[PC] Oblivion - vreemde fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb me suf gezocht naar mogelijke oplossingen, maar ik kom er niet uit :X

Heb twee grote problemen;

1) Custom enchanted items verdwijnen uit mijn inventory zodra ik het spel afsluit en weer opstart
(ja, de game is gesaved voor ik het aflsluit; alles komt weer terug zodra ik het spel opnieuw start behalve die custom items!)

2) Op sommige plaatsen, grot, ruines, forts maar ook gewoon sommige huizen is er geen vloer!!!
Mijn char "valt" dan gewoon in het diepe. NPC's doen dat ook, btw. Erg frusterend :X

Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Het spel loopt verder prima, het loopt niet vast, het loopt soepel; kortom; alles werkt zoals het hoort behalve de twee bovenstaande problemen.

Wat ik al geprobeert heb;

-Opnieuw installeren, met en zonder patches gespeelt > no go
-Verschillende catalist drivers geprobeert > no go
-Met en zonder mods geprobeert > no go
-Systeem op default snelheid gezet > no go
-Suf gezocht naar antwoorden > no go

Help vragen > doe ik nu ;(

systeem specs:

Asus A8N 32SLI Premium
Opteron 170 @ 2750mhz
2GB OCZ PC3200 @210mhz
Club-3D X1950 Pro PCIi -512MB
2xWD4000YS RE2 (RAID-0)

Temps zijn prima, watergekoelde cpu, voltages oke (corsair 620), alle test (occt, prime, 3Dmark etc) geven geen fouten. Alle spellen lopen stabiel; systeem draait 24/7; rock solid dus daar kanh et niet aan liggen. Nogmaals, op default kloks gebeurt dit ook!

ps: Blaataaps; klopt! En Bedankt :>

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> SPV

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Het klinkt alsof er iets in het spel zelf iets mist. Een beschadigd bestandje of iets dergelijks. Heb je bij de reinstall alles wat naar Oblivion verwees verwijdert? Custom plugins willen wel eens bestandjes achterlaten die niet doen wat ze moeten doen. Installeer je het spel vanaf de cd of van een gedownloade image? Heeft de cd misschien een beschadiging?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Oke, een schone installatie vanaf DVD (gebruikte idd ook een image) werkt ook niet. De kamers van de Guild Mage bij de arcane university hebben nog steeds geen vloer :|

De DVD is supervers, juist gekocht om dit probleem (wat ik de image verweet) op te lossen. Kan het soms zo zijn dat Oblivion de installatie van Alcohol 120% opmerkt en daarom raar doet ?

De installatie vanaf DVD loopt soepel en foutloos, nergens kan ik bemerken dat er iets niet goed zou zijn. De laatste patch 1.2*** installeert ook probleemloos.

Maar de problemen blijven....

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Vreemd. Je zou kunnen proberen om Alcohol even te verwijderen, maar volgens mij had Oblivion geen kopieerbeveiliging. Heb je misschien een crack erbij geinstalleerd? Lijkt me niet, maar ik vraag het toch even.

Ik heb wat voor je gekeken op internet en ik zie regelmatig mensen die problemen hebben met Vista en Oblivion. De problemen ontstaan vooral doordat er nog niet altijd goede drivers beschikbaar zijn voor Vista. Om uit te sluiten dat het aan de cd ligt, is er een andere computer waarop je kan proberen of het werkt?

Een ander iets wat ik gezien heb is dat er iets in de plugins niet goed ingesteld stond. Staan bij jou in de plugins dingen aangevinkt die niet aangevinkt horen te zijn? Oblivion.esm moet aangevinkt staan, de rest is allemaal optioneel.

Een laatste ding wat ik nu kan bedenken is dat je alle patches opnieuw download van een andere locatie. Met name patch 1.1 doet veel met verschillende textures en een corrupte download kan aardig wat problemen veroorzaken op dat gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 19-11-2007 12:49 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Aan add-ons kan het niet liggen, ook met een schone install en alleen de *.esm file gebeurt dit.
Aan Vista ligt het ook niet, ik draai geen Vista.

Zal eens kijken of ik misschien een andere lands-patch moet hebben, totnu gebruik ik de (UK) versie; wat volgens mij de juiste was. Misschien is dat wel de verkeerde.

ps: het gebeurt met crack en zonder (heb zowel het orgineel (DVD) als een image).

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 19-11-2007 13:05 ]

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Als je de Europese editie van het spel hebt, dan moet je deze link gebruiken. Het kan makkelijk zijn dat de image die je gedownload hebt een Amerikaanse editie is. Die staat onder deze link. Voor het spelen maakt het niet uit, maar voor de patch wel. Zorg er ook voor dat als je een reinstall probeert dat echt alles verdwenen is.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Geloof me; de temps geleegt, regedit gestart, alle sleutels verwijderd. Nee, alles is weg. Maar de fouten blijven.

Heb ook nog het systeem zo kaal mogelijk op te starten (volgens de troubleshooter van TES4 zelf), alle thrird party services uit, alle tools uit. Schrijf gedefragmenteert. Niks helpt.
Heb de engels/europese versie, maar dat maakt niks uit; welke versie ik ook probeer; het lukt niet. Zelfs zonder patch zitten deze grove fouten er al in, terwijl ik zeker weet dat het ooit wel goed was; met mijn oudere hardware. Gewoon met een image en een nocd-patch.

Maar het is nu hopeloos; het spel speelt vloeiend, helaas moet ik hier en daar "gaten" in de levels voor lief nemen. zit op het punt om het maar op te geven :|

ps: bedankt voor de links en de moeite ; het is niet nodig echter, weet de weg prima te vinden naar de officieele sites etc. Een link naar iemand met vergelijkbare problemen zou mooi zijn, dan weet ik iig dat ik niet de enige ben; zo lijkt het wel nml :'(

ps2: Oja, ook de Omega drivers mochten niet baten. De officieele van AMD/ATI dus ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 19-11-2007 20:00 ]

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Het enige wat ik kan vinden wat enigzins op jouw probleem lijkt is dat sommige Xbox360 gebruikers last hadden van willekeurig door de vloer vallen. De oplossing hiervoor is echter nooit gegeven. Andere problemen die hierop betrekking hadden horen met een reinstall opgelost te zijn. Ik snap er ook geen hout meer van.

Pagina: 1