206BW vs. 226BW, onscherper op zelfde resolutie?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-04 12:34
Beste Tweakers,

Het verschil tussen de 206BW en de 226BW is 20" en 22". Beide schermen werken op een resolutie van 1650 x 1050. Bij een ander willekeurig scherm van Packerd (h)Bell (22") zag ik dat het scherm redelijk vaag was ten aanzien van een 20". Mede komt dit volgens mij doordat dezelfde aantal pixels op een groter scherm worden weergegeven. Graag zou ik willen weten hoe dit verschil zich uit bij de 206BW en de 226BW van Samsung. Iemand opmerkingen hierover?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Het verschil is niet heel groot hoor, de pixels zijn idd iets groter maar dit is te verwaarloze..

Er zijn veel tevrede mensen die dit product al tijden hebben! Kijk maar eens naar de productreview op tweakers.net!!
Zorg dat je een S paneel krijgt en dan komt het helemaal goed

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het lijkt logisch wat je zegt, maar dit gaat niet op. Ik zie ech geen wazig beeld bij m'n 226BW ofzo, ik vind het zelfs scherper dan m'n oude 17" @ 1280x1024 en oude 15" @ 1024x768.

Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat je een soort van pixeloverlay ziet, maar dat is niet zo ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

bij de 206BW is de dot-pitch super laag zelfs lager dan 17" schermen. De 226bw heeft een iets grotere dot-pitch. Dus het beeld op de 206bw is inderdaad scherper dan op 226bw maar je zult hier weinig van merken... Ik heb de 226BW en ik vind het beld super scherp..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 16:46 ]

Verwijderd

ik heb de 226BW, en ik kan je verzekeren dat het beeld super scherp is! Soms moet ik op tweakers zelf even iets dichterbij gaan zitten i.v.b. met letter grootte. En nee ik heb geen bril nodig, en ja ik weet dat ik de letter grootte kan veranderen. Maar dit was dus met standaard instellingen, om even een te snappen situatie te schetsen.