[Bluetooth / GPS] Gps logger met bluetooth gpsmuis & pda

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-04 08:52
Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes over het werken met een bluetooth gps ontvanger. Deze zomer ga ik met twee vrienden 7 weken naar de verenigde staten. Nu leek het ons een leuk idee om voor later de reis via gps vast te leggen, en tussentijds via internet en de google maps API het thuisfront onze locatie door te geven. We gaan overigens met de camper, dus zolang we in de camper zijn beschikken we over genoeg stroom.

We studeren alle drie nog dus het moet zo goedkoop mogelijk, we beschikken over een smartphone met bluetooth en 512mb geheugen en een laptop met bluetooth. Ons idee tot dusver is dus een bluetooth gps ontvanger kopen. En ofwel met de laptop of met de smartphone, de tijd en locatie naar een tekstbestand loggen, dat we kunnen uploaden naar een website die daar mbv google maps een plaatje van maakt. Het deel van het tekstbestand naar google maps is gemakkelijk realiseerbaar. Het probleem zit hem echter in het loggen van de GPS data op de smartphone. We hebben al heel wat afgegoogled maar we waren niet in staat een software oplossing vinden.

Daarnaast is het goed te zeggen dat de smartphone de voorkeur heeft omdat die ook meegenomen kan worden als we door de steden aan het reizen zijn. Ten tweede weten we dat er apparaten zijn die direct GPS data naar een sdkaart loggen, die zijn however tamelijk duur.

Zodoende heb ik de volgende vragen:

Kent iemand een programma voor smartphone's of voor laptop's die de GPS data van een bluetooth GPS receiver logged?

Heeft iemand ervaring met het programmeren van een programma voor een smartphone of pc en een bluetooth ontvanger, en zo ja zijn er goede tips om ergens te beginnen met zoeken?

BTW ik ben C# en VB wel enigszins machtig als ik ergens een begin heb dan kom ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Welke smartphone hebben jullie?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
De orange SPV M500 http://www.orange.nl/mobiel/telefoons/spv/spvm500/ Hij is redelijk gedateerd maar een dergelijk programma moet mijnsinziens daar toch wel op kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gnirts_modnar schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:45:
Ten tweede weten we dat er apparaten zijn die direct GPS data naar een sdkaart loggen, die zijn however tamelijk duur.
De iBlue 747 logt GPS data op intern geheugen, ca €60/70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 15:09

S2K

Dit klinkt precies als: Draadje over GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
De iBlue747 lijkt me een heel aardige oplossing, zeker omdat hij 16mb heeft (is overigens niet heel veel voor zeven weken) EN bluetooth ondersteunt en ook nog eens 25 uur standby is. Heeft iemand ervaring met dit apparaatje, met de weinige kennis die ik over het onderwerp heb heb ik begrepen dat de sifr III chipset heer en meester is op dit moment als het gaat om ontvangst en kwaliteit. In hoeverre kan dit apparaat zich hier mee meten? Daarnaast vraag ik me of er naast de standby tijd en chipset nog belangrijke kenmerken zijn waar ik rekening mee zou moeten houden. Aannemende dat het appraatje in orde is, zou je die evt icm met dat TrackMe appje kunnen gebruiken. Ik vind zelf dat de functionaliteit wel enigszins beperkt is. In het kader van de vakantie zou ik ook wel foto's toe willen voegen enzo.

Wat als vraag overblijft is dus.. heeft iemand ervaring met programmeren voor dit soort apparaatjes en zo ja hoe complex is dat, in acht nemende dat ik nog negen maanden heb om het af te ronden,en enige programmeer ervaring heb.

Bedankt voor de goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ben ongeveer hetzelfde van plan, maar voor http://openstreetmap.org/.

Ik heb die iBlue747 bekeken, maar ik kan voorzien in 12V AC, en wil ook de mogelijkheid om een antenne apart aan te sluiten, zodat de datalogger verborgen kan worden. Uitlezen via bluetooth of USB lijkt me wel handig. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1