kan mijn notebook een nieuwe celeron aan?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik heb een kapok notebook. 533mhz celeron1 zit erin.

nou heb ik de nieuwste bios [systemsoft mobilepro] er op gezet. die dateerd uit 09/2000. ik zie in de bios advanced cpu controls staan [grijs... kan ik dus niet bij] en in een oudere handleiding staat dit:

Celeron & Dixon Processor VTT Select
CPU Frequency S3-1 S3-2
1.5V (Socket 370) ON ON
1.6V (BGA1) OFF OFF

als ik het goed heb draaien celeron2's op 1.5volt. dat kan ik dus instellen zo te zien.

het enige dat mij trouble'd is dus dat er socket370 staat. die term word nooit meeer gebruikt voor die nieuwe celerons... das nu fcpga toch?

ik wil dit vooral doen omdat die 533 ongelofelijk snel mijn accu leeg maakt. ik wil er dus gewoon de langzaamste c2 in zetten. [een 633 of 700] en kijken of ik minder stroom verbruik.

misschien het kabeltje van mijn fan los want hij maakt echt een pokkeherrie voor een laptopje.

de 533 processor [een gewone normale echte 533 celeron1] wil ik dan in mn andere PC stoppen. die heeft een BX moederbord en ik heb nog wel ergens een slotket liggen.

idee-en iemand?

• slacksoff
echt niemand?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
FCPGA = de processorchip
Socket 370 = de socket op het mobo

op een socket 370 past fysiek dus een FCPGA processor, maar of de software het ondersteund is de vraag. check de website van de fabrikant, of leen een CellyII van een bekende.

• slacksoff
mijn angst is dus....... POEF! celly 2 de hemel in. ik denk dat ik naar een computerwinkel ga... daar even vraag... met geluk zeggen ze ja.

dan geef ik die laptop. als ie het niet doet. en de celeron zou toch ontploffen ofzow. dan is het hun probleem. verkeerd advies! HA!

nee.... effe serieus. ik probeer het denk ik eventjes uit met mijn eigen. ik heb een c2-633 dussseeeh...... maar ik ben gewoon zo bang dat ie doorbrand of dat ie beschadigd en mijn geliefde 950mhz niet meer haalt.