt.

Punt is: hoe meer ik rondkijk hoe verbaasder ik ben. Ik snap er echt nix meer van: het argument dat het om specifieke hardware gaat en het daarom hier tot 40% duurder is dan in de VS begrijp ik ook niet. :? Het is immers over de hele wereld 'specifieke' hardware.

Misschien wel dat het met bulk te maken heeft: harde schijven enzo komen idd met containers tegelijk binnen, zal voor dit spul misschien niet gelden. Maar dan nog...

[ Voor 12% gewijzigd door Shaq_ op 18-11-2007 18:13 ]

Verwijderd

Ik heb +/- een jaar geleden gekeken naar een goede prijs voor een Supermicro kast.

Ik weet nog dat er toen 1 (NL) zaak was die er duidelijk uit sprong qua (lage) prijzen. Was een klein zaakje dat alleen maar Supermicro verkocht.

Ben al een tijdje aan het zoeken, als ik hem vind post ik de link.

• Shaq_
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:06:
Ik heb +/- een jaar geleden gekeken naar een goede prijs voor een Supermicro kast.

Ik weet nog dat er toen 1 (NL) zaak was die er duidelijk uit sprong qua (lage) prijzen. Was een klein zaakje dat alleen maar Supermicro verkocht.

Ben al een tijdje aan het zoeken, als ik hem vind post ik de link.
Graag! kijk. daar hebben we wat aan (hopelijk :P )

Verwijderd

Shaq_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:13:
[...]

[Azijnpisser]Was je nou op zoek naar de oorzaak van de hoge prijzen of wil je gewoon dat wij een goedkope shop voor je zoeken/vinden?[/Azijnpisser]

Dat een barebone 40 a 50% duurder is terwijl de hdd etc wel gewoon dezelfde prijzen heeft verbaasd me overigens niets. Hdd is universeel, barebone is heel specifiek. En ik weet niet wat de BTW (VAT) in de VS doet maar zeer waarschijnlijk is die lager en kunnen ze daar groter inkopen vanwege de grotere afzetmarkt.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shaq_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:48:
[...]

Zit op computerhardware dan nog invoer/douanerechten? Ik hoor nl. op veel sites dat die er NIET op zitten. (wel de BTW inderdaad).
geen idee, ik heb geen ervaring met computeronderdelen bestellen buiten de EU.
maar met alle andere producten die ik buiten de EU heb besteld moest ik wel douanerechten betalen. vandaar dat ik ervanuit ging dat die voor computer hardware ook gelden.

• Shaq_
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:19:
[...]

[Azijnpisser]Was je nou op zoek naar de oorzaak van de hoge prijzen of wil je gewoon dat wij een goedkope shop voor je zoeken/vinden?[/Azijnpisser]
:) Zie mijn post van 17:50.

Maar no offense taken. Hopelijk wederzijds. En nee, 'jullie' hoeven die niet voor mij te vinden; ik heb al behoorlijk gezocht, al zeg ik het zelf. Maar ik kan natuurlijk dingen over het hoofd gezien hebben, vandaar deze post.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Mja, zoals al gezegd: je zult flink moeten dokken bij de douane als je het naar NL laat vliegen/verschepen. Als je even rekent zou het best kunnen dat je dan alsnog goedkoper uit bent hoor, maar gewoon even voor de zekerheid alleen doubletriplechecken voordat je zomaar uit de VS of een ander land iets haalt.

Verwijderd

Shaq_ schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:13:
Helaas! Heb al mijn schijven doorzocht en ook redelijk wat op Google geprobeerd, maar ik kan het niet meer vinden (heb blijkbaar destijds niets opgeschreven of gebookmarked).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Crossposten is op GoT niet gewenst: Waar redelijke Supermicro prijzen?
2) waar dan ook op GoT is dit een zoekvraag. Zoeken kan een Tweaker prima zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.