Ik loop hier tegen een heel vreemd probleem aan...
Ben bezig om een splash klasse te schrijven (voor school, om er van te leren
)...deze klasse kan je aanroepen vanuit je hoofdscherm, waarna het splash screen dit hoofdscherm tijdelijk onzichtbaar maakt (via Hide() ).
Nu is het gekke: wanneer ik deze splash aanroep vanuit een button in het hoofdscherm gaat het precies zoals ik het wil, maar wanneer ik diezelfde code (button1_click) aanroep via het form.onload event gaat het mis: het splash screen komt er wel...maar het hoofdscherm blijft ook staan?
Ik heb al wat gezocht op Google en hier op Got, maar ben niks nuttigs tegengekomen.
Wel iets waardoor het hoofdscherm geminimaliseerd wordt, maar dan start het splash screen ook geminimaliseerd op...en daar heb ik dus niks aan
.
Relevante code:
Ik zou het natuurlijk best kunnen oplossen door het splash screen als hoofdform te nemen, en dat deze daarna je eigenlijke programma opent...maar het was mijn intentie met deze klasse om achteraf aan je programma een splash screen toe te kunnen voegen zonder dat je moet gaan kloten in de automatisch gegenereerde files als program.cs
Ben bezig om een splash klasse te schrijven (voor school, om er van te leren
Nu is het gekke: wanneer ik deze splash aanroep vanuit een button in het hoofdscherm gaat het precies zoals ik het wil, maar wanneer ik diezelfde code (button1_click) aanroep via het form.onload event gaat het mis: het splash screen komt er wel...maar het hoofdscherm blijft ook staan?
Ik heb al wat gezocht op Google en hier op Got, maar ben niks nuttigs tegengekomen.
Wel iets waardoor het hoofdscherm geminimaliseerd wordt, maar dan start het splash screen ook geminimaliseerd op...en daar heb ik dus niks aan
Relevante code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| //HOOFDSCHERM: //Designer: this.Load += new System.EventHandler(this.button1_Click); //methode: private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { splash = new Splash(this); splash.Plaatje = "\\sprites\\logo.png"; splash.Kleur = Color.Green; splash.Tijd = 3000; splash.Show(); } //SPLASH klasse: //Constructor public Splash(Form Papa) { Papa.Hide(); InitializeComponent(); //data initialiseren kleur = Color.Black; plaatje = ""; papa = Papa; tijd = 2000; } |
Ik zou het natuurlijk best kunnen oplossen door het splash screen als hoofdform te nemen, en dat deze daarna je eigenlijke programma opent...maar het was mijn intentie met deze klasse om achteraf aan je programma een splash screen toe te kunnen voegen zonder dat je moet gaan kloten in de automatisch gegenereerde files als program.cs
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 15:17 ]