Briefpapier mee printen in Printopdracht of PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 4.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een print opdracht als het ware te plaatsen is op briefpapier en dan het gehele verhaal af te drukken op papier of naar een PDF.

Voor een PDF kan ik me nog voorstellen dat je een sjabloon kunt gebruiken in een PDF programma (heb ik echter nog niet zo 1,2,3 gezien) maar voor een printopdracht lijkt me dit toch een lastiger maar geen omgelijke job.

Het zou dus zo moeten gaan.

Printopsdracht => Briefpapier layer software = op elkaar plakken => Printen.

In geval van een echte printopdracht naar een printer zal er dus een extra laag software tussen moeten zitten, in geval van een PDF programma moet dit in hetzelfde stukje software kunnen.

Je zou dus een worddocument als sjabloon kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan in Word gewoon een sjabloon maken, en deze gebruiken om je brief in te tikken.

Zo heb ik al diverse sjablonen gemaakt in het verleden voor FAX formulieren en andere dingen.

Of wil je aangeleverde teksten op briefpapier printen? Dan moet je zoeken naar mailmerge, wat overigens ook met word kan. PrintShopMail zal wel te duur zijn, en moet je een PostScript printen voor hebben.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:21:
Of wil je aangeleverde teksten op briefpapier printen? Dan moet je zoeken naar mailmerge, wat overigens ook met word kan. PrintShopMail zal wel te duur zijn, en moet je een PostScript printen voor hebben.
Ja dit is wat ik wil in principe.

Een document typen, printen en dan met briefpapier en al in PDF of uit de printer halen.

Op PDF heeft nog de voorkeur dan printen, briefpapier is altijd wel los te printen, alleen wordt het in een PDF wat lastig als je vanuit een extern programma een worddocument als briefpapier wil toevoegen, moet je gaan scannen enzo, dat wil ik afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 17:59
Deze functionaliteit zit in Fineprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het kan aan mij liggen maar volgens mij kan ik hier geen word-document als "achtergrond" meeprinten.

Ik kan er wel heel groot "dit is van mij" schuin overheen printen, maar de functie om een achtergrond te maken aan de hand van een word document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een Word document is wel erg specifiek.

Met een PS printer zou je het mischien kunnen tussenvoegen. Maar ik heb geen kaas gegeten van direct PS schrijven. Google ('add watermark in print', pagina 4) vond trouwens http://www.blackice.com/Printer%20Drivers/Watermark.htm Vraag is wel of je dat geld er voor over hebt :+

Is het voldoende om achteraf in een batch het watermerk toe te voegen aan PDF's? Dat kan met "elke" PDFschrijver, bijv Acrobat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:50:

Is het voldoende om achteraf in een batch het watermerk toe te voegen aan PDF's? Dat kan met "elke" PDFschrijver, bijv Acrobat.
Ja dat is prima opzich, alleen niet in een watermerk style, gewoon volle kleur.

Eens even je link bekijken en mijn spaarpot plunderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Anoniem: 149075 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:27:
[...]

Het kan aan mij liggen maar volgens mij kan ik hier geen word-document als "achtergrond" meeprinten.

Ik kan er wel heel groot "dit is van mij" schuin overheen printen, maar de functie om een achtergrond te maken aan de hand van een word document.
Ja kan wel. Elk te printen document kan als achtergrond dienen voor volgende jobs. Lees de beschrijving maar op: http://www.fineprint.com/...print/tutorial/forms.html
Step 3: Click the FormFactory tab, select the "Create form using current job" button and name your form. Click the OK button to confirm the Form name. Your form is now ready for use.

[ Voor 25% gewijzigd door jvdmeer op 19-11-2007 15:54 ]

Topicstarter
Opzich kan Fineprint wat ik wil, simpel gezegd, 2 pagina's over elkaar printen,

Wat ik alleen erg vreemd vind is dat wanneer ik een "achtergrond" neem waar ik overheen print, de zogenaamde form, dan schaalt de applicatie de print die ik er overheen wil zetten. en is dus niet meer 100%.

Echter geehet het programma aan 100% en wanneer ik de form op "none" zet schaalt hij wat ik wil printen naar 115% en is de print redelijk normaal, alleen niet horizontaal in het midden helaas.

Dit vind ik een lastig iets, kan ik aan support melden, maar ik zoek ook nog vergelijkbare alternatieven welke het ook kunnen voor een goede vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 22-11-2007 01:23 ]

• jvdmeer
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:19:
Opzich kan Fineprint wat ik wil, simpel gezegd, 2 pagina's over elkaar printen,

Wat ik alleen erg vreemd vind is dat wanneer ik een "achtergrond" neem waar ik overheen print, de zogenaamde form, dan schaalt de applicatie de print die ik er overheen wil zetten. en is dus niet meer 100%.

Echter geehet het programma aan 100% en wanneer ik de form op "none" zet schaalt hij wat ik wil printen naar 115% en is de print redelijk normaal, alleen niet horizontaal in het midden helaas.

Dit vind ik een lastig iets, kan ik aan support melden, maar ik zoek ook nog vergelijkbare alternatieven welke het ook kunnen voor een goede vergelijking.
Kan je oplossen door bij 'Margins' te kiezen voor 'original'. Staat 2 vakjes onder 'Form'

Topicstarter
jvdmeer schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:10:
[...]

Kan je oplossen door bij 'Margins' te kiezen voor 'original'. Staat 2 vakjes onder 'Form'
Dat deed de trick niet helaas, had ik al naar gekeken.

Zodra je een form wilt gebruiken kun je geen Margins meer in stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 22-11-2007 14:02 ]

• jvdmeer
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:19:
Klinkt gewoon alsof de originele applicatie al zit te schuiven met margins. Hoe groot is de afdruk vergeleken met de Bypass-mode? Misschien verschillende papierformaten gebruikt bij het afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jvdmeer schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:07:
[...]

Klinkt gewoon alsof de originele applicatie al zit te schuiven met margins. Hoe groot is de afdruk vergeleken met de Bypass-mode? Misschien verschillende papierformaten gebruikt bij het afdrukken?
Volgens fineprint dus 115% -> 100%.

Ik kan zelf geen vreemde marge vinden waar het programma mee print.

Ik blijf zoeken, ik heb namelijk in het begin na installatie wel een keer een goede "output" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36940

@RutgerM

Ik heb hetzelfde probleem. In de preview ziet het er keurig uit, maar in de Formfactory is het watermerk een stuk kleiner. Hoe krijg ik het nieuwe form hetzelfde als de preview?

Graag je reactie! :)
Pagina: 1