GeForce 7900 GS Zorgt dat PC af en toe blijft hangen??

Pagina: 1
Acties:

• Fruitjoy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo,

Ik heb gisteren besloten een nieuwe videokaart te kopen aangezien mijn oude videokaart verouderd is, en ik toch van de nieuwste games wil genieten.

Ik had de Asus GeForce 7900 GS Gekocht.

Toen ik thuis kwam had ik de spanning van mijn pc gehaald, mijn oude AGP videokaart (GeForce FX 5200) verwijderd, en mijn nieuwe PCI Express videokaart in de computer gezet.
Daarna had ik mijn pc aangezet, en de oude drivers verwijderd, de nieuwe drivers geinstalleerd, en toen weer opnieuw opgestart. na het opnieuw opstarten bleef de pc hangen.

Na een paar keer rebooten blef de pc nogsteeds na het rebooten vasthangen na een gegeven moment. Toen hij eindelijk niet bleef hangen had ik 2 spellen getest (Need For Speed PRO Street Demo en GTA San Andreas), die deden het op super kwaliteit en toen ik Counter Strike: Source wou proberen bleef de PC weer vasthangen tijdens het laden.
Toen ik opnieuw deed opstarten deed de pc niet meer doorladen, en het opstart scherm van windows kwam niet meer terug.
Toen had ik geprobeerd in veilige modus op te starten, dat deed hij en tijdens het wegzetten van bestanden bleef hij weeeeeeer hangen. Na een reboot deed hij het eindelijk, alles wat ik nog nodig had weggezet, rebooten. Met Fdisk partitie verwijderd en weer aangemaakt.
Toen windows opnieuw geinstalleerd, en tijdens de installatie bleef hij weer hangen. Tot enkele malen opnieuw proberen toe.
Toen hij eindelijk opnieuw geinstalleerd was bleef de pc weer hangen in XP.
Ik vond het mooi geweest, had mijn oude videokaart weer in de pc gezet. En windows xp opnieuw geinstalleerd. En tot nu toe doet hij het gewoon zoals hij het hoort te doen.

Weet iemand wat ik hiermee moet doen? Moet ik de videokaart gaan ruilen of is er misschien iets anders an de hand???

Informatie:

Moederbord: Asus P5VD1-X (Hier staat meer informatie over het moederbord: http://www.ciao-shopping.nl/ASUS_P5VD1_X__482076)
Processor: Intel Pentium 4 (3.00 Ghz)
Geheugen: 2560 MB DDR400

Ik hoop dat iemand me kan helpen, anders ga ik morgen de videokaart gewoon ruilen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46

Sebazzz

3dp

Toen ik thuis kwam had ik de spanning van mijn pc gehaald, mijn oude AGP videokaart (GeForce FX 5200) verwijderd, en mijn nieuwe PCI Express videokaart in de computer gezet.
Ik snap het niet? Of heb je een moederbord dat zowel een AGP bus als PCIe sloten heeft?

Check ook een je eventlogs (Deze Computer -> Beheren).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Je moederbord spreekt de PCI-Express bus maar aan op PCI-E 4x, het zou goed kunnen dat de 7900GS dit niet leuk vindt(en naast hem praktisch alle nieuwere kaarten)
Ik zou eerder naar de winkel gaan om een nieuw moederbord te kopen, aangezien je jezelf gigantisch beperkt qua videokaart-keuze

• Fruitjoy
Sebazzz schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:26:
[...]
Ik snap het niet? Of heb je een moederbord dat zowel een AGP bus als PCIe sloten heeft?

Check ook een je eventlogs (Deze Computer -> Beheren).
Jep, kijk maar:

Uitbreidingsslot(s):

4 geheugen - DIMM 184-pins
1 PCI Express x16
3 PCI
1 processor - LGA775 Socket
1 AGP 8x

• Fruitjoy
mad-dog schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:29:
Je moederbord spreekt de PCI-Express bus maar aan op PCI-E 4x, het zou goed kunnen dat de 7900GS dit niet leuk vindt(en naast hem praktisch alle nieuwere kaarten)
Ik zou eerder naar de winkel gaan om een nieuw moederbord te kopen, aangezien je jezelf gigantisch beperkt qua videokaart-keuze
Volgens mij is het toch echt 16x of heb ik dat nu fout?

• Fruitjoy
Ohja, ik had op de nieuwe videokaart ook zo'n extra voedingsblokje geplaatst zoals die op de voeding zit (Voeding is 500 Watt)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
mad-dog schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:29:
Nah onzin, een G71, zeker een GS, heeft genoeg aan PCI-E 4x. Hooguit heb je minder bandbreedtje, maar vastlopers komen daar absoluut niet door. Waarschijnlijker komen de vastlopers omdat hij van een budget kaartje naar een "high-end" kaartje is gegaan die een bak meer stroom slurpt, waardoor z'n voeding het op sommige momenten niet aan kan.
Fruitjoy schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:33:
Ohja, ik had op de nieuwe videokaart ook zo'n extra voedingsblokje geplaatst zoals die op de voeding zit (Voeding is 500 Watt)
Welk merk? Wattage zegt namelijk niet zoveel, zeker niet als je het over een Sweex/Trust/andere spul hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 18-11-2007 16:36 ]

• Fruitjoy
Voeding is pas net 2 maanden oud, merk: 500 Watt PSU - Chieftec GPS-500AB-A

• Fruitjoy
leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:36:
[...]

Nah onzin, een G71, zeker een GS, heeft genoeg aan PCI-E 4x. Hooguit heb je minder bandbreedtje, maar vastlopers komen daar absoluut niet door. Waarschijnlijker komen de vastlopers omdat hij van een budget kaartje naar een "high-end" kaartje is gegaan die een bak meer stroom slurpt, waardoor z'n voeding het op sommige momenten niet aan kan.

[...]

Welk merk? Wattage zegt namelijk niet zoveel, zeker niet als je het over een Sweex/Trust/andere spul hebt.
Hmm, dat zou toch moeten kunnen ofniet?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

al getest in een andere pc?
wat zijn je temperaturen?

Bikemounts.nl op maat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Fruitjoy
GoldenSample schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:43:
al getest in een andere pc?
wat zijn je temperaturen?
Nopes.

Temperaturen weet ik niet, heb 2x 12 cm fans aan de zeikant, 1x 14 CM fan aan de voorkant en 1x 12 cm fan aan de achterkant, en dan nog de koeler van de voeding... maar tempratuur kan ik zo niet nakijken.

• Fruitjoy
CPU 35 graden
MB 30 Graden Volgens PC Probe II

Ok, ik zal het dan maar zo doen, welk proggie moet ik dan hebben?

[ Voor 62% gewijzigd door Fruitjoy op 18-11-2007 17:03 ]

• Avalaxy
FruitJoy, gebruik even de Edit knop om iets toe te voegen in plaats van elke keer een double post te maken.

Temperaturen kun je uitlezen met Everest.

• mad-dog
[...]

[...]

Ik heb het ook niet over de bandbreedte, PCI-E 4x is voldoende om fatsoenlijk de kaart te kunnen gebruiken. Echter zijn er gewoon een hoop kaarten die een PCI-E 4x slot niet lief vinden, waardoor je dit soort problemen kunt krijgen

• Avalaxy
mad-dog schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:25:
[...]

Ik heb het ook niet over de bandbreedte, PCI-E 4x is voldoende om fatsoenlijk de kaart te kunnen gebruiken. Echter zijn er gewoon een hoop kaarten die een PCI-E 4x slot niet lief vinden, waardoor je dit soort problemen kunt krijgen
Leg eens uit? Ik zie het verschil tussen een PCI-E 16x slot op 4x snelheid en een PCI-E 16x slot op volle snelheid niet, naast het verschil in bandbreedte?

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 18-11-2007 17:40 ]

• mad-dog
leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:39:
[...]

Leg eens uit? Ik zie het verschil tussen een PCI-E 16x slot op 4x snelheid en een PCI-E 16x slot op volle snelheid niet, naast het verschil in bandbreedte?
1 voorbeeld: http://tweakers.net/productreview/2586

• Fruitjoy
Maar volgens mijn boekje zit er op het moederbord een PCI-E 16x..

• mad-dog
Fruitjoy schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:18:
Maar volgens mijn boekje zit er op het moederbord een PCI-E 16x..
Fysiek een PCI-E 16x slot ja, maar technisch een PCI-E 4x slot

• Fruitjoy
mad-dog schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:19:
[...]

Fysiek een PCI-E 16x slot ja, maar technisch een PCI-E 4x slot
Kun je me dat eens uitleggen dan aub want ik snap daar helemaal niks van, en als het daaraan zou liggen zou ik dan een AGP kaart moeten hebben?

• Avalaxy
Fruitjoy schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:22:
[...]

Kun je me dat eens uitleggen dan aub want ik snap daar helemaal niks van, en als het daaraan zou liggen zou ik dan een AGP kaart moeten hebben?
Een slot ter grote van een PCI-E x16 slot met 4 PCI-E lanes.

• Fruitjoy
aha okee..

Op de Asus site staat:

"This motherboard supports PCI Express x16 and AGP8X slots to provide ultimate flexibility for graphics card upgrade. The PCI Express x16 slot running at PCI Express x4 speed outperforms PCI interface with its exceptional high bandwidth up to 2GB/s. "

Kan hij de videokaart nu wel of niet aan??

• Avalaxy
Fruitjoy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:05:

Kan hij de videokaart nu wel of niet aan??
Hij kan hem aan, maar ik weet niet of hij voldoende stroom kan leveren via het slot. Ik weet niet of dit afhankelijk is van het aantal lanes of het fysieke slot...?

• Fruitjoy
leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:16:
[...]

Hij kan hem aan, maar ik weet niet of hij voldoende stroom kan leveren via het slot. Ik weet niet of dit afhankelijk is van het aantal lanes of het fysieke slot...?
Uhm, ik heb niet zo verstand van computers, maar wat ik wel weet is dat er een extra 5 volt aansluiting aan moet, en deze heb ik ook bevestigd.

Edit:

Er zit een klein koper plaatje op en een lang, dat gaat in de slot er zit ook nog links een niet koper plaatje, dat gaat ook niet in de slot.. klopt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Fruitjoy op 18-11-2007 21:31 ]

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:16:
[...]

Nee; de pci-e lanes die voor de energie zorgen zitten helemaal vooraan (aan de kant van het slotplaatje dus). De rest zijn datalijnen.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:26:
[...]

Nee; de pci-e lanes die voor de energie zorgen zitten helemaal vooraan (aan de kant van het slotplaatje dus). De rest zijn datalijnen.
Leek mij ook ja, in dat geval klopt de review van Frankknopers die mad-dog aanhaalde niet. Dan snap ik alleen niet waarom hij toendertijd geen Crossfire/SLI kon draaien, en wat het probleem van de TS dan is...

• Fruitjoy
Mij lijkt het een probleem op het MB of op de videokaart te zijn als hij het eigenlijk zou moeten doen, ik ga morgen terug naar de winkel en dan probeer ik een nieuwe, als die het wel doet ligt het dus aan de videokaart.

Edit: ik doe die nieuwe er meteen in, en dan doe ik direct formatteren en XP opnieuw installeren, zo kan er in principe niets verkeerd gaan lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door Fruitjoy op 18-11-2007 22:01 ]

• Fruitjoy
Probleem opgelost, de videokaart is terug gebracht en heb me een 8600 GT gehaald. Het lag dus blijkbaar toch aan de videokaart.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 20:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

[...]

Nah onzin, een G71, zeker een GS, heeft genoeg aan PCI-E 4x.
BULLSH*T, mijn x1950 deed het ook niet op een 4x slot,
(jah het formaat is 16x maar hij werkt maar op 4x)

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-11-2007 16:35 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Avalaxy
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:35:
[...]

BULLSH*T, mijn x1950 deed het ook niet op een 4x slot,
(jah het formaat is 16x maar hij werkt maar op 4x)
Bullshit? :') Een 7900gs heeft écht niet meer bandbreedte nodig dan PCI-E 4x hoor? Dat het niet werkt op jouw moederbord is een ander verhaal, maar als je gewoon een goed mobo had gehaald had je ook geen problemen gehad.

• mad-dog
Fruitjoy schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:24:
Probleem opgelost, de videokaart is terug gebracht en heb me een 8600 GT gehaald. Het lag dus blijkbaar toch aan de videokaart.
Hoe weet je dat? Het is een compleet andere kaart, dus zeggen dat het aan de kaart lag is wel erg kort door de bocht.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Waarschijnlijk heb je een Asrock moederbord?
Die hebben een Fastwrite optie in de BIOS voor grafische kaarten.
Vaak wil deze optie aan of uit zetten wel eens wonderen verrichten.

Maar je hebt al een andere kaart, dus....

offtopic:
Edit: Typo's.

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 20-11-2007 21:06 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fruitjoy: de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop is er niet voor niets, gebruik die wat vaker in plaats van steeds meerdere berichten na elkaar te posten ajb :)
Pagina: 1